Ki lett a magyar utasok kedvenc légitársasága?

Csütörtök délelőtt újságírók és a légitársaságok képviselői együtt izgulhattak a Pavillon de Paris étteremben, ahol kiderült, a hazai utazók kit választottak meg legkedvencebb légitársaságaiknak.

"Legfőként a magyar utasok légi utazási tapasztalataira voltunk kíváncsiak, amikor elindítuttuk "Az Én Légitársaságom 2012" elnevezésű felmérést" - mondta el Habóczki Zsolt, a versenyt meghirdető repjegy.hu-t üzemeltető Weco-Online ügyvezetője. Kíváncsiak voltak arra is, hogy mennyire lesz aktív a magyar közönség, hányan fogják megosztani velük szavazataikat, élményeiket.

Ami kiderült, az emberek szeretnek mesélni utazási tapasztalataikról, élményeikről és összességében szeretik a repülős utazást honfitársaink. A légitársaságokra 2539 értékelés érkezett, ami összességében több mint 10 000 szavazatot jelent a különböző kategóriákban. Több mint 600-an vették a fáradtságot, hogy megosszák szövegesen élményeiket, utazási történetüket, ami még hitelesebbé teszi az értékelést. A legtöbb értékelést a Wizz Air járataira adták az utazók, ezt a Ryanair és a Malév követte.

A szavazatok 88 százaléka leisure, 12 százaléka pedig üzleti utazást értékelt. Az összes légitársaság összes szavazata alapján átlagot vonva az ágazat 4,16 pontot kapott. (Iskolai osztályzatokat lehetett adni.) A turista osztályon történt utazások átlaga 4,16 volt, míg a business classé 4,70 lett.

A szavazás menetét Herczegh Zoltán, a Weco-Online marketing vezetője ismertette. Az utasok a repülőútról, légitársaságról megadott információk után négy kategóriában adtak osztyálzatot: legkedvesebb légiutaskísérő, legjobb menetrend, legjobb fedélzeti ellátás, legjobb ár-érték arány. Majd megoszthatták élményeiket is.

Holczinger Zoltán, a Weco-Online repülőjegy üzletági igazgatója elmondta, a felmérés során kiderült, hogy az utazók örömmel osztják meg tapasztalataikat és örültek neki, hogy erre most fórumot biztosítottak számukra. Írtak első repülési élményeikről, pozitív és negatív tapasztalataikról és igyekeztek tanácsokat adni más utasoknak.

Elhangzott, nagyon sokan adtak le nagyon pozitív szavazatot a Malévra és írták le kedves élményüket, ami nem meglepő, hiszen sok honfitársunknak a Malév jelentette "A légitársaságot". Tekintettel arra, hogy a versenyben 2012-es utazásokat kellett értékelni, a Malév nem került be, a szimpátia szavazatok alapján viszont az első helyen végzett volna februárban leállt nemzeti légitársaságunk. 

A díjak átadása előtt Dr. Simon András, a Weco-Travel ügyvezető igazgatója megjegyezte, az utóbbi években jellemzően akkor találkozott a hazai sajtóval, amikor valamilyen rossz hírt kellett kommentálni, ezért is örül nagyon ennek az igazán pozitív kezdeményezésnek. A relevánsnak számító, összesen 10 800 szavazat rendkívül pozitív képet fest a magyar légiközlekedési piacról, tette hozzá.

Összesen 100 légitársaságra érkeztek szavazatok, közülük azokat a légitársaságokat vették figyelembe, amelyekre legalább 50 repülőút értékelése beérkezett, így az összesített értékelésbe 14 légitársaság került. A rangsor utolsó helyezettjének - aki a Ryanair lett - átlaga 3,64 volt. 

A legjobb társaságok képviselői Habóczki Zsolttól és Simon Andrástól vehették át elismerő okleveleiket, díjukat.

A nyertesek pedig...

A legkedvesebb légiutaskísérő kategóriában: 

1. Smartwings Travel Service

2. Qatar Airways

3. KLM Royal Dutch Airlines

A legjobb menetrend kategóriában:

1. KLM Royal Dutch Airlines

2. Qatar Airways

3. British AIrways


A legjobb fedélzeti ellátás: 

1. Turkish Airlines

2. Qatar Airways

3. British AIrways


A legjobb ár-érték arány:

1. Qatar Airways

2. KLM Royal Dutch Airlines

3. Smartwings Travel Service

A négy kategória eredményeinek összesítésével kihirdették Magyarország kedvenc légitársaságát is. 

Az én légitársaságom 2012 felmérés szerint a hazai utazók kedvenc légitársasága: 

1. Qatar Airways (pontszám: 4,64)

2. Turkish Airlines (pontszám: 4,52) 

3. KLM Dutch Royal Airlines (pontszám: 4,49)

Habóczki Zsolt elmondta, a versenyt 2013-ban újra megrendezik, a tervek szerint a szavazás, értékelés már februárban elindul és egész évben várják majd a voksokat, véleményeket a légitársaságokról. 


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.