Turizmus Regatta: tarolt az MT Zrt.

A Nautic hajóosztályban mind a délelőtti túraversenyt, mind pedig a délutáni pályafutamokat a Magyar Turizmus Zrt. csapata nyerte a szeptember 22-i II. Mondial Assistance Magyar Turizmus Regatta versenyében, három aranyérmet is szerezve.

A három hajóosztály összesített eredményei alapján pedig ezüstérmes lett a Magyar Turizmus Zrt. csapata. Összesítettben az első befutó az olimpikonok által (a Szabó Gabi, Csipes Feri, Horváth Gábor) vezetett hajó lett. A turisztikai szakma legfontosabb sport-turisztikai eseményén közel 400-an vettek részt, és 37 hajó startolt el a balatonfüredi kikötőből. A turisztikai szakemberek mellett egy ismert sztárokból álló hajó is versenybe szállt, amelynek csapatkapitánya Király Linda énekesnő volt.

A Turisztikai Menedzserek Szövetsége (TMSZ) által szervezett versenyre – amelynek fővédnöke ezúttal is Litkey Farkas, tízszeres kékszalag győztes vitorlázó volt – több mint 35 turisztikai vállalkozás nevezett. A szállodák és utazási irodák mellett a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, valamint a turisztikai kormányzat szakpolitikusai is részt vettek az eseményen. A Balaton egyik legnagyobb szezonzáró eseménye kiváló hangulatban telt úgy a vízen, mint a szárazon. A szervező TMSZ nem csupán a versenyzőkre gondolt, hiszen napközben a parton – a Balatontourist Füred Kemping és Üdülőfalu*** területén – folyamatos, ingyenes felnőtt- és gyermekprogramok várták azokat is, akik csupán kísérőként vettek részt az eseményen.

Polgár Tibor elnök (TMSZ) elmondta, hogy szövetségük ezzel a rendezvénnyel is a turizmus és a sport szoros kapcsolatára kívánja felhívni a figyelmet. Hangsúlyozta, hogy a turizmus, mint egy szükséges plusz mindig ott van a sport mellett, éppen ezért kiemelt fontosságúnak tartja, hogy a turisztikai ágazat minél jobban kihasználja a sportrendezvények adta lehetőségeket.

A verseny a reggeli szabadedzéssel kezdődött, amelyet a délelőtti túrafutam, majd a délutáni pályafutam követett. A győztesek, a verseny végeztével, ünnepélyes keretek között vehették át érmeiket és serlegeiket, valamint a szponzorok által felajánlott ajándékokat.

A Magyar Turizmus Zrt csapata három aranyérmet is szerzett. A napot a BEST OF zenekar (Rákóczi Ferenc, Buza Sándor, Garami Gábor és Balázs, Büdi Szilárd), valamint DJ Váczi Feri fergeteges bulija zárta.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?