Skáfár Balázs ügyvezető igazgató a következőképpen foglalta össze a döntés okát: az elmúlt években az egyre csökkenő látogatószám és a kiállításról szinte teljesen eltűnt vásárlóerő miatt nem látta tovább értelmét a részvételnek. Az iroda vezetője hozátette továbbá, hogy „utasaink 99%-át más eszközökkel is elérjük már hosszú ideje, partnereinket pedig egy roadshow keretében személyesen látogatjuk meg a vidéki nagyvárosokban”.
Nincsenek egyedül
Skáfár elmondása szerint nem a Budavár Tours az egyedüli nagy utazási iroda, mely nem vesz részt a kiállításon 2011-ben. Információik szerint egyebek mellett a Tensi Tours, a Best Reisen, a Medina Tours, az Anubis Travel és a Kartago Tours, a Kisalföld Volán, a Quaestor Utazásszervező Kft., Hurranyaralunk.hu szintén távol marad, hasonlóan több idegenforgalmi hivatalhoz.
Alternatív megoldások
Skáfár Balázs kérdésünkre hozzátette azt is, hogy a kiállításon megtakarított többmillió forintot inkább partnerirodáik ösztönzésére illetve arra fordítják hogy tavasszal egy roadshow keretében végiglátogatják a vidéki nagyvárosokat, hogy a helyi irodák közvetlenül a referensektől kapjanak az értékesítést támogató információkat.
Úgy fogalmazott: „Megelégeltük, hogy nincs elég időnk a vidéki partnereinkkel személyesen megbeszélni az elmúlt év tapasztalatait és a közös jövőt. A kiállításon erre egyszerűen nincs idő.”
Az utasoknak szóló akciókkal kapcsolatos kérdésre válaszában egyben a kiállítások jövőjét tekintve is érdekes felvetést fogalmazott meg: „Weboldalunk látogatottsága még a legrosszabb hónapokban is meghaladja az Utazás Kiállítás látogatószámát. Hetente majdnem félmillió e-mail címre küldünk ki hírlevelet, Facebook-oldalunkon pedig tízezernél is több ügyfelünkkel kommunikálunk nap mint nap. A forgalmi adatok egyértelműen mutatják: a jelen és a jövő a partnereké és az interneté."
"Bár a szervezők évről évre látogatószám-rekordokról szóló közleményeket adnak ki, jól látszik, hogy az Utazás Kiállítás már nem az, ami 15 évvel ezelőtt volt. Az egyre csökkenő kiutaztatói kiállítók katalógusainak lapozgatása helyett ma már sokkal egyszerűbb az interneten keresztül összehasonlítani a kínálatot és az utazást lefoglalni. Úgy tűnik, az elmúlt évek nehéz gazdasági helyzete után az irodák is igyekszenek ésszel költekezni és még jobban az ügyfelekre koncentrálni. És ez így is van jól" - foglalta össze véleményét Skáfár Balázs, a Budavár Tours ügyezetője.