Az ország, ahol a fenntarthatóság nem cél, hanem része a mindennapoknak

Ez Németország, amelynek turisztikai képviseletét a Német Turisztikai Hivatal (DZT) látja el, Magyarországon Czeiszing Miklós vezetésével.  Ezért nem volt véletlen, hogy a május 8-án (a szintén német anyacéggel rendelkező) Kempinski Hotel Corvinus Budapestben tartott tájékoztatóra érkezők mintegy ráhangolódásként BKK-jegyet kaptak ajándékba, újrahasznosított anyagból készült reklámtáskát találtak a székeiken, és a szakmai program zárásaként kínált ebéd alapanyagai sem a földgolyó túloldaláról, hanem - szintén a fenntarthatóság jegyében – Németországból érkeztek: éppúgy a friss spárga, akárcsak a különféle szép bortételek is.

Úti cél? Németország

Ez szerepelt a hétfői szakmai tájékoztató első részének fókuszában, amelynek során többek közt elhangzott,  márkaimázs szempontjából Németország annyira sikeres világviszonylatban, hogy a Nation Brand Index jelentése alapján az első helyen áll, megelőzve ezzel Japánt és Kanadát is, és e győzelmet immár hatodik alkalommal zsebelhette be. 

 

A német úti cél legfőbb hívószavai a turisták felé, mint megtudtuk, a következők: sport, kultúra, városlátogatás, múzeumok, zenei programok.

Vendégérkezési adatok

2022-ben Európa legjelentősebb célpiacai közt is az elsők közt szerepeltek a németek, hiszen mindössze Spanyolország előzte meg (63,2 beutazóval), Németország tehát a második a dobogón (46,5 milliós beutazó számmal), és őket követi a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a franciák (36,3 millió beutazóval). Itt megjegyezte Czeiszing Miklós, hogy a harmadik helyezett franciáknál azért figyelemre méltó ez a szám, mert ez 127 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, vagyis a Franciaországba érkezők száma ugrásszerűen megnőtt, és e téren bizony már a második helyezetthez közel vannak, vagyis Németországnak „mindent be kell dobnia”, hogy idén is meg tudja majd őrizni előkelő második helyét.

Magyarok tekintetében pedig, hallhattuk a szakértőtől, tavaly 602 ezer vendégéjszakát regisztráltak német földön (ez az előző évhez képest 75,3 %-os növekedés), és lassan közelítenek a magyar beutazások számai a csúcsévnek tekintett 2019-hez, amikor is 830 ezer honfitársunk látogatott valamely németországi területre.

Toplisták, beutazási szokások

A magyarok utazási szokásairól is megismerhettünk egy toplistát – amely alapján kiderült, a német úti célok a magyarok körében a legkeresettebb Top5-ben szerepelnek, a legkedveltebb német városok pedig honfitársaink körében a következők: München (26 ezer vendégéjszakával), Berlin (25 ezerrel), Stuttgart (10 ezerrel), Frankfurt (7 ezerrel).

Elsősorban üdülés céljából keresik fel honfitársaink a német desztinációkat (32 %), üzleti útra 31 százalékban érkeznek, a többi magyar beutazó más célból érkezik valamely német területre.

Kiemelte még a DZT magyarországi képviseletének vezetője, honfitársaink körében nagyon is számít, hogy egy-egy német utazás során tudják, hogy tisztaság és biztonság terén mindent rendben találnak, és az is elhangzott, hogy szálláshelyek tekintetében a pálmát az apartmanok viszik (46%), egyéni szálláshelyekre 18 százalékban érkeznek, 3 csillagos hoteleket 36 százalékban keresnek fel, 4-5 csillagos kategóriájú szálláshelyekre 21 százalékban foglalnak szobát, 1-2 csillagos kategóriájú szálláshelyen pedig a hazánkból érkezők mintegy 16 százaléka száll meg.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.
Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában

Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában 

Anno a Monarchia második legnagyobb üdülőhelye volt, itt gyógyult Kosztolányi Dezső és Móra Ferenc is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.