Óriási tarifaemelés a Schiphol reptéren

Jövőre utasonként negyvenegy százalékkal magasabb díjat kell fizetni a Schiphol nemzetközi repülőréren. A díjat a légitársaságok az utasokra terhelik majd át, és a többletbevételből fogják finanszírozni az infrastruktúrális fejlesztéseket.

A repülőtér már korábban bejelentette, hogy 2025-től emelkednek a nagyobb környezeti zajterhelést okozó repülőgéptípusok le- és felszállása után fizetendő díjak, valamint légikikötő környezetében élőket érő zajterhelést csökkentése érdekében az éjszakai gépmozgások után fizetendő tarifát is megemelik - olvasható az AirPortál oldalán.

Mint írják, „a légitársaságok által az induló utasok után fizetendő díj mértéke a jövő évben 41, 2026-ban pedig további 5 százalékkal emelkedik, majd 2027-ben 7,5 százalékkal csökken.”

A három éves időszak végére így a díjak 37 százalékkal haladják majd meg a mostaniakat.

Mindez azt eredményezi , hogy a légitársaságoknak 2027 végére átlagosan 15 euróval magasabb díjat kell fizetniük minden, a repülőtérről induló utas után.


Fotó: depositphotos

A KLM arra hívta fel a figyelmet, hogy az intézkedés mind az utazókra, mind az egész ágazatra nézve jelentős következményekkel jár, és emlékeztetett, hogy a tervezett díjemelés az elmúlt három évben 40 százalékkal megemelt tarifákra rakódik rá, írja a szakmai portál, ahogy azt is, hogy Marjan Rintel, a holland légitársaság vezérigazgatója szerint a lépés észszerűtlen, mert Schiphol a világjárvány által okozott károk költségét teljes egészében a légitársaságokra hárítja.

Rintel úgy véli, a díjemelés nem kellően átgondolt, mert a repülőtér aláássa nemzetközi csomópontként betöltött versenypozícióját, kockázatokat teremt Hollandia közlekedési kapcsolataira és gazdaságára nézve.

„A megemelt díjakat a légitársaságok kénytelenek áthárítani az utasokra, a jegyárak emelkedése elkerülhetetlen lesz”

– jelentette ki.

Az üzemeltető közleménye szerint a 2026-ra tervezett emelés és a 2027-re tervezett csökkentés mértéke még nem végleges, ezek a vállalat pénzügyi teljesítménye alapján, valamint külső tényezők miatt még módosulhatnak.

A jelenlegi tervek szerint többletbevételt a következő öt évben tervezett, 6 milliárd euró értékű infrastrukturális fejlesztésekre szeretnék fordítani...

 

 

 

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.