Tourinform irodák/Bortúra

Az elmúlt hetekben Tourinform irodákat teszteltünk. A szép időre való tekintettel és a szüreti időszak közeledtével munkatársainknak az alábbi témájú programokról kellett érdeklődniük: kirándulás – túrázás, borkóstolás, (borospince-látogatás) szőlészetlátogatás. Ezúttal a tokaji, siklósi és a badacsonytomaji Tourinform irodákra voltunk kíváncsiak. Az általános felmérési szempontokon felül, a telefonos ügyintézést vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a Tourinform irodákban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le.)

Tokaj

Amint az iroda munkatársa felvette a telefont, nagyon kedves és segítőkész volt, nem sajnálta az időt a részletes felvilágosításra. Bőségesen magyarázott el minden lényeges információt a kirándulással kapcsolatban, és ösztönözte az embert arra, hogy személyesen is felkeresse az irodát. Egy apróság: a nyitvatartási időről nem esett szó. Munkatársunk könnyen megtalálta az irodát, amelynek a környezete is rendezettnek tűnt. Kérdezőnknek a kapcsolatfelvételre nem kellett várnia, rögtön foglakozni kezdtek vele. Pozitívum, hogy a várakozók számára biztosítottak ülőhelyet. Az ügyintéző alaposan felmérte az igényeket: hány személy utazna, milyen szálláshelyre, mennyi időre. Egész napos kirándulásokat ajánlott, több pincébe, borászatba, nevezetességekhez. Írásos tájékoztatókkal is ellátta az érdeklődőt. Az ügyintéző ösztönözte kollégánkat, hogy térjen vissza az irodába, ha kérdése vagy utazási szándéka van. Munkatársunkat 100%-osan meggyőzték arról, hogy érdemes bortúrán részt vennie, és pedig ezzel az irodával. Jóleső érzéssel távozott innen, ahová bármikor viszszatérne.

Általános értékelés: 4,9
Teljesítmény: 82%

Siklós

Kollégánknak egyszer kellett telefonálnia, hogy elérje az irodát. Udvariasak és kedvesek voltak, de csak a feltett kérdésekre válaszoltak, pluszinformációt nem mondtak, és nem invitálták a személyes felkeresésre. Az iroda könnyen megtalálható, környezete rendezett, de a kirakat ablakai elég piszkosak voltak. A személyes látogatás során kollégánk alig kapott információt arról, amiről érdeklődött, bár az ügyintéző kedves volt. Adott egy telefonszámot, hogy azon lehet érdeklődni, mert ők nem foglalkoznak ilyennel, bár már tervezik. Az ügyintéző javasolta, hogy az érdeklődő keresse fel a Siklós-Villányi borútat és a villányi pincészeteket, bár szerinte a borkóstolás csak nagyobb létszámú csoport, kb. 30-40 fő esetén lehetséges. Egyhetes kirándulásra, esetleg más borvidékre nem tudott ajánlatot tenni, de adott egy angol nyelvű prospektust, borvidékeken lévő utazási irodák telefonszámaival. Kirándulási lehetőségeket nem említett. Türelmes volt az ügyintéző, de nem ösztönözte az embert arra, hogy odautazzon vagy kiránduljon a környéken, pláne, hogy ezt éppen az ő irodájukkal tegyék.

Általános értékelés: 3,9
Teljesítmény: 41%

Badacsonytomaj

Barátságosan folyt az ügyintézővel az előzetes telefonbeszélgetés, az illető egy kicsit aggódott is, mert mint mondta, már sok pincészet bezárt, illetve van, ahol a szüreti munkálatok idején nem fogadnak borkóstolásra vendégeket. De ha személyesen felkeresik az irodát, megfelelő programokat tudnak ajánlani, mondta. Az iroda nyitva tartásáról külön felvilágosítást adott. Az iroda környezete szép, de a kirakat ablakai itt sem a legtisztábbak. Az iroda belső tere elég kicsi és zsúfolt, így a várakozókat nem tudják leültetni, viszont előtte az utcán, kívül egy barátságos kerti pad van, ami nyáron ezt biztosan pótolja. Az iroda munkatársai rengeteg helyet ajánlottak, pincészeteket, kirándulásokat, lovagi tornát, éttermeket, Salföld Majort a lovaglást kedvelőknek, előzetes egyeztetések szerinti borkóstolási lehetőségeket. Mivel több programot is felkínáltak, így a választási lehetőség is munkatársunkra volt bízva, ami nagyon pozitívan hatott rá. Kicsit ösztönözhették volna a tesztelő emberünket, hogy keresse fel az irodát a későbbiekben is, de öszszességében elégedett volt az információkkal, amelyeket ebben a Tourinform irodában kapott.

Általános értékelés: 4,0
Teljesítmény: 78%

Technika

A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:

■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés a Tourinform irodáknál (pl. bortúrával kapcsolatos információk, lehetőségek, árak)

■Értékesítés, Image – az iroda külsőbelső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 42 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.