Az ország, ahol a fenntarthatóság nem cél, hanem része a mindennapoknak

Ez Németország, amelynek turisztikai képviseletét a Német Turisztikai Hivatal (DZT) látja el, Magyarországon Czeiszing Miklós vezetésével.  Ezért nem volt véletlen, hogy a május 8-án (a szintén német anyacéggel rendelkező) Kempinski Hotel Corvinus Budapestben tartott tájékoztatóra érkezők mintegy ráhangolódásként BKK-jegyet kaptak ajándékba, újrahasznosított anyagból készült reklámtáskát találtak a székeiken, és a szakmai program zárásaként kínált ebéd alapanyagai sem a földgolyó túloldaláról, hanem - szintén a fenntarthatóság jegyében – Németországból érkeztek: éppúgy a friss spárga, akárcsak a különféle szép bortételek is.

Úti cél? Németország

Ez szerepelt a hétfői szakmai tájékoztató első részének fókuszában, amelynek során többek közt elhangzott,  márkaimázs szempontjából Németország annyira sikeres világviszonylatban, hogy a Nation Brand Index jelentése alapján az első helyen áll, megelőzve ezzel Japánt és Kanadát is, és e győzelmet immár hatodik alkalommal zsebelhette be. 

 

A német úti cél legfőbb hívószavai a turisták felé, mint megtudtuk, a következők: sport, kultúra, városlátogatás, múzeumok, zenei programok.

Vendégérkezési adatok

2022-ben Európa legjelentősebb célpiacai közt is az elsők közt szerepeltek a németek, hiszen mindössze Spanyolország előzte meg (63,2 beutazóval), Németország tehát a második a dobogón (46,5 milliós beutazó számmal), és őket követi a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a franciák (36,3 millió beutazóval). Itt megjegyezte Czeiszing Miklós, hogy a harmadik helyezett franciáknál azért figyelemre méltó ez a szám, mert ez 127 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, vagyis a Franciaországba érkezők száma ugrásszerűen megnőtt, és e téren bizony már a második helyezetthez közel vannak, vagyis Németországnak „mindent be kell dobnia”, hogy idén is meg tudja majd őrizni előkelő második helyét.

Magyarok tekintetében pedig, hallhattuk a szakértőtől, tavaly 602 ezer vendégéjszakát regisztráltak német földön (ez az előző évhez képest 75,3 %-os növekedés), és lassan közelítenek a magyar beutazások számai a csúcsévnek tekintett 2019-hez, amikor is 830 ezer honfitársunk látogatott valamely németországi területre.

Toplisták, beutazási szokások

A magyarok utazási szokásairól is megismerhettünk egy toplistát – amely alapján kiderült, a német úti célok a magyarok körében a legkeresettebb Top5-ben szerepelnek, a legkedveltebb német városok pedig honfitársaink körében a következők: München (26 ezer vendégéjszakával), Berlin (25 ezerrel), Stuttgart (10 ezerrel), Frankfurt (7 ezerrel).

Elsősorban üdülés céljából keresik fel honfitársaink a német desztinációkat (32 %), üzleti útra 31 százalékban érkeznek, a többi magyar beutazó más célból érkezik valamely német területre.

Kiemelte még a DZT magyarországi képviseletének vezetője, honfitársaink körében nagyon is számít, hogy egy-egy német utazás során tudják, hogy tisztaság és biztonság terén mindent rendben találnak, és az is elhangzott, hogy szálláshelyek tekintetében a pálmát az apartmanok viszik (46%), egyéni szálláshelyekre 18 százalékban érkeznek, 3 csillagos hoteleket 36 százalékban keresnek fel, 4-5 csillagos kategóriájú szálláshelyekre 21 százalékban foglalnak szobát, 1-2 csillagos kategóriájú szálláshelyen pedig a hazánkból érkezők mintegy 16 százaléka száll meg.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Üzleti tárgyalás a síneken – különvonattal Kassára a MICE Express-szel

Üzleti tárgyalás a síneken – különvonattal Kassára a MICE Express-szel 

Ilyen még nem volt, pedig zseniális ötlet: üzleti találkozó a síneken!
Thaiföld szigorít a vízummentességen

Thaiföld szigorít a vízummentességen 

Egyre több külföldi végez illegális munkát vagy üzleti tevékenységet turistaként bejelentkezve.
Csalódást keltő turistalátványosságok – van köztük magyar

Csalódást keltő turistalátványosságok – van köztük magyar 

Egy friss kutatás szerint a világ legelismertebb turistalátványosságai közül több is messze elmarad a látogatók elvárásaitól.
Illegális turisztikai apartmanok Madridban

Illegális turisztikai apartmanok Madridban 

A szaktárca vizsgálata szerint a különböző online platformokon 16 335 apartmant hirdetnek turisztikai céllal, de csak 1131 rendelkezik engedéllyel.
Mi a közös pont a Maldív-szigetek és Szoboszlai Dominik csapatában?

Mi a közös pont a Maldív-szigetek és Szoboszlai Dominik csapatában? 

A Visit Maldives beszállt a az elitfutball világába.
Napi látogatói limit Comino szigetén

Napi látogatói limit Comino szigetén 

Málta apró szigete, Comino már jó ideje a túlturizmus áldozata. A hatóságok most lépnek az ügyben.
A macska, „aki” megmentett egy japán vasútállomást

A macska, „aki” megmentett egy japán vasútállomást 

2007-ben a Wakayama Vasúttársaság vezetői úgy döntöttek, hogy egy macskát neveznek ki a Kishi állomás segédállomásfőnökévé, amely zseniális üzleti húzásnak bizonyult.
Életre szóló kaland Új-Zélandon

Életre szóló kaland Új-Zélandon 

A pályázatok benyújtására idén áprilisban nyílik ismét lehetőség.
Íme, Linz új jövőstratégiája

Íme, Linz új jövőstratégiája 

Take a RISK, visit LINZ: kockázatvállalás és jövőformálás a turizmusban.
Dachstein és Salzkammergut bemutatkozott Budapesten

Dachstein és Salzkammergut bemutatkozott Budapesten 

Turizmus egész évben: túrázás, kerékpározás és természet a Salzkammerguti régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.