Ki lett a magyar utasok kedvenc légitársasága?

Csütörtök délelőtt újságírók és a légitársaságok képviselői együtt izgulhattak a Pavillon de Paris étteremben, ahol kiderült, a hazai utazók kit választottak meg legkedvencebb légitársaságaiknak.

"Legfőként a magyar utasok légi utazási tapasztalataira voltunk kíváncsiak, amikor elindítuttuk "Az Én Légitársaságom 2012" elnevezésű felmérést" - mondta el Habóczki Zsolt, a versenyt meghirdető repjegy.hu-t üzemeltető Weco-Online ügyvezetője. Kíváncsiak voltak arra is, hogy mennyire lesz aktív a magyar közönség, hányan fogják megosztani velük szavazataikat, élményeiket.

Ami kiderült, az emberek szeretnek mesélni utazási tapasztalataikról, élményeikről és összességében szeretik a repülős utazást honfitársaink. A légitársaságokra 2539 értékelés érkezett, ami összességében több mint 10 000 szavazatot jelent a különböző kategóriákban. Több mint 600-an vették a fáradtságot, hogy megosszák szövegesen élményeiket, utazási történetüket, ami még hitelesebbé teszi az értékelést. A legtöbb értékelést a Wizz Air járataira adták az utazók, ezt a Ryanair és a Malév követte.

A szavazatok 88 százaléka leisure, 12 százaléka pedig üzleti utazást értékelt. Az összes légitársaság összes szavazata alapján átlagot vonva az ágazat 4,16 pontot kapott. (Iskolai osztályzatokat lehetett adni.) A turista osztályon történt utazások átlaga 4,16 volt, míg a business classé 4,70 lett.

A szavazás menetét Herczegh Zoltán, a Weco-Online marketing vezetője ismertette. Az utasok a repülőútról, légitársaságról megadott információk után négy kategóriában adtak osztyálzatot: legkedvesebb légiutaskísérő, legjobb menetrend, legjobb fedélzeti ellátás, legjobb ár-érték arány. Majd megoszthatták élményeiket is.

Holczinger Zoltán, a Weco-Online repülőjegy üzletági igazgatója elmondta, a felmérés során kiderült, hogy az utazók örömmel osztják meg tapasztalataikat és örültek neki, hogy erre most fórumot biztosítottak számukra. Írtak első repülési élményeikről, pozitív és negatív tapasztalataikról és igyekeztek tanácsokat adni más utasoknak.

Elhangzott, nagyon sokan adtak le nagyon pozitív szavazatot a Malévra és írták le kedves élményüket, ami nem meglepő, hiszen sok honfitársunknak a Malév jelentette "A légitársaságot". Tekintettel arra, hogy a versenyben 2012-es utazásokat kellett értékelni, a Malév nem került be, a szimpátia szavazatok alapján viszont az első helyen végzett volna februárban leállt nemzeti légitársaságunk. 

A díjak átadása előtt Dr. Simon András, a Weco-Travel ügyvezető igazgatója megjegyezte, az utóbbi években jellemzően akkor találkozott a hazai sajtóval, amikor valamilyen rossz hírt kellett kommentálni, ezért is örül nagyon ennek az igazán pozitív kezdeményezésnek. A relevánsnak számító, összesen 10 800 szavazat rendkívül pozitív képet fest a magyar légiközlekedési piacról, tette hozzá.

Összesen 100 légitársaságra érkeztek szavazatok, közülük azokat a légitársaságokat vették figyelembe, amelyekre legalább 50 repülőút értékelése beérkezett, így az összesített értékelésbe 14 légitársaság került. A rangsor utolsó helyezettjének - aki a Ryanair lett - átlaga 3,64 volt. 

A legjobb társaságok képviselői Habóczki Zsolttól és Simon Andrástól vehették át elismerő okleveleiket, díjukat.

A nyertesek pedig...

A legkedvesebb légiutaskísérő kategóriában: 

1. Smartwings Travel Service

2. Qatar Airways

3. KLM Royal Dutch Airlines

A legjobb menetrend kategóriában:

1. KLM Royal Dutch Airlines

2. Qatar Airways

3. British AIrways


A legjobb fedélzeti ellátás: 

1. Turkish Airlines

2. Qatar Airways

3. British AIrways


A legjobb ár-érték arány:

1. Qatar Airways

2. KLM Royal Dutch Airlines

3. Smartwings Travel Service

A négy kategória eredményeinek összesítésével kihirdették Magyarország kedvenc légitársaságát is. 

Az én légitársaságom 2012 felmérés szerint a hazai utazók kedvenc légitársasága: 

1. Qatar Airways (pontszám: 4,64)

2. Turkish Airlines (pontszám: 4,52) 

3. KLM Dutch Royal Airlines (pontszám: 4,49)

Habóczki Zsolt elmondta, a versenyt 2013-ban újra megrendezik, a tervek szerint a szavazás, értékelés már februárban elindul és egész évben várják majd a voksokat, véleményeket a légitársaságokról. 


Hétfőtől sztrájkolnak a pécsi buszvezetők

Hétfőtől sztrájkolnak a pécsi buszvezetők 

Nem voltak eredményesek az érintettek közötti bértárgyalások, így március első hetére sztrájkot hirdettek.
Maláj utasszállító - százmilliókra rúgnak euróban a holland kormány  költségei

Maláj utasszállító - százmilliókra rúgnak euróban a holland kormány költségei 

Eddig több, mint 166 millió eurót költöttek a Kelet-Ukrajna felett 2014-ben lelőtt maláj utasszállító repülőgép tragédiájával kapcsolatos ügyek kezelésére.
Megújítja arculatát a Norwegian Airlines

Megújítja arculatát a Norwegian Airlines 

A piros és fehér alapszínek megmaradtak, ám a légitársaság nevét újfajta, modernebb betűtípussal írják.
Újabb sztrájk Németországban

Újabb sztrájk Németországban 

Ezúttal számos német tartományban a tömegközlekedésben okoznak fennakadásokat.
Karanténban ragadt egy luxushajó több ezer utasa

Karanténban ragadt egy luxushajó több ezer utasa 

Az út dél-afrikai kitérőjét követően néhány utas gyomorpanaszokról számolt be.
Hat új járat a WIZZ Budapestről induló kínálatában

Hat új járat a WIZZ Budapestről induló kínálatában 

Idén nyár elején két újabb modern Airbus A321neo repülőgépet állítanak forgalomba a budapesti bázison, illetve hat új járattal kötik össze Budapestet Európában és Európán túl. 
Párizs 2024 - A Wizz Air utaztatja a magyar csapatot

Párizs 2024 - A Wizz Air utaztatja a magyar csapatot 

A MOB több társasággal is tárgyalt, és magasan a Wizz Air adta a legjobb ajánlatot.
Továbbra is együttműködik a Singapore Airlines és az Air New Zealand

Továbbra is együttműködik a Singapore Airlines és az Air New Zealand  

A két légitársaság szövetsége 2029 márciusáig meghosszabbításra került.
Visszatér Budapestre az Uber

Visszatér Budapestre az Uber 

Korábban épp a taxisok nyomására távozott, most velük lép együttműködésre a Magyarországról 2016-ban kivonuló autómegosztó.
Öt helyszínnel bővült a GreenGo Budapesten

Öt helyszínnel bővült a GreenGo Budapesten 

Így mintegy 300 000 lakos számára vált elérhetőbbé a környezetkímélő autózás élménye.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.