Jót tett a fővárosi szállodáknak az alacsony vízállás

Az MSZÉSZ közleménye az első 8 hónap szállodaipari teljesítményéről.

Szállodáink augusztusi teljesítményét alapvetően a budapesti szállodapiac kiemelkedő teljesítménye határozta meg, ahol a vendégéjszakák 6,2%-kal nőttek. A nyolcadik hónapban országos szinten a szállodák szobafoglaltsága 75,8% (+2 %pont), bruttó átlag szobaára 22.884 Ft (+8,5%), bruttó Revpar mutatója 17.339 Ft (+11,4%) lett.

Budapesten, részben a fővárost bemutató, a Magyar Turisztikai Ügynökség által lebonyolított „Spice of Europe” kampány eredményeképpen, részben a szokatlanul száraz időjárás és az abból következő alacsony Duna vízállás miatt, a szobafoglaltság 87,4% lett, +4,1 % ponttal magasabb a múlt évinél, annak ellenére, hogy tavaly a MASTERS vizes világbajnokság erős augusztusi bázist jelentett. Különösen kiemelkedő volt a 4-5* szállodák teljesítménye: 92,9-92,9% foglaltsággal.

Az alacsony vízállás következményeként számos szállodahajó nem jutott el Budapestre, így a turisták a fővárosi szállodákban töltöttek előre nem tervezett tartózkodást, a keresletet jellemzi, hogy egyes a fővárosba tartó külföldi csoportok például Kecskeméten találtak szabad szállodai kapacitást.

A bruttó átlag szobaár 11%-kal múlta felül a tavalyit, ennek eredményeként a Revpar mutató (egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel) 16,4%-kal volt magasabb a 2017. augusztusinál, az 5*-ban 18,6%-kal nőtt. A Balatoni régióban a vendégéjszakák száma augusztus hónapban a tavalyi szint közelében alakult, a 6%-os bruttó átlagár növekedésnek köszönhetően a Revpar mutató a nyár utolsó hónapjában az előző időszak tendenciáit követve felülmúlta a bázist (+7,2%).

A 3*-os szállodák teljesítménye javult legnagyobb mértékben, esetükben a bruttó átlagár 10,2%-kal, a bruttó Revpar 7,8%-kal volt magasabb 2018. augusztusban a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Fentiek eredményeként a szállodák összes árbevétele az év nyolcadik hónapjában országos szinten 11,7%-kal,

Budapesten 14,3%-kal, Balatonon 7%-kal, a fővároson kívüli hotelekben 9,8%-kal haladta meg a bázist. Az év első nyolc hónapjában, 2017 hasonló időszakához viszonyítva, országos szinten 8,7%-kal nőtt a szállodák összbevétele, s így meghaladta a 297,8 milliárd forintot.

Augusztus végéig meghatározó beutazó piacaink közül átlagot meghaladó növekedés mutatkozott Ukrajnából (+37%), Izraelből (+18,1%), Romániából (+6,9%), az USA-ból (+9,3%) és Csehországból (+6,2%). Figyelemre méltó, hogy Kínából +17%-kal nőtt a vendégéjszakák száma.

Január-augusztus között a Dél-dunántúli régió kivételével az összes többi idegenforgalmi régióban nőtt a vendégéjszakák száma, a legnagyobb mértékben +7,2%-kal a Dél-alföldi régióban, kiemelve a debreceni légikikötő stratégiai szerepét.

Nemzetközi összehasonlításban a magyarországi szállodák 2018. I-VIII. havi teljesítménye igen kedvező volt, ezt mutatja, hogy az STR riport szerint a Közép-kelet-európai régióban (Ausztria, Csehország, Magyarország, Szlovákia, Lengyelország) a hazai szállodák Revpar mutatója (€ 63,8) a 2. legmagasabb volt Ausztria (€ 73,6) után, Csehország előtt (€ 59,4).

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?