Tourinform irodák/Bortúra

Az elmúlt hetekben Tourinform irodákat teszteltünk. A szép időre való tekintettel és a szüreti időszak közeledtével munkatársainknak az alábbi témájú programokról kellett érdeklődniük: kirándulás – túrázás, borkóstolás, (borospince-látogatás) szőlészetlátogatás. Ezúttal a tokaji, siklósi és a badacsonytomaji Tourinform irodákra voltunk kíváncsiak. Az általános felmérési szempontokon felül, a telefonos ügyintézést vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a Tourinform irodákban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le.)

Tokaj

Amint az iroda munkatársa felvette a telefont, nagyon kedves és segítőkész volt, nem sajnálta az időt a részletes felvilágosításra. Bőségesen magyarázott el minden lényeges információt a kirándulással kapcsolatban, és ösztönözte az embert arra, hogy személyesen is felkeresse az irodát. Egy apróság: a nyitvatartási időről nem esett szó. Munkatársunk könnyen megtalálta az irodát, amelynek a környezete is rendezettnek tűnt. Kérdezőnknek a kapcsolatfelvételre nem kellett várnia, rögtön foglakozni kezdtek vele. Pozitívum, hogy a várakozók számára biztosítottak ülőhelyet. Az ügyintéző alaposan felmérte az igényeket: hány személy utazna, milyen szálláshelyre, mennyi időre. Egész napos kirándulásokat ajánlott, több pincébe, borászatba, nevezetességekhez. Írásos tájékoztatókkal is ellátta az érdeklődőt. Az ügyintéző ösztönözte kollégánkat, hogy térjen vissza az irodába, ha kérdése vagy utazási szándéka van. Munkatársunkat 100%-osan meggyőzték arról, hogy érdemes bortúrán részt vennie, és pedig ezzel az irodával. Jóleső érzéssel távozott innen, ahová bármikor viszszatérne.

Általános értékelés: 4,9
Teljesítmény: 82%

Siklós

Kollégánknak egyszer kellett telefonálnia, hogy elérje az irodát. Udvariasak és kedvesek voltak, de csak a feltett kérdésekre válaszoltak, pluszinformációt nem mondtak, és nem invitálták a személyes felkeresésre. Az iroda könnyen megtalálható, környezete rendezett, de a kirakat ablakai elég piszkosak voltak. A személyes látogatás során kollégánk alig kapott információt arról, amiről érdeklődött, bár az ügyintéző kedves volt. Adott egy telefonszámot, hogy azon lehet érdeklődni, mert ők nem foglalkoznak ilyennel, bár már tervezik. Az ügyintéző javasolta, hogy az érdeklődő keresse fel a Siklós-Villányi borútat és a villányi pincészeteket, bár szerinte a borkóstolás csak nagyobb létszámú csoport, kb. 30-40 fő esetén lehetséges. Egyhetes kirándulásra, esetleg más borvidékre nem tudott ajánlatot tenni, de adott egy angol nyelvű prospektust, borvidékeken lévő utazási irodák telefonszámaival. Kirándulási lehetőségeket nem említett. Türelmes volt az ügyintéző, de nem ösztönözte az embert arra, hogy odautazzon vagy kiránduljon a környéken, pláne, hogy ezt éppen az ő irodájukkal tegyék.

Általános értékelés: 3,9
Teljesítmény: 41%

Badacsonytomaj

Barátságosan folyt az ügyintézővel az előzetes telefonbeszélgetés, az illető egy kicsit aggódott is, mert mint mondta, már sok pincészet bezárt, illetve van, ahol a szüreti munkálatok idején nem fogadnak borkóstolásra vendégeket. De ha személyesen felkeresik az irodát, megfelelő programokat tudnak ajánlani, mondta. Az iroda nyitva tartásáról külön felvilágosítást adott. Az iroda környezete szép, de a kirakat ablakai itt sem a legtisztábbak. Az iroda belső tere elég kicsi és zsúfolt, így a várakozókat nem tudják leültetni, viszont előtte az utcán, kívül egy barátságos kerti pad van, ami nyáron ezt biztosan pótolja. Az iroda munkatársai rengeteg helyet ajánlottak, pincészeteket, kirándulásokat, lovagi tornát, éttermeket, Salföld Majort a lovaglást kedvelőknek, előzetes egyeztetések szerinti borkóstolási lehetőségeket. Mivel több programot is felkínáltak, így a választási lehetőség is munkatársunkra volt bízva, ami nagyon pozitívan hatott rá. Kicsit ösztönözhették volna a tesztelő emberünket, hogy keresse fel az irodát a későbbiekben is, de öszszességében elégedett volt az információkkal, amelyeket ebben a Tourinform irodában kapott.

Általános értékelés: 4,0
Teljesítmény: 78%

Technika

A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:

■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés a Tourinform irodáknál (pl. bortúrával kapcsolatos információk, lehetőségek, árak)

■Értékesítés, Image – az iroda külsőbelső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 42 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.