A kezdeményezés a Tile & Inspire kampánnyal kezdődött, amely április és május között futott világszerte. A Tile & Inspire hozzáférhető volt mindenki számára az Interneten, leginkább Facebook-on keresztül. A kampány célja az volt, hogy a résztvevők lecseréljék Facebook profil fotójukat egy inspiráló üzenettel körülvett delfti kék porcelánra, amelyből a legérdekesebbeket egy igazi repülőgépre helyeztek el. Körülbelül 4000 győztest választottak ki véletlenszerűen ezek után. Ezek a porcelán kreatívok mostantól egy Boeing 777-200-ason láthatóak, amely szerdán tette meg első útját.
Ezzel a kék porcelánokkal díszített repülőgéppel a KLM kapcsolatot létesít történelme és a közösségi média között. A sikeres Tile & Inspire online kampánynak köszönhetően az utasok megismerhették mind a holland kultúrát, mind a KLM-nek fontos kék porcelánt. A légitársaság ugyanis 1950-es évek óta kék holland porcelánházakat ajándékoz World Business Class utasainak tengerentúli járatain, mondta Erik Varwijk.
Közel 120 000 porcelán készült el 154 országban, amiből 77 000 kreatívot neveztek a játékra, hogy felkerüljenek a repülőgépre. A kampány több mint 50 000 like-ot szerzett Facebook oldalán, valamint több mint 450 000-en látogattak el erre az oldalra ebben az időszakban.