Tourinform irodák/Bortúra

Az elmúlt hetekben Tourinform irodákat teszteltünk. A szép időre való tekintettel és a szüreti időszak közeledtével munkatársainknak az alábbi témájú programokról kellett érdeklődniük: kirándulás – túrázás, borkóstolás, (borospince-látogatás) szőlészetlátogatás. Ezúttal a tokaji, siklósi és a badacsonytomaji Tourinform irodákra voltunk kíváncsiak. Az általános felmérési szempontokon felül, a telefonos ügyintézést vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a Tourinform irodákban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le.)

Tokaj

Amint az iroda munkatársa felvette a telefont, nagyon kedves és segítőkész volt, nem sajnálta az időt a részletes felvilágosításra. Bőségesen magyarázott el minden lényeges információt a kirándulással kapcsolatban, és ösztönözte az embert arra, hogy személyesen is felkeresse az irodát. Egy apróság: a nyitvatartási időről nem esett szó. Munkatársunk könnyen megtalálta az irodát, amelynek a környezete is rendezettnek tűnt. Kérdezőnknek a kapcsolatfelvételre nem kellett várnia, rögtön foglakozni kezdtek vele. Pozitívum, hogy a várakozók számára biztosítottak ülőhelyet. Az ügyintéző alaposan felmérte az igényeket: hány személy utazna, milyen szálláshelyre, mennyi időre. Egész napos kirándulásokat ajánlott, több pincébe, borászatba, nevezetességekhez. Írásos tájékoztatókkal is ellátta az érdeklődőt. Az ügyintéző ösztönözte kollégánkat, hogy térjen vissza az irodába, ha kérdése vagy utazási szándéka van. Munkatársunkat 100%-osan meggyőzték arról, hogy érdemes bortúrán részt vennie, és pedig ezzel az irodával. Jóleső érzéssel távozott innen, ahová bármikor viszszatérne.

Általános értékelés: 4,9
Teljesítmény: 82%

Siklós

Kollégánknak egyszer kellett telefonálnia, hogy elérje az irodát. Udvariasak és kedvesek voltak, de csak a feltett kérdésekre válaszoltak, pluszinformációt nem mondtak, és nem invitálták a személyes felkeresésre. Az iroda könnyen megtalálható, környezete rendezett, de a kirakat ablakai elég piszkosak voltak. A személyes látogatás során kollégánk alig kapott információt arról, amiről érdeklődött, bár az ügyintéző kedves volt. Adott egy telefonszámot, hogy azon lehet érdeklődni, mert ők nem foglalkoznak ilyennel, bár már tervezik. Az ügyintéző javasolta, hogy az érdeklődő keresse fel a Siklós-Villányi borútat és a villányi pincészeteket, bár szerinte a borkóstolás csak nagyobb létszámú csoport, kb. 30-40 fő esetén lehetséges. Egyhetes kirándulásra, esetleg más borvidékre nem tudott ajánlatot tenni, de adott egy angol nyelvű prospektust, borvidékeken lévő utazási irodák telefonszámaival. Kirándulási lehetőségeket nem említett. Türelmes volt az ügyintéző, de nem ösztönözte az embert arra, hogy odautazzon vagy kiránduljon a környéken, pláne, hogy ezt éppen az ő irodájukkal tegyék.

Általános értékelés: 3,9
Teljesítmény: 41%

Badacsonytomaj

Barátságosan folyt az ügyintézővel az előzetes telefonbeszélgetés, az illető egy kicsit aggódott is, mert mint mondta, már sok pincészet bezárt, illetve van, ahol a szüreti munkálatok idején nem fogadnak borkóstolásra vendégeket. De ha személyesen felkeresik az irodát, megfelelő programokat tudnak ajánlani, mondta. Az iroda nyitva tartásáról külön felvilágosítást adott. Az iroda környezete szép, de a kirakat ablakai itt sem a legtisztábbak. Az iroda belső tere elég kicsi és zsúfolt, így a várakozókat nem tudják leültetni, viszont előtte az utcán, kívül egy barátságos kerti pad van, ami nyáron ezt biztosan pótolja. Az iroda munkatársai rengeteg helyet ajánlottak, pincészeteket, kirándulásokat, lovagi tornát, éttermeket, Salföld Majort a lovaglást kedvelőknek, előzetes egyeztetések szerinti borkóstolási lehetőségeket. Mivel több programot is felkínáltak, így a választási lehetőség is munkatársunkra volt bízva, ami nagyon pozitívan hatott rá. Kicsit ösztönözhették volna a tesztelő emberünket, hogy keresse fel az irodát a későbbiekben is, de öszszességében elégedett volt az információkkal, amelyeket ebben a Tourinform irodában kapott.

Általános értékelés: 4,0
Teljesítmény: 78%

Technika

A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:

■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés a Tourinform irodáknál (pl. bortúrával kapcsolatos információk, lehetőségek, árak)

■Értékesítés, Image – az iroda külsőbelső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 42 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.