„Az élet nem habos torta…”

Félreeső, nyugalmas helyen lévő kis budai utcában egyik nap gyerekzokogás törte meg a csendet: egy apuka, mellette meg egy anyuka próbálta csitítani saját csemetéjét, de mindkét gyerkőc vigasztalhatatlan volt. Az óvodával szomszédos cukrászda ajtajára ugyanis azt írták ki: „Csőtörtés miatt zárva!” Ám mivel az óvodások még nem tudnak olvasni, meg nem is igen tudják, mi az a csőtörés, őket egyvalami érdekelte: hogy nem kapták meg aznapi betevő sütinyalókájukat.

Félreeső, nyugalmas helyen lévő kis budai utcában egyik nap gyerekzokogás törte meg a csendet: egy apuka, mellette meg egy anyuka próbálta csitítani saját csemetéjét, de mindkét gyerkőc vigasztalhatatlan volt. Az óvodával szomszédos cukrászda ajtajára ugyanis azt írták ki: „Csőtörtés miatt zárva!” Ám mivel az óvodások még nem tudnak olvasni, meg nem is igen tudják, mi az a csőtörés, őket egyvalami érdekelte: hogy nem kapták meg aznapi betevő sütinyalókájukat.

Egyikük a földre vetette magát, úgy hisztizett, a másiknak is po­tyogtak a könnyei, bent pedig, az üzlet mélyén a tulaj, Naszádi Sára (vagy ahogy a környéken ismerik: Édes Sári) tócsahegyeket törölt fel épp a padlóról, és világos volt, tényleg nem lehetett ideje, sem lehetősége aznap kis vendégeinek sütinyalókát készíteni.

MAGAD…, HA SZOLGÁD NINCSEN

Naszádi Sára szülés után otthoni sütöge­téssel kezdte édes pályafutását. Eleinte csak akkor kapcsolta be a sütőt, és kez­dett krémeket keverni, tésztát nyújtani, amikor este elcsendesedtek a gyerekek. Egy idő után azonban rájött, otthoni kö­rülmények között nem tudja teljesíteni az egyre több kérést, és úgy döntött: belevág. A gyerekek óvodája mellett, a lakóhelye közelében másfél éve talált egy kis kiadó alagsori helyiséget (mindössze 25 nm), berendezte két hagyományos, elektromos sütővel, egy nagyobb és kisebb robotgép­pel, indukciós lappal, kis kiszolgálópulttal, kávémasinával, és egy fagylaltgépnek is szorított helyet. „Ez a helyiség még éppen akkora, hogy biztonságban érzem magam. És nem panaszkodhatok, mert az Édes Sári süteményesbolt a kezdetektől jól megy.”

TRENDEK MENTÉN

Bár Sára időközben elvégzett egy cuk­rásztanfolyamot, az ott tanultaknak nem sok hasznát veszi. Rossz alapanyagokból, ezeréves receptek alapján sütöttek, ráadá­sul a tanáraik csak elmondták, ők mit és hogyan csinálnak.

Így Sára inkább a saját feje után ment. Üzletének nyitása után a hozzá érkezők eleinte kiakadtak azon, hogy szinte min­dennap változik a kínálat, mostanában vi­szont már úgy jönnek be: ma mi az újdon­ság? Persze vannak olyan sütik, amelyek nélkül nem telhet el nap: csokis-málnás pite nélkül például valószínűleg megállna náluk az élet. A répatorta, a mascarponés máktorta, a svéd mandulatorta és a na­rancsos-sütőtökös pite is mindig nagy siker. Vajat, tojást, barna cukrot használ sütéshez. Nyáron a fagylalt a sztár, pedig a fagyik terén nem követi a trendeket: olyat készít, ami neki ízlik. Sosem fagylaltporból vagy pasztából, ahogy mostanában divat, hanem tojásból, tejből, friss gyümölcsök­ből, igazi csokoládéból.

AZ IMÁDOTT SÜTINYALÓKA

Sára nemcsak a környékbelieket szolgálja ki, egyre több megrendelője érkezik más­honnét is: kávézóknak, rendezvényeknek szállít folyamatosan, emellett szülinapi tortákat is rendelnek. Nagyközönségi kiál­lításokra, versenyekre nem jár, azt mondja, nincs szüksége az ilyen jellegű megmé­rettetésekre, nincs is rá ideje. Így is egész nap nagy a pörgés. A hajnal croissant- és kakaóscsiga-sütéssel kezdődik, utána az alapanyagok beszerezése, a napi kínálat elkészítése és a megrendelt édességek kiszállítása a program.

Végül elárulja, mi az a sütinyalóka. Mindig a napi maradék piskóta krém­sajttal vagy csokikrémmel összekever­ve, csokiöntettel, színes cukormorzsával leöntve. Sára azt mondja, a saját gyerekei is imádják, a múltkor a kisebbik lánya hármat tüntetett el egy ültő helyében, és amikor a negyediket nem kapta meg, a földhöz vágta magát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?