A magyar vendégéjszakák nőttek leginkább

Németországban, a kelet-európai küldőpiacok országai között 2011 első negyedévében - tájékoztatta a Turizmus Online-t a DZT, Német Turisztikai Hivatal budapesti képviselete.

Az idei első negyedéves turisztikai eredményeire összességében büszke a DZT. 9,5 százalékos növekedés mellett több mint 11 milliót tett ki a külföldiek által Németországban töltött vendégéjszakák száma. Ezen belül Európa 9,1 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakának számait. Csak márciusban mintegy 4,1 millió vendégéj keletkezett.

Kétszámjegyű volt a növekedés üteme a nyugat-európai országok esetében. Svájc vitte a prímet 16,5, őket a franciák követték 11,5, majd harmadikként Belgium jön 10,3 százalékkal.

A kelet-európai küldő piacok első helyezettjei felülmúlták a nyugatiakat. Magyarország nyert 36,7 százalékos növekedéssel előző évhez képest. Az oroszokat magunk mögé utasítottuk a maguk 31 százalékával, harmadikként lengyel barátaink futottak be Németországba 25,7% növekménnyel, majd a csehek (21,7%).

Ha Brazília Kelet-Európában lenne, megelőzte volna az orosz küldőpiac bővülési ütemét. De nem itt van, viszont 31,9%-kal vert rá tavalyi vendégéjszakai teljesítményére. A németek nagy reményeket fűznek az Arab-Öböl térségéhez; 2011 első negyedévében 19,8 százalékkal érkezett innen több vendég 2010 azonos időszakához képest. Kína és Hongkong együttesen 18,9, míg India 14,8 százalékkal teljesített túl.

Az Európából érkezők első számú utazási motivációja a pihenés és üdülés (36%). 32 százalék érkezik a környezet és a kultúra megismerése végett. Az utazás tervezési fázisában az internet egyre nagyobb teret nyer; mintegy 45%-a az uniós utazóknak kutakodik online, mielőtt nekivágna német útjának.

Remek, hogy a külföld ilyen jól megy, de elengedhetetlen a szintén jól teljesítő belföldi turizmus is. Ezen a téren sem lehet ok panaszra, mivel 3,1%-kal múlta felül az idei, első negyedévi eredmény a tavalyit.

A jó eredmények köszönhetőek a világgazdaság további megerősödésének. Ennek  függvényében az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) erre az esztendőre a világturizmus 5 százalékos növekedését jelzi előre.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.