Tokaj
Amint az iroda munkatársa felvette a telefont, nagyon kedves és segítőkész volt, nem sajnálta az időt a részletes felvilágosításra. Bőségesen magyarázott el minden lényeges információt a kirándulással kapcsolatban, és ösztönözte az embert arra, hogy személyesen is felkeresse az irodát. Egy apróság: a nyitvatartási időről nem esett szó. Munkatársunk könnyen megtalálta az irodát, amelynek a környezete is rendezettnek tűnt. Kérdezőnknek a kapcsolatfelvételre nem kellett várnia, rögtön foglakozni kezdtek vele. Pozitívum, hogy a várakozók számára biztosítottak ülőhelyet. Az ügyintéző alaposan felmérte az igényeket: hány személy utazna, milyen szálláshelyre, mennyi időre. Egész napos kirándulásokat ajánlott, több pincébe, borászatba, nevezetességekhez. Írásos tájékoztatókkal is ellátta az érdeklődőt. Az ügyintéző ösztönözte kollégánkat, hogy térjen vissza az irodába, ha kérdése vagy utazási szándéka van. Munkatársunkat 100%-osan meggyőzték arról, hogy érdemes bortúrán részt vennie, és pedig ezzel az irodával. Jóleső érzéssel távozott innen, ahová bármikor viszszatérne.
Siklós
Kollégánknak egyszer kellett telefonálnia, hogy elérje az irodát. Udvariasak és kedvesek voltak, de csak a feltett kérdésekre válaszoltak, pluszinformációt nem mondtak, és nem invitálták a személyes felkeresésre. Az iroda könnyen megtalálható, környezete rendezett, de a kirakat ablakai elég piszkosak voltak. A személyes látogatás során kollégánk alig kapott információt arról, amiről érdeklődött, bár az ügyintéző kedves volt. Adott egy telefonszámot, hogy azon lehet érdeklődni, mert ők nem foglalkoznak ilyennel, bár már tervezik. Az ügyintéző javasolta, hogy az érdeklődő keresse fel a Siklós-Villányi borútat és a villányi pincészeteket, bár szerinte a borkóstolás csak nagyobb létszámú csoport, kb. 30-40 fő esetén lehetséges. Egyhetes kirándulásra, esetleg más borvidékre nem tudott ajánlatot tenni, de adott egy angol nyelvű prospektust, borvidékeken lévő utazási irodák telefonszámaival. Kirándulási lehetőségeket nem említett. Türelmes volt az ügyintéző, de nem ösztönözte az embert arra, hogy odautazzon vagy kiránduljon a környéken, pláne, hogy ezt éppen az ő irodájukkal tegyék.
Badacsonytomaj
Barátságosan folyt az ügyintézővel az előzetes telefonbeszélgetés, az illető egy kicsit aggódott is, mert mint mondta, már sok pincészet bezárt, illetve van, ahol a szüreti munkálatok idején nem fogadnak borkóstolásra vendégeket. De ha személyesen felkeresik az irodát, megfelelő programokat tudnak ajánlani, mondta. Az iroda nyitva tartásáról külön felvilágosítást adott. Az iroda környezete szép, de a kirakat ablakai itt sem a legtisztábbak. Az iroda belső tere elég kicsi és zsúfolt, így a várakozókat nem tudják leültetni, viszont előtte az utcán, kívül egy barátságos kerti pad van, ami nyáron ezt biztosan pótolja. Az iroda munkatársai rengeteg helyet ajánlottak, pincészeteket, kirándulásokat, lovagi tornát, éttermeket, Salföld Majort a lovaglást kedvelőknek, előzetes egyeztetések szerinti borkóstolási lehetőségeket. Mivel több programot is felkínáltak, így a választási lehetőség is munkatársunkra volt bízva, ami nagyon pozitívan hatott rá. Kicsit ösztönözhették volna a tesztelő emberünket, hogy keresse fel az irodát a későbbiekben is, de öszszességében elégedett volt az információkkal, amelyeket ebben a Tourinform irodában kapott.
Technika
A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:
■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés a Tourinform irodáknál (pl. bortúrával kapcsolatos információk, lehetőségek, árak)
■Értékesítés, Image – az iroda külsőbelső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 42 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.