Tourinform irodák/Bortúra

Az elmúlt hetekben Tourinform irodákat teszteltünk. A szép időre való tekintettel és a szüreti időszak közeledtével munkatársainknak az alábbi témájú programokról kellett érdeklődniük: kirándulás – túrázás, borkóstolás, (borospince-látogatás) szőlészetlátogatás. Ezúttal a tokaji, siklósi és a badacsonytomaji Tourinform irodákra voltunk kíváncsiak. Az általános felmérési szempontokon felül, a telefonos ügyintézést vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a Tourinform irodákban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le.)

Tokaj

Amint az iroda munkatársa felvette a telefont, nagyon kedves és segítőkész volt, nem sajnálta az időt a részletes felvilágosításra. Bőségesen magyarázott el minden lényeges információt a kirándulással kapcsolatban, és ösztönözte az embert arra, hogy személyesen is felkeresse az irodát. Egy apróság: a nyitvatartási időről nem esett szó. Munkatársunk könnyen megtalálta az irodát, amelynek a környezete is rendezettnek tűnt. Kérdezőnknek a kapcsolatfelvételre nem kellett várnia, rögtön foglakozni kezdtek vele. Pozitívum, hogy a várakozók számára biztosítottak ülőhelyet. Az ügyintéző alaposan felmérte az igényeket: hány személy utazna, milyen szálláshelyre, mennyi időre. Egész napos kirándulásokat ajánlott, több pincébe, borászatba, nevezetességekhez. Írásos tájékoztatókkal is ellátta az érdeklődőt. Az ügyintéző ösztönözte kollégánkat, hogy térjen vissza az irodába, ha kérdése vagy utazási szándéka van. Munkatársunkat 100%-osan meggyőzték arról, hogy érdemes bortúrán részt vennie, és pedig ezzel az irodával. Jóleső érzéssel távozott innen, ahová bármikor viszszatérne.

Általános értékelés: 4,9
Teljesítmény: 82%

Siklós

Kollégánknak egyszer kellett telefonálnia, hogy elérje az irodát. Udvariasak és kedvesek voltak, de csak a feltett kérdésekre válaszoltak, pluszinformációt nem mondtak, és nem invitálták a személyes felkeresésre. Az iroda könnyen megtalálható, környezete rendezett, de a kirakat ablakai elég piszkosak voltak. A személyes látogatás során kollégánk alig kapott információt arról, amiről érdeklődött, bár az ügyintéző kedves volt. Adott egy telefonszámot, hogy azon lehet érdeklődni, mert ők nem foglalkoznak ilyennel, bár már tervezik. Az ügyintéző javasolta, hogy az érdeklődő keresse fel a Siklós-Villányi borútat és a villányi pincészeteket, bár szerinte a borkóstolás csak nagyobb létszámú csoport, kb. 30-40 fő esetén lehetséges. Egyhetes kirándulásra, esetleg más borvidékre nem tudott ajánlatot tenni, de adott egy angol nyelvű prospektust, borvidékeken lévő utazási irodák telefonszámaival. Kirándulási lehetőségeket nem említett. Türelmes volt az ügyintéző, de nem ösztönözte az embert arra, hogy odautazzon vagy kiránduljon a környéken, pláne, hogy ezt éppen az ő irodájukkal tegyék.

Általános értékelés: 3,9
Teljesítmény: 41%

Badacsonytomaj

Barátságosan folyt az ügyintézővel az előzetes telefonbeszélgetés, az illető egy kicsit aggódott is, mert mint mondta, már sok pincészet bezárt, illetve van, ahol a szüreti munkálatok idején nem fogadnak borkóstolásra vendégeket. De ha személyesen felkeresik az irodát, megfelelő programokat tudnak ajánlani, mondta. Az iroda nyitva tartásáról külön felvilágosítást adott. Az iroda környezete szép, de a kirakat ablakai itt sem a legtisztábbak. Az iroda belső tere elég kicsi és zsúfolt, így a várakozókat nem tudják leültetni, viszont előtte az utcán, kívül egy barátságos kerti pad van, ami nyáron ezt biztosan pótolja. Az iroda munkatársai rengeteg helyet ajánlottak, pincészeteket, kirándulásokat, lovagi tornát, éttermeket, Salföld Majort a lovaglást kedvelőknek, előzetes egyeztetések szerinti borkóstolási lehetőségeket. Mivel több programot is felkínáltak, így a választási lehetőség is munkatársunkra volt bízva, ami nagyon pozitívan hatott rá. Kicsit ösztönözhették volna a tesztelő emberünket, hogy keresse fel az irodát a későbbiekben is, de öszszességében elégedett volt az információkkal, amelyeket ebben a Tourinform irodában kapott.

Általános értékelés: 4,0
Teljesítmény: 78%

Technika

A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:

■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés a Tourinform irodáknál (pl. bortúrával kapcsolatos információk, lehetőségek, árak)

■Értékesítés, Image – az iroda külsőbelső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 42 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.


Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.
Indul a nyári menetrend: heti 55 budapesti járatpár az Air France-KLM-mel

Indul a nyári menetrend: heti 55 budapesti járatpár az Air France-KLM-mel 

A hétvégi nyári időszámításra átállással életbe lép az Air France-KLM nyári menetrendi időszaka.
Indul a Balatonnál a hajózási szezon

Indul a Balatonnál a hajózási szezon 

Elindult a személyhajózási szezon a Balatonon.
Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között

Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között  

Június 2. és szeptember 29. között heti két alkalommal közlekedik az Arkia Israeli Airlines Sármellékre.
Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban

Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban 

Már több mint 200 magyar légiutas-kísérő dolgozik a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságánál.
Március 29-én különleges élményben lesz része a budapesti reptéren

Március 29-én különleges élményben lesz része a budapesti reptéren 

Aznap rangos zongoraművészek és fiatal tehetségek játszanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kihelyezett zongorákon.
Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról

Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról 

Nincs arra utaló jel, hogy bűncselekmény okozta volna a Heathrow repülőteret megbénító tüzet.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.