"Legfőként a magyar utasok légi utazási tapasztalataira voltunk kíváncsiak, amikor elindítuttuk "Az Én Légitársaságom 2012" elnevezésű felmérést" - mondta el Habóczki Zsolt, a versenyt meghirdető repjegy.hu-t üzemeltető Weco-Online ügyvezetője. Kíváncsiak voltak arra is, hogy mennyire lesz aktív a magyar közönség, hányan fogják megosztani velük szavazataikat, élményeiket.
Ami kiderült, az emberek szeretnek mesélni utazási tapasztalataikról, élményeikről és összességében szeretik a repülős utazást honfitársaink. A légitársaságokra 2539 értékelés érkezett, ami összességében több mint 10 000 szavazatot jelent a különböző kategóriákban. Több mint 600-an vették a fáradtságot, hogy megosszák szövegesen élményeiket, utazási történetüket, ami még hitelesebbé teszi az értékelést. A legtöbb értékelést a Wizz Air járataira adták az utazók, ezt a Ryanair és a Malév követte.
A szavazatok 88 százaléka leisure, 12 százaléka pedig üzleti utazást értékelt. Az összes légitársaság összes szavazata alapján átlagot vonva az ágazat 4,16 pontot kapott. (Iskolai osztályzatokat lehetett adni.) A turista osztályon történt utazások átlaga 4,16 volt, míg a business classé 4,70 lett.
A szavazás menetét Herczegh Zoltán, a Weco-Online marketing vezetője ismertette. Az utasok a repülőútról, légitársaságról megadott információk után négy kategóriában adtak osztyálzatot: legkedvesebb légiutaskísérő, legjobb menetrend, legjobb fedélzeti ellátás, legjobb ár-érték arány. Majd megoszthatták élményeiket is.
Holczinger Zoltán, a Weco-Online repülőjegy üzletági igazgatója elmondta, a felmérés során kiderült, hogy az utazók örömmel osztják meg tapasztalataikat és örültek neki, hogy erre most fórumot biztosítottak számukra. Írtak első repülési élményeikről, pozitív és negatív tapasztalataikról és igyekeztek tanácsokat adni más utasoknak.
Elhangzott, nagyon sokan adtak le nagyon pozitív szavazatot a Malévra és írták le kedves élményüket, ami nem meglepő, hiszen sok honfitársunknak a Malév jelentette "A légitársaságot". Tekintettel arra, hogy a versenyben 2012-es utazásokat kellett értékelni, a Malév nem került be, a szimpátia szavazatok alapján viszont az első helyen végzett volna februárban leállt nemzeti légitársaságunk.
A díjak átadása előtt Dr. Simon András, a Weco-Travel ügyvezető igazgatója megjegyezte, az utóbbi években jellemzően akkor találkozott a hazai sajtóval, amikor valamilyen rossz hírt kellett kommentálni, ezért is örül nagyon ennek az igazán pozitív kezdeményezésnek. A relevánsnak számító, összesen 10 800 szavazat rendkívül pozitív képet fest a magyar légiközlekedési piacról, tette hozzá.
Összesen 100 légitársaságra érkeztek szavazatok, közülük azokat a légitársaságokat vették figyelembe, amelyekre legalább 50 repülőút értékelése beérkezett, így az összesített értékelésbe 14 légitársaság került. A rangsor utolsó helyezettjének - aki a Ryanair lett - átlaga 3,64 volt.
A legjobb társaságok képviselői Habóczki Zsolttól és Simon Andrástól vehették át elismerő okleveleiket, díjukat.
A nyertesek pedig...
A legkedvesebb légiutaskísérő kategóriában: 1. Smartwings Travel Service 2. Qatar Airways 3. KLM Royal Dutch Airlines |
A legjobb menetrend kategóriában: 1. KLM Royal Dutch Airlines 2. Qatar Airways 3. British AIrways |
A legjobb fedélzeti ellátás: 1. Turkish Airlines 2. Qatar Airways 3. British AIrways |
A legjobb ár-érték arány: 1. Qatar Airways 2. KLM Royal Dutch Airlines 3. Smartwings Travel Service |
A négy kategória eredményeinek összesítésével kihirdették Magyarország kedvenc légitársaságát is.
Az én légitársaságom 2012 felmérés szerint a hazai utazók kedvenc légitársasága:
1. Qatar Airways (pontszám: 4,64)
2. Turkish Airlines (pontszám: 4,52)
3. KLM Dutch Royal Airlines (pontszám: 4,49)
Habóczki Zsolt elmondta, a versenyt 2013-ban újra megrendezik, a tervek szerint a szavazás, értékelés már februárban elindul és egész évben várják majd a voksokat, véleményeket a légitársaságokról.