Vezető szerepben  

Interjú Sari Vahakoskival, az Amadeus regionális igazgatójával  

Mekkora árbevételre számít 2004-ben az Amadeus?
 
 
A háromnegyedévi eredmények alapján megemeltük a 2004-es évre szóló előrejelzésünket, így most 210 millió eurós nettó eredményre számítunk. A társaság árbevételei szeptember 30-ig 5,6%-kal nőttek a megelőző év azonos időszakához képest, és elérték az 508,1 millió eurót.
 
 
Milyen tendenciák érzékelhetők ön szerint az utazási piacon?
 
 
Egyértelműen újra nő az utazási kedv. Különösen egyes régiókban, így Ázsiában és a Csendes-óceán térségében, a Közel-Keleten, Afrikában, illetve Közép- és Kelet-Európában. Az utóbbiban 7,6%-kal nőttek az Amadeusnál realizált foglalások 2004-ben. A foglalások összesített száma 2%-kal nőtt a 2004-es év első háromnegyedében, és elérte a 108,7 milliót.
 
 
Mekkora piaci részesedéssel rendelkezik az Amadeus?
 
 
Globálisan az Amadeus több mint 28%-os részesedéssel rendelkezik. Közép-, Kelet- és Dél-Európában az Amadeus a piac több mint 55%-át mondhatja a magáénak. Az elmúlt két évben az Amadeus megtartotta globális vezető pozícióját az utazások foglalása terén. 2003-ben közel 400 millió utazást foglaltak le az utazási irodák az Amadeus rendszerén keresztül.
 
 
Okozott-e valamilyen változást az Amadeus működésében a diszkont-légitársaságok megjelenése?
 
 
A piaci részesedésünk nem változott a low-cost szállítók (LCC) megjelenésével. Sőt mi több, egyre több LCC választja az Amadeust, hogy egy további disztribúciós csatornához jusson, amelynek használatával el tudja érni az utazási irodákat, így maximalizálni tudja bevételeit, és kereskedelmi penetrációt tud elérni otthoni piacain kívül. Jelenleg a világ diszkont-légitársaságainak 37%-a érhető el az Amadeus GDS-en keresztül.
 
 
Milyen előnyöket biztosít az Amadeus új árképzési rendszere a légitársaságok számára?
 
 
A most bevezetett rendszerben összhangba kerül a légitársaságok számára felszámított díj és az Amadeus által a légitársaságoknak nyújtott szolgáltatások és megoldások értéke (a feldolgozott foglalás távlatával és bonyolultságával összhangban). Az Amadeus volt az első GDS, amely 2004-ben bevezette ezt az új árképzési rendszert a légitársaságok részére.
 
 
Volt-e valamilyen hatással az Amadeus működésére a légitársaságok általános jutalékcsökkentése?
 
 
Az Amadeust közvetlenül nem érintette a légitársaságok által az utazási irodáknak adott jutalékok csökkentése. Nekünk azonban sikerült kidolgoznunk olyan megoldásokat, amelyek segítségével egyes piacokon, így Skandináviában és Németországban az irodák maximalizálni tudták bevételi lehetőségeiket a foglalási díjak bevezetésre révén.
 
 
Milyen új termékekkel rukkoltak ki az utóbbi időben?
 
 
2004-ben mutattuk be új generációs, böngésző alapú Amadeus Vista nevű programunkat Magyarországon. Ez a kereső alapú front office rendszer nagy sikert aratott a magyar irodák körében. Bevezettünk egy magyar nyelvű on-line foglalási lehetőséget egy alap- és egy haladó változatban. A legújabb termékünk várhatóan 2005 márciusában debütál a magyar piacon: ekkortól áll majd a magyar utazásszervezők és viszonteladóik rendelkezésére a szervezett utazások on-line foglalásának lehetősége.
 
 
További tervek 2005-re?
 
 
2005-ben továbbfejlesztjük helyi on-line foglalási rendszereinket. Jövőre szeretnénk az összes ügyfelünknél befejezni a modern, naprakész front office rendszerünk, a Vista 2.2 telepítését.

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.