Kóstolóhelyek nélkül nincs borturizmus

A borturizmus egyre nagyobb szerephez jut Észak-Magyarországon, hangzott el a hevesi megyeszékhelyen tartott szakmai konferencián. Az előadók megerősítették, hogy - francia mintára - nálunk is egyre inkább előtérbe kerülnek a pincészetek, kóstolóhelyek.

A találkozón az aktuális termelési és kutatási eredmények mellett kiemelt témaként kapott helyet a borkultúra fontossága. A főrendező dr. Bálo Borbála, a Károly Róbert Főiskola Szőlészeti és Borászati Kutató Intézet igazgatója a Turizmus Online-nak elmondta, hogy a hazai turisták egyre nagyobb számban kíváncsiak arra, hol találhatók azok a szőlőültetvények, melyek terméséből készült borokat kóstolhatják. Ezért fontos, hogy az egyes szőlőtermő helyek és dűlők nevét is megismertessék a vendégekkel.

Azt is kiemelte, hogy 2011-ben alakították meg az Egri Borászati Klasztert, amely elsősorban a vállalkozások versenyképességének javítását, a közösségi marketing kialakítását, üzletember találkozók szervezését hivatott szolgálni. Elhangzott, hogy Eger turisztikai kínálatában egyre jelentősebb szerepet játszik a borkultúra és a kulturális örökség, mellyel a borok kapcsán a hevesi megyeszékhelyre látogató turista találkozik.

A konferencián felhívták a figyelmet a Világörökséghez tartozó Tokaji borvidék jelentőségére. Ennek egyik legfrissebb szakmai bizonyítéka, hogy a Vidékfejlesztési Minisztérium 2011-ben újraindította Tarcalon, a Szőlészeti és Borászati Kutató Intézetet, amely a termelők munkáját is segíti. Szó esett a tokaji borok összetételéről is, különösen azok illat- és aromaanyagáról, melyek a különlegességek feltételei. Ám a következő időszakban a Tokaji borvidéken is szükség lesz arra, hogy a kiváló minőségű borokhoz igazítsák a gasztronómiát, továbbá szállodákat is létesítsenek.

A találkozón az is elhangzott, hogy hazánk ugyan jelentős hagyományokkal büszkélkedhet a bortermelésben, ezt viszont alig ismerik a világ italpiacán. Emiatt országunk jelenleg turisztikai desztinációként sikeresebb, mint borexportőrként. Rámutattak, hogy a magyar borok megismertetésének leghatékonyabb formája a turizmus kihasználása lehet.

A konferencián bemutatkozott Vida Péter szekszárdi borász, akit 2011-ben az Év borászává választottak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?