Mint ismeretes, az előző évi BWI keretében 53 000 vendégéjszakát töltöttek el a vendégek 2008. november 1. és 2009. március 31. között Budapesten. Az akció lényege, hogy a két vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapják. Az újabb, 2009. november második felében induló és 2010. március végéig tartó akcióhoz még várják csatlakozó partnerek jelentkezését. Az idei kampány részleteiről a szervezők 2009. október 22-én szakmai tájékoztatót tartottak Budapesten, amelyen Dr. Niklai Ákos, az MT Zrt. elnöke és Szűcs Balázs, az MT Zrt. vezérigazgató-helyettese számolt be a korábbi BWI akciók eredményeiről, a tervezett kampány célpiacairól/célcsoportjairól, valamint arról, hogy a kampány népszerűsítése érdekében milyen promóciós eszközöket fognak bevetni - értesült a Napi Turizmus a Magyar Turizmus Zrt.-től.
A szakmai tájékoztatón a BWI kiemelt együttműködő partnerei is elmondták érveiket az összefogás jelentőségéről és az akcióban való részvétel előnyeiről: Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség, Reisz Anna, a Malév Zrt. és Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. képviseletében, valamint Mr. Marcus van der Wal, a BWI Szervezőbizottság társelnökeként adott tájékoztatást a szakmai érdeklődőknek saját szervezete, illetve cége tapasztalatairól.
A marketingakció tervezett kiemelt együttműködő partnerei: a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Szállodaszövetség, a Magyar Turizmus Zrt., a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt., egy nemzetközi piacvezető utazási portál, és egyéb turisztikai szolgáltatók. Fontos hangsúlyozni, hogy ehhez a nagyszabású kampányhoz tehát nem csak a budapesti szállodák, hanem bármilyen turisztikai szolgáltató (pl. éttermek, programgazdák, utazási irodák, egyéb intézmények) csatlakozhat, aki érdekelt a főváros vendégforgalmának növelésében, hiszen Budapest vonzerejét a kampányidőszakban éppen a téli-tavaszi bőséges kulturális programkínálat, valamint az egyedi és különleges kikapcsolódást nyújtó helyszínek (pl. fürdők) adják.
A kampány sikerességének egyik kulcseleme a www.budapestwinter.com honlapba integrált „real time” (valós idejű) foglalási rendszer, mely egyszerre növeli az akció hatékonyságát és annak mérhetőségét. Emellett idén először egy nagy nemzetközi utazási portállal való együttműködést is terveznek a partnerek, annak érdekében, hogy kiaknázzák az online utazási portál erős felhasználói bázisában és vásárlóiban rejlő lehetőségeket, így közvetlen extra forgalmat generáljanak Budapest számára. A Magyar Turizmus Zrt. ismét vállalja a BWI kampány koordinálását, aktívan részt vesz annak népszerűsítésében, és egyben az akció társfinanszírozója is oly módon, hogy legalább az együttműködő partnerektől befolyt pénzösszeggel megegyező összeggel egészíti ki a kampány költségvetését. Az akció promóciója novemberben indul.
A felhívás teljes szövege és a csatlakozás feltételei a http://itthon.hu/szakmai-oldalak/felhivasok-palyazatok/ismet-budapest-winter-091022 linkre kattintva olvashatók.