A XXI. századra hihetetlen módon megváltoztak a turizmusban a fogyasztói szokások. A turisták az utazással kapcsolatos információkat gyakorlatilag megszámlálhatatlan forrásból gyűjtik össze. Épp ezért elengedhetetlen, hogy a turisztikai vállalkozások megismerjék, és felismerjék az online marketing alkalmazásának lehetőségeit, és ezeket mielőbb használják is értékesítési munkájuk kapcsán. Egy felsőoktatási intézmény mindenekelőtt a know-how-val, a megfelelő, naprakész információval és tudás biztosításával tud segítséget nyújtani a szektor szóban forgó vállalkozásainak, intézményeinek.
A főiskola a turizmus és vendéglátás képzésein is a gyakorlatra helyezi a hangsúlyt – ennek megerősítéseként működik együtt a Magyar Turizmus Zrt-vel, melynek keretében a vállalat szakmai gyakorlati helyeket biztosít a hallgatók számára, akik emellett kutatások, valamit szakmai háttéranyagok elkészítésében is részt vehetnek.
A dinamikus változásokhoz igazodva pedig az intézmény folyamatosan fejleszti turizmus és vendéglátás képzési profilját, hogy a hallgatók korszerű gyakorlati ismereteket kaphassanak a területről – ennek érdekében szoros együttműködéseket alakít ki szakmai szervezetekkel, mint a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős államtitkársága, valamint a Turisztikai Világszervezet, melynek társult tagjaként - egyedüli magyarországi felsőoktatási intézményként - birtokában van a témával kapcsolatos legújabb kutatási eredményeknek.
A főiskola emellett kidolgoz egy olyan turizmus online marketinggel foglalkozó tananyagot, mellyel a hallgatók a legmodernebb, naprakész tudással kezdhetik meg szakmájukat. Ezen felül a főiskola rövid tanfolyamokat és továbbképzéseket indít a közeljövőben a hazai turisztikai kis- és középvállalkozások vezetőinek számára, hogy a naponta rájuk zúduló hatalmas információ-tömegben el tudjanak igazodni.
Az Edutus a Falk1 rendezvényközpontjában kétheti rendszerességgel tart szakmai minikonferenciákat, az előbb említett gyakorlati életből, gazdasági szférából érkezett eladókkal. A következő rendezvény is egy érdekes témát boncolgat: a CRM sokak számára még misztikus világát hozza ember- és vállalkozó közelbe.
Az Edutus Főiskola január 29-én az Online marketing eszközök és módszerek alkalmazása a turizmusban - a XXI. század kihívása nemzetközi tapasztalatok segítségével címmel tartott konferenciájáról írt tudósításunk itt olvasható.