Mekkora árbevételre számít 2004-ben az Amadeus?
A háromnegyedévi eredmények alapján megemeltük a 2004-es évre szóló előrejelzésünket, így most 210 millió eurós nettó eredményre számítunk. A társaság árbevételei szeptember 30-ig 5,6%-kal nőttek a megelőző év azonos időszakához képest, és elérték az 508,1 millió eurót.
Milyen tendenciák érzékelhetők ön szerint az utazási piacon?
Egyértelműen újra nő az utazási kedv. Különösen egyes régiókban, így Ázsiában és a Csendes-óceán térségében, a Közel-Keleten, Afrikában, illetve Közép- és Kelet-Európában. Az utóbbiban 7,6%-kal nőttek az Amadeusnál realizált foglalások 2004-ben. A foglalások összesített száma 2%-kal nőtt a 2004-es év első háromnegyedében, és elérte a 108,7 milliót.
Mekkora piaci részesedéssel rendelkezik az Amadeus?
Globálisan az Amadeus több mint 28%-os részesedéssel rendelkezik. Közép-, Kelet- és Dél-Európában az Amadeus a piac több mint 55%-át mondhatja a magáénak. Az elmúlt két évben az Amadeus megtartotta globális vezető pozícióját az utazások foglalása terén. 2003-ben közel 400 millió utazást foglaltak le az utazási irodák az Amadeus rendszerén keresztül.
Okozott-e valamilyen változást az Amadeus működésében a diszkont-légitársaságok megjelenése?
A piaci részesedésünk nem változott a low-cost szállítók (LCC) megjelenésével. Sőt mi több, egyre több LCC választja az Amadeust, hogy egy további disztribúciós csatornához jusson, amelynek használatával el tudja érni az utazási irodákat, így maximalizálni tudja bevételeit, és kereskedelmi penetrációt tud elérni otthoni piacain kívül. Jelenleg a világ diszkont-légitársaságainak 37%-a érhető el az Amadeus GDS-en keresztül.
Milyen előnyöket biztosít az Amadeus új árképzési rendszere a légitársaságok számára?
A most bevezetett rendszerben összhangba kerül a légitársaságok számára felszámított díj és az Amadeus által a légitársaságoknak nyújtott szolgáltatások és megoldások értéke (a feldolgozott foglalás távlatával és bonyolultságával összhangban). Az Amadeus volt az első GDS, amely 2004-ben bevezette ezt az új árképzési rendszert a légitársaságok részére.
Volt-e valamilyen hatással az Amadeus működésére a légitársaságok általános jutalékcsökkentése?
Az Amadeust közvetlenül nem érintette a légitársaságok által az utazási irodáknak adott jutalékok csökkentése. Nekünk azonban sikerült kidolgoznunk olyan megoldásokat, amelyek segítségével egyes piacokon, így Skandináviában és Németországban az irodák maximalizálni tudták bevételi lehetőségeiket a foglalási díjak bevezetésre révén.
Milyen új termékekkel rukkoltak ki az utóbbi időben?
2004-ben mutattuk be új generációs, böngésző alapú Amadeus Vista nevű programunkat Magyarországon. Ez a kereső alapú front office rendszer nagy sikert aratott a magyar irodák körében. Bevezettünk egy magyar nyelvű on-line foglalási lehetőséget egy alap- és egy haladó változatban. A legújabb termékünk várhatóan 2005 márciusában debütál a magyar piacon: ekkortól áll majd a magyar utazásszervezők és viszonteladóik rendelkezésére a szervezett utazások on-line foglalásának lehetősége.
További tervek 2005-re?
2005-ben továbbfejlesztjük helyi on-line foglalási rendszereinket. Jövőre szeretnénk az összes ügyfelünknél befejezni a modern, naprakész front office rendszerünk, a Vista 2.2 telepítését.