A gyógyító Magyarország nem szanatóriumország

Magyarországot mint terméket, mint országmárkát kell felépíteni turisztikai értelemben is, amelynek központi eleme lehet az egészség, tágabb értelemben az életminőség, de ez nem azt jelenti, hogy szanatóriumországot kell építenünk - mondta Horváth Endre gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár csütörtökön Siófokon.

A helyettes államtitkár a Magyar Turizmus Zrt. (MT) által szervezett második regionális turizmus konzultáción arról beszélt a térség politikusai és turisztikai vállalkozói előtt, hogy a jövőben jobban lehetne élni az ország egészségmegőrzést, gyógykezelést és rehabilitációt szolgáló, meglévő adottságaival. Több tárca is támogatja azt a koncepciót, amely szerint a gazdaságot a helyi gazdaságokra kell építeni, vagyis nagyobb szerepet kell adni a jövőben a helyi márkáknak, termékeknek. Már az Új Széchenyi terv jövő januári indulása előtt is lesz lehetőség azok számára, akik komolyan veszik ezt a célt - mondta a helyettes államtitkár, megnevezve a TDM szervezetek számára pályázható támogatási keretet.
    

Horváth Endre emlékeztetett, hogy az Új Széchenyi Tervben - amelyre ezer milliárd forintos forrás áll majd rendelkezésre - az első fejezet a gyógyító Magyarországról szól, amin belül a 12 pont első helyén az egészségturizmus áll. Szerinte ez egyfajta biztatás arra nézve, hogy érdemes a helyi márkákat, helyi termékeket, helyi szolgáltatókat felkarolni. Hangsúlyozta, hogy nem marad ki az egészségmegőrzés kapcsán a falusi-, vagy a zöldturizmus sem.


    

Az egészséghez pedig hozzátartozik a lelki egészség is, ezért például fontos kérdés az is, mit tud kezdeni az ország a vallási turizmussal, amelyben egyedi adottsággal rendelkezik. A Mária útról szólva elmondta, a Mariazelltől Csíksomlyóig tartó több mint ezer kilométeres út jelentős részben Magyarországon halad át, és hosszabb, mint az El Camino. Az eddigi kezdeményezések, amelyekben érintettek az osztrákok, szlovákok és románok, abba az irányba mutatnak, hogy legyen az útvonalból egy ökomenikus zarándokút. "Úgy gondoljuk, ennél konkrétabban kell fogalmazni: a Mária útra lehet alapozni a nemzetközi vallásturizmust, ami óriási lehetőségeket rejt magában" - mondta a helyettes államtitkár.
    

Szólt arról is, hogy a kormány fontos feladata a következő évben a turizmus törvény megalkotása is, hiszen jelenleg  közvetlenül tíz különböző jogszabály foglalkozik ezzel a területtel, és még tíz másik közvetve.
    

Az új turizmusstratégiáról annyit mondott, hogy 2005-ben és 2007-ben készültek az előző stratégiák, amelyeket nem eldobva, az új feladatokat összefogva készül az újabb terv. Év végéig nyilvánosságra hozzák a jelenleg házon belül, majd szakértői körben megvitatott anyagot, amely a következő tíz évre jelöli ki az irányt és a célokat. Hozzátette, az alapvető stratégiai célok nem változnak évről-évre, de ezen belül az akciótervek. 
    

A rendezvényen Horváth Gergely, az MT vezérigazgatója beszélt a társasága megújuló tevékenységéről, jövő évi üzleti céljairól. A konferenciaturizmus forgalmát 5 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák számát 1 százalékkal, míg a külföldi vendégéjszakák számát 2 százalékkal kívánják növelni, továbbá több nemzetközi sportrendezvény rendezési jogát is megpróbálják elnyerni.
    

Debreceni János, az MT marketingigazgatója arról beszélt, hogy a marketingben első lépésként azt kell tisztázni, Magyarországot hogyan lehet a legjobban eladni mint egységesített turisztikai célpontot. Ebben élni kellene azzal az adottsággal, hogy föld alatti vizekben nagyhatalomnak számít, vagyis Magyarország a rejtett vizek hazája, amire aztán sokféle turisztikai koncepció felfűzhető. A szakember hangsúlyozta, az MT sokat tehet a turizmus fellendítéséért marketinggel, de tudomásul kell venniük a turisztikai vállalkozásoknak, hogy a termékélmény mindent felülír, vagyis az, hogy milyen egy szolgáltatás, vagy menyire tiszta egy mellékhelyiség sokkal többet nyom a latba a siker elérésénél.
    

Bánki Erik,  az Országgyűlés Sport és turizmus bizottság elnöke a hazai turizmus aktuális kérdéseiről beszélt. Szólt arról, hogy az új kormány az együttműködés kormánya, ezért tart konzultációkat a turizmus kérdésében is, számítva a szakma javaslataira a következő tíz év fő fejlesztési irányainak meghatározásában. Szólt arról is, hogy a következő években nem csak egy évben fognak kiírni pályázatokat egy-egy témában, ezért nem kell kapkodnia senkinek, inkább mindenki jól készítse elő a beadványait. A politikus a támogatások odaítélésében gyorsabb, rugalmasabb, turizmusbarát kormányt ígért. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?