Az ország, ahol a fenntarthatóság nem cél, hanem része a mindennapoknak

Ez Németország, amelynek turisztikai képviseletét a Német Turisztikai Hivatal (DZT) látja el, Magyarországon Czeiszing Miklós vezetésével.  Ezért nem volt véletlen, hogy a május 8-án (a szintén német anyacéggel rendelkező) Kempinski Hotel Corvinus Budapestben tartott tájékoztatóra érkezők mintegy ráhangolódásként BKK-jegyet kaptak ajándékba, újrahasznosított anyagból készült reklámtáskát találtak a székeiken, és a szakmai program zárásaként kínált ebéd alapanyagai sem a földgolyó túloldaláról, hanem - szintén a fenntarthatóság jegyében – Németországból érkeztek: éppúgy a friss spárga, akárcsak a különféle szép bortételek is.

Úti cél? Németország

Ez szerepelt a hétfői szakmai tájékoztató első részének fókuszában, amelynek során többek közt elhangzott,  márkaimázs szempontjából Németország annyira sikeres világviszonylatban, hogy a Nation Brand Index jelentése alapján az első helyen áll, megelőzve ezzel Japánt és Kanadát is, és e győzelmet immár hatodik alkalommal zsebelhette be. 

 

A német úti cél legfőbb hívószavai a turisták felé, mint megtudtuk, a következők: sport, kultúra, városlátogatás, múzeumok, zenei programok.

Vendégérkezési adatok

2022-ben Európa legjelentősebb célpiacai közt is az elsők közt szerepeltek a németek, hiszen mindössze Spanyolország előzte meg (63,2 beutazóval), Németország tehát a második a dobogón (46,5 milliós beutazó számmal), és őket követi a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a franciák (36,3 millió beutazóval). Itt megjegyezte Czeiszing Miklós, hogy a harmadik helyezett franciáknál azért figyelemre méltó ez a szám, mert ez 127 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, vagyis a Franciaországba érkezők száma ugrásszerűen megnőtt, és e téren bizony már a második helyezetthez közel vannak, vagyis Németországnak „mindent be kell dobnia”, hogy idén is meg tudja majd őrizni előkelő második helyét.

Magyarok tekintetében pedig, hallhattuk a szakértőtől, tavaly 602 ezer vendégéjszakát regisztráltak német földön (ez az előző évhez képest 75,3 %-os növekedés), és lassan közelítenek a magyar beutazások számai a csúcsévnek tekintett 2019-hez, amikor is 830 ezer honfitársunk látogatott valamely németországi területre.

Toplisták, beutazási szokások

A magyarok utazási szokásairól is megismerhettünk egy toplistát – amely alapján kiderült, a német úti célok a magyarok körében a legkeresettebb Top5-ben szerepelnek, a legkedveltebb német városok pedig honfitársaink körében a következők: München (26 ezer vendégéjszakával), Berlin (25 ezerrel), Stuttgart (10 ezerrel), Frankfurt (7 ezerrel).

Elsősorban üdülés céljából keresik fel honfitársaink a német desztinációkat (32 %), üzleti útra 31 százalékban érkeznek, a többi magyar beutazó más célból érkezik valamely német területre.

Kiemelte még a DZT magyarországi képviseletének vezetője, honfitársaink körében nagyon is számít, hogy egy-egy német utazás során tudják, hogy tisztaság és biztonság terén mindent rendben találnak, és az is elhangzott, hogy szálláshelyek tekintetében a pálmát az apartmanok viszik (46%), egyéni szálláshelyekre 18 százalékban érkeznek, 3 csillagos hoteleket 36 százalékban keresnek fel, 4-5 csillagos kategóriájú szálláshelyekre 21 százalékban foglalnak szobát, 1-2 csillagos kategóriájú szálláshelyen pedig a hazánkból érkezők mintegy 16 százaléka száll meg.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?