hirdetés
hirdetés

Beszállt a filmturizmusba a Netflix

Úgy tűnik, a világ egyik legnépszerűbb streaming szolgáltatója megcélozta az utazási piacot is. Legalábbis egy érdekes promóció erejéig.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Júliusban a streaming szolgáltató ingyenes vezetett gyalogtúrákat szervezett három európai nagyvárosban. A szakértő által vezetett londoni, párizsi vagy madridi gyalogtúrán bárki részt vehetett, hogy élőben megtekinthesse az ottani érdekességeket, illetve a Netflix filmsztárjainak szemével lássa azokat. A Sandeman's New Europe Tours-szal együttműködésben lebonyolított séták során mindenki megtapasztalhatta a városok történelmét és érdekes részleteit, valamint betekintést nyerhettek a kulisszák mögé, a különböző forgatási helyszíneken - írja testvérlapunk, az mfor.hu.

A filmrajongók, a világsikerű sorozatok megszállott nézői szeretik látni, hogy kedvenceik a valóságban hol pattantak lóra, hol csókolóztak először, vagy éppen melyik kastélyban vacsoráztak szertartásosan, miközben ármányokat szőttek ellenük a színfalak mögött. A Netflix közvéleménykutatása szerint előfizetőik egyre gyakrabban állítják, hogy egy általuk látott sorozat, vagy film helyszíne a fő aktuális úti céljuk. A nézők fokozott érdeklődést mutatnak a nevezetességek és műemlékek (+24 százalék), a helytörténeti emlékek (+25 százalék), valamint a gasztronómia (+26 százalék) iránt is.

Mindez persze nem újdonság, hiszen a világsikerű filmek forgatási helyszíne mindig is vonzotta a turistákat. (Bár ma már előfordul, hogy mindez nem más, mint digitális trükk, és az sem ritka, hogy egy sivatagi jelenetekben bővelkedő sci-fi-fantasy-t Magyarországon forgatnak. )

Ennek ellenére, maga a helyszín önmagában óriási turisztikai vonzerő lehet, a Bor, mámor Provence vagy a Napsütéses Toszkána premierje után például megsokszorozódott a turistákban egyébként is zsúfolt környékre látogatók száma. A Portobello Roadon, a Notting Hillen más úgy végig sétálni, hogy tudjuk, Hugh Grant-nek – illetve az általa megformált figurának – a szemközti házban volt egy kis könyvesboltja. Hogy mennyibe kerül és mennyit hoz egy úti cél számára, ha az utcáin filmeket, sorozatokat forgatnak részletesen ITT írtunk a Turizmus Online hasábjain.

Léteznek olyan örökzöld klasszikusok, amelyek a berobbanó siker után több évtizeddel sem mennek ki a divatból. Sőt, egyes szállodák filmforgatásnak helyet adó lakosztályai speciális turisztikai termékek lettek.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

Bizonyára a világ számos pontjáról rengeteg fiatal nő érkezett Párizsba, hogy az Emily Párizsban című sikersorozat hatására maga is részese legyen a metropolisz nyújtotta élményeknek.

Ahogy arra a Travel and Leisure cikkírója emlékeztet, a szállodák sok filmben fontos szerepet töltenek be – mint például a rózsaszín, kastélyszerű The Grand Budapest Hotel az azonos című alkotásban. De léteznek valódi, most is működő szállodai szobák, amelyek azt az érzést keltik, mintha egyenesen egy filmet élnénk át – a valóságban.

Igaz, egy ilyen élmény megtapasztalásához rengeteg pénz kell. A Micsoda nő!-t 1990-ben a Beverly Wilshire szállodában forgatták. Ezért a szálloda kitalált egy Pretty Woman csomagot, arra a különleges lakosztályra építve, ahol Julia Roberts Richard Gere társaságában hasalt a földön és nézett valami bárgyú szkeccset a tévében.

A három éjszakás all-inclusive csomagban minden benne van. Természetesen az ikonikus lakosztály, limuzin sofőrrel, vacsora a szálloda Michelin éttermében, testreszabott kezelések egy ötcsillagos gyógyfürdőben, pezsgős-kaviáros étkezés a tetőteraszon, a fodrászat és a kozmetikai szalon igénybevétele, a film sztoriját követve pedig privát repülőgép-túra San Franciscóba, beleértve az operába szóló méregdrága jegyeket.

Nem hiányzik a programból a zártkörű filmvetítés sem a szálloda tetején – igaz, mindezért több milliót kérnek fejenként, és az ilyes kalandot egyedül nem igen lehet élvezni.

Elek Lenke

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés