A rendezvényen Dr. Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója és Kelecsényi Ágnes vezérigazgató-helyettes ismertette azokat az akciókat, amelyek révén a szervezet támogatást nyújt a beutaztatásban érdekelteknek. A MUISZ-szal három éve fennálló együttműködési megállapodás értelmében az MT Rt. hozzájárul az irodák által meghívott partnerek fogadásának költségeihez, illetve támogatást ad prospektus vagy honlap készítéséhez. Az MT Rt. honlapján található „akciótervezőből” kikereshető, milyen központi megmozduláshoz (vásárok, workshopok, study túrák, hirdetési akciók) csatlakozhatnak az irodák – térítés ellenében.
A „hónap régiója”, a „hónap terméke”, a „hónap célpiaca” rendezvénysorozatokon az utazási irodák képviseletében közel 3000 fő vett részt eddig. Kétségtelenül sok új lehetőséget kínál az MT Rt., kérdés, hányan tudnak élni is vele. A jelen lévő utazási irodások mindenekelőtt a külföldi vásárok önrészét (400 000 Ft + áfa, a teljes bekerülés 15 százaléka), sokallották. Általában is a vásárok szervezésével kapcsolatosan fogalmazódtak meg kérdések: miért állítanak ki együtt az ellenérdekeltek, vagyis a szállodaláncok és a közvetítő irodák? A Malév mint nemzeti légitársaság helyett miért a Malév Air Tours jelenik meg? Miért nem tartják távol a pultoktól a standigazgatók a részvételi díjat nem fizető ügyeskedőket? Milyen alapon történik a pultok kijelölése?
Az incentív beutaztatók szerint a lebonyolított forgalom arányában kellene megállapítani a nekik járó támogatást. Vitát váltott ki a Magyar Kongresszusi Iroda kérdőíve, amely az érdekeltek szerint féltett piaci kapcsolataikra kérdez.
Az incentív utaztatásban érdekeltek kérték, hogy Power Point formában kapjanak rövid, idegen nyelvű statisztikai, elemző leírásokat a magyar turizmus helyzetéről, és bérelhessék az MT Rt. mobil installációit. Végül az is kiderült, hogy az MT Rt. sokkal nagyobb támogatási keretet bocsát a MUISZ rendelkezésére, mint amit végül felhasználnak. Megfontolandó, hogy a felhasználás jogcímeit nem lehet-e bővíteni?
Sugataghy Anikó