Mediterrán teraszt kap az egri Hotel Korona

Megújul a négy csillagos egri Korona Rendezvény és Borhotel. A magyar-finn-svéd tulajdonú szálloda a Magyar Nemzeti Bank kis- és középvállalkozásokat segítő hitel-programjához kapcsolódva 16 millió forint kedvező kamatozású kölcsönből és saját erőből fejleszt.

Bányainé Micski Marianna igazgató lapunknak elmondta, hogy az idén 23 éves szállodát az elmúlt két évtizedben alapvetően önerő felhasználásával folyamatosan fejlesztették. Több mint két évtizede húsz szobával és meleg konyhai ajánlatokkal kezdték a munkát. Ma már 53 szobás, négy csillagos vendégbarát hotelként ismerik a szállodát.

Először 1995-ben korszerűsítettek, amikor megvásárolták a szomszédságukban levő - és Eger belvárosára néző - műemlék jellegű épületet, ahol húsz újabb szobát alakítottak ki. Öt évvel később egy másik közeli épülettel gyarapodtak és 13 szobát építettek. Ekkor hozták létre a wellness részleget, a rendezvénytermet, az új konyhát és éttermet is. Megnyitották a konferenciatermet és épület alatt 15 méter mélyen található pincerendszer négy ágát vendéglátó helynek, illetve bormúzeumnak rendezték be.

Annak érdekében, hogy a minőséget folyamatosan garantálják, a múlt év végén komoly beruházásba kezdtek. A négy épületrészből álló szállodát zárt, modern, fűtött folyórendszerrel kötötték össze. Így a vendégek könnyen és gyorsan megtalálhatják a szobákat és azokat a helyiségeket, amelyekben különböző szolgáltatásokat kínálnak. Az idén folytatódott a munka és régi álmuk vált valóra azzal, hogy a belváros felé néző műemlék jellegű épületük új arculatot kapott. Véleményük szerint ez is jól kifejezi a hotel négy csillagos színvonalát.

Az igazgatónő megerősítette, nem titkolt szándékuk, hogy minél jobban kitárják kapuikat nemcsak a külföldi és a belföldi, hanem az egri vendégek előtt is. Ezért vacsora esteket, baráti összejöveteleket szerveznek a helybelieknek is, különösen a bormúzeum ajánlatait figyelembe véve. A fejlesztést jövőre is folytatják, amikor a hotel belső udvarát rendezik és virágokkal ültetik be. Emellett egyedi terv alapján mediterrán teraszt alakítanak ki. Ez olyan reprezentatív pihenőhely lesz, ahol a vendégek kulturált körülmények között beszélgethetnek, dohányozhatnak, kávézhatnak.

Jövőre kezdik meg az 1995-ben vásárolt épületszárnyban található húsz szoba felújítását, valamint a konferenciatermet is modernizálják. A munkákat több egri vállalkozás bevonásával valósítják meg. A hotel tulajdonosai hosszabb távon is fejlesztéseket terveznek. Ezért a következő időszakban várhatóan meghirdetésre kerülő pályázatok alapján szeretnének támogatást elérni. Az eltelt több mint két évtizedben ugyanis - a biztonságos működtetéssel - évente, átlagosan húsz millió forintot költöttek a szálloda fejlesztésére. Ezeket szinte teljes egészében önerőből valósították meg. Az eltelt 23 évben 350-400 ezer hazai- és külföldi vendéget fogadtak, akik Egerben töltötték idejüket. Közülük ma is többen visszatérnek a Hotel Koronába.

A szálloda az idén kapta meg a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Korrekt Partner elismerését. Ugyancsak ebben az évben, az Egri Bikavér ünnepen az étterem vezetőjének Bányai Róbertnek, az Év bor-gasztronómusa" címet adományozták.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?