A repülőtér már korábban bejelentette, hogy 2025-től emelkednek a nagyobb környezeti zajterhelést okozó repülőgéptípusok le- és felszállása után fizetendő díjak, valamint légikikötő környezetében élőket érő zajterhelést csökkentése érdekében az éjszakai gépmozgások után fizetendő tarifát is megemelik - olvasható az AirPortál oldalán.
Mint írják, „a légitársaságok által az induló utasok után fizetendő díj mértéke a jövő évben 41, 2026-ban pedig további 5 százalékkal emelkedik, majd 2027-ben 7,5 százalékkal csökken.”
A három éves időszak végére így a díjak 37 százalékkal haladják majd meg a mostaniakat.
Mindez azt eredményezi , hogy a légitársaságoknak 2027 végére átlagosan 15 euróval magasabb díjat kell fizetniük minden, a repülőtérről induló utas után.
A KLM arra hívta fel a figyelmet, hogy az intézkedés mind az utazókra, mind az egész ágazatra nézve jelentős következményekkel jár, és emlékeztetett, hogy a tervezett díjemelés az elmúlt három évben 40 százalékkal megemelt tarifákra rakódik rá, írja a szakmai portál, ahogy azt is, hogy Marjan Rintel, a holland légitársaság vezérigazgatója szerint a lépés észszerűtlen, mert Schiphol a világjárvány által okozott károk költségét teljes egészében a légitársaságokra hárítja.
Rintel úgy véli, a díjemelés nem kellően átgondolt, mert a repülőtér aláássa nemzetközi csomópontként betöltött versenypozícióját, kockázatokat teremt Hollandia közlekedési kapcsolataira és gazdaságára nézve.
„A megemelt díjakat a légitársaságok kénytelenek áthárítani az utasokra, a jegyárak emelkedése elkerülhetetlen lesz”
– jelentette ki.
Az üzemeltető közleménye szerint a 2026-ra tervezett emelés és a 2027-re tervezett csökkentés mértéke még nem végleges, ezek a vállalat pénzügyi teljesítménye alapján, valamint külső tényezők miatt még módosulhatnak.
A jelenlegi tervek szerint többletbevételt a következő öt évben tervezett, 6 milliárd euró értékű infrastrukturális fejlesztésekre szeretnék fordítani...