Magyar borok bemutatása skandináv tájakon

Svédország és Finnország mellett a hazai egyetemisták körében is népszerűsíti mostantól a magyar borokat és a kulturált borfogyasztást az Agrármarketing Centrum (AMC).

A Hungarian Wine Business Program legutóbbi két állomásán, Stockholmban és Helsinkiben összesen 25 borászat csaknem 90 bora mutatkozott be. Az AMC programjának célja a magyar borok nemzetközi elismertségének növelése a borkereskedelmi szakemberek és újságírók körében, valamint a magyar fogyasztók edukációja a minőségi borfogyasztás érdekében.

Milyen a svéd borpiac?

Április végén Svédországban kétnapos eseményen építették üzleti kapcsolataikat és a magyar borok imázsát borászok és borszakértők. A svéd borpiac sajátossága, az alkoholértékesítés állami monopóliuma a program során jelentős figyelmet kapott. A kétnapos esemény egy újságíróknak, bloggereknek szervezett borfókuszú ebéddel indult, amelyhez Magyarország Svédországi Nagykövetsége készítette az ételeket. Ezt követően a meghívottak sétálókóstolón találkoztak a borászatok képviselőivel.

A következő napon Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus mesterkurzus keretében mutatta be magyar borvidékek gazdag választékát importőröknek, a Systembolaget képviselőjének, sommelier-knek, a HoReCa szektor képviselőinek egy 12 tételből álló borsorral. A résztvevők ezt követően sétálókóstolón ismerhették meg a magyar borok széles skáláját, összesen 12 borászat 40 tétele mutatkozott be az eseményen, a furmintból készülő száraz tételektől a rajnai rizlingeken át a tokaji édes borokig, a vörösborok között pedig a magyar borágazat szempontjából fontos fajták és borstílusok: kékfrankos, cabernet franc, valamint a Szekszárdi és Egri Bikavér.

És a finneknél mi a helyzet?

Május elején a finn szakértők számára már másodszor mutatta be a magyar borokat Helsinkiben az AMC, a 2020-ban szervezett hibrid esemény nagy sikerének eredményeként. Az utóbbi két évben, az első eseményt követően több magyar bor is bekerült a finn importőrök kínálatába, ez teremtette meg a következő esemény lehetőségét.

A rendezvény egy mesterkurzusból és egy sétálókóstolóból állt, melyen importőrök, szakújságírók, a HoReCa szektor képviselői vettek részt. A mesterkurzus előadói Pasi Ketolainen MW és Horkay András dipWSET, a CEWI alapítói voltak. Az összesen 13 borászat közel 50 tétele között a hazánkat nemzetközileg kiválóan képviselő borok kaptak helyet. Az üzletfejlesztési rendezvényt követően a helsinki Haaga-Helia Főiskola hallgatói, akik tanulmányaik során már több borkurzusokon vettek részt, szintén megismerkedhettek a magyar borokkal. A rendezvényen az edukáció kétirányú volt, hiszen zárásként Pasi Ketolainen MW tartott előadást a kiutazó magyar borászatoknak a finn piacra lépési lehetőségekről és a piac sajátosságairól.

A program idehaza folytatódik

Idehaza az AMC a harmadszor megrendezett VinÓvár szakmai előestjének célja az edukáció volt, valamint a minőségi, kulturált borfogyasztás elősegítése a fiatal generációk körében.

Április végén a VinÓvár csapatával és az Óvári Gazdászok Szövetségével együttműködésben megvalósult eseményen az előadó, Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikus, a Borkollégium társalapítója másfél órás, öt borral kísért előadást tartott a Kárpát-medence szőlőfajtáiról. Az előadás borai is az őshonos és jellegzetes fajtákat tükrözték; szerepet kapott az olaszrizling, a kéknyelű, a furmint, a kadarka és a kékfrankos. Ezt követően a látogatók sétálókóstoló keretében ismerkedhettek további borokkal a színes kínálatban, illetve kvízkérdésekkel tesztelhették tudásukat a magyar borokról.

 

Forrás: AMC


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?