Imázsfilmek, bringóhintó és bérelhető fejlámpák a TDM tervei között

A Szilvásvárad Idegenforgalmi Egyesület 2011-ben lett TDM, tudtuk meg Horváth Sándortól, az egyesület marketing menedzserétől. Tavaly pályázatot nyújtottak be szervezetfejlesztésre és az Észak-Magyarországi Regionális Operatív Program keretében nemrég, közel 33 millió forintot nyertek el.

A TDM-nek jelenleg több mint félszáz tagja van, amely remélhetőleg tovább bővül. Nagyobb részük vállalkozás, de civilek is megtalálhatók a szervezetben, valamint a szilvásváradi önkormányzat is. A célzott támogatásból az idén néhány újdonságot kívánnak megvalósítani. Így a turisztikai főszezonra mobilszínpadot szeretnének felállítani a Szalajka-völgyben, ahol kulturális programokkal várják a vendégeket. A tavalyihoz hasonlóan ebben az évben is megrendezik a már hagyományossá vált Pisztráng napot, Szilva Napot és a Lovas fesztivált is.

A völgyben egy információs faházat is terveznek megnyitni, ahol a várhatóan nagyszámú vendégsereget látják el hasznos turisztikai információkkal. Itt a vendégek - többek között - arról tájékozódhatnak, hogy milyen helyi szálláshelyek közül választhatnak, továbbá milyen éttermeket, boltokat, múzeumokat érdemes meglátogatniuk és milyen sportolási lehetőségekre számíthatnak. Azt is megtudtuk, hogy még az idén tervezik korszerűsíteni a szalajka-völgyi ivókutat. A szervezet működtetéséhez pedig informatikai eszközöket és berendezéseket vásárolnak. Beszereznek bringó hintókat is, amelyekkel a Szalajka-völgyben közlekedhetnek majd a turisták.

Horváth Sándor elmondta, hogy színes kiadványokat is készítenek Szilvásvárad nevezetességeiről, szálláshelyeiről, valamint szolgáltatásairól. Ezeket - támogatással - a hazai gasztronómiai fesztiválokon, szakmai kiállításokon mutatják be. A Bélapátfalva Idegenforgalmáért Közhasznú Egyesülettel például - az elmúlt évekhez hasonlóan - közösen vesznek részt az idei budapesti Utazás kiállításon. Jövőre pedig már várhatóan ott lesznek a szegedi Hungarikum Fesztiválon, a debreceni és miskolci turisztikai bemutatón is. A felsoroltak mellett több imázsfilmet terveznek készíteni a desztináció termékeiről. Például a szilvásváradi családbarát, aktív turisztikai és gasztronómiai ajánlatokról.

A jövőben tovább erősítik kapcsolatukat a Bélapátfalva Idegenforgalmáért Egyesülettel és a dédestapolcsányi Élmények Völgye Egyesülettel. Azokra a bakancsos turistákra is gondoltak, akik szervezett éjszakai túrákon kívánnak részt venni Szilvásváradon. A csoportok tagjai 2014-től fejre rögzíthető lámpákat is bérelhetnek. A családbarát gondolkodás jegyében, lehetőség lesz kerékpárok után rögzíthető gyermekszállító kocsik bérlésére, mely megkönnyítheti a családok közlekedését a Szalajka- völgyben.

Tavaly nehéz esztendőt zárt a szilvásváradi turizmus. Ennek legfőbb oka a rossz időjárás és a hosszan tartó szárazság volt, melynek hatására a szalajka-völgyi Fátyol-vízesés teljesen kiszáradt. Bár ezt a különleges természeti jelenséget is sok turista tekintette meg. Az idei - eddig lehullott - téli csapadék hatására viszont újra életre kelt a vízesés és jelenleg a régi pompájában látható. Horváth Sándor szerint a 2013-as turisztikai főszezontól sokat vár az idegenforgalmi egyesület. Bíznak abban, hogy az időjárás is kegyes lesz a vendégekhez, és remélik, hogy a színes programkínálat is felkelti az emberek érdeklődését, így szívesen térnek vissza Szilvásváradra.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?