Turisztikai marketing a világhálón

Az internet és az online marketing szerepéről rendezett konferenciát a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft.

Semsei Sándor, a Chrome Stúdió munkatársa kiemelte, hogy az utazások egyre növekvő hányadát keresik és foglalják le a világhálón. A felhasználók által generált tartalom, a web 2.0 szerepe nő, fontos véleményformáló felületté vált. Az utazók élménybeszámolóit és véleményét hitelesnek fogadják el az internet-használók, erre a szolgáltatóknak is figyelniük kell. Válság idején a szolgáltatók számára az internet költséghatékony eszköz, feltéve, hogy jól élnek lehetőségeivel (átlátható ajánlatok, gyakori frissítések, gyors, pontos válaszok, hírlevelek).

Lehoczki Zoltán, a Woodrow képviselője a tíz leggyakoribb websitehibáról beszélt. Manapság is sok a rossz domainnév, amely köszönő viszonyban sincs a tartalommal. Iskolapélda a MÁV Elvirája, melyről senkinek sem jut eszébe a vasúti menetrend. Sokszor bonyolult belépőoldalak riasztják el a türelmetlen keresőket. Sok dizájn a megbízó ízlését tükrözi- és nem a megcélzott vevőkör igényeihez illeszkedik. A szöveg gyakran nem jól olvasható, ráadásul, ha a hátterét valamilyen fotó képezi, a keresőprogramok sem nagyon találják meg. Gyakran nincs elkülönítve az ajánlatkérés és a foglalás felülete: sok böngészőt elriaszt, hogy érdeklődése foglalásnak minősülhet. Fontos, hogy a rendszer adjon visszajelzést arról, hogy érdeklődését tudomásul vették. A legnagyobb hiba, ha nem készül adatbázis a honlapot felkeresőkről.

Erdős Ákos, a C-Travel képviselője elmondta, hogy felméréseik szerint Magyarországon a böngészők 50 százaléka foglal, de csak kevesen fizetnek az interneten. Legtöbben könyvet keresnek, ételt rendelnek, előretört a biztosítások kötése, de az üdülési célú utazásokat is – különösen a 100 ezer forintos nagyságrendben – interneten intézik az emberek, leginkább repülőjegyeket és szállásokat foglalnak.

Nagy érdeklődés kísérte Damjanovich Nebojsa: Szállodaipari online marketing válság idején című előadását. A legfontosabb tanácsai: ne az árakat csökkentsük, hanem többletszolgáltatásokkal csalogassuk a vendégeket, növeljük a marketingköltségeket, most kell hirdetni, új vevőkört kell célba venni. Kiemelte a közösségi portálok jelentőségét. Ugyanezt húzta alá Weinwurm Bence, a Budapesti Kommunikációs Főiskola oktatója. Sokat érnek a blogokon megjelenő vélemények. Százával születnek – és hozhatók létre – a világhálón közösségek számára készített fórumok. Rajongói csoportok alakulnak ki egy-egy termék körül, spontán módon vagy ügyes háttérirányítással.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?