MAGYARORSZÁG LEGKEDVELTEBB MÁRKÁI
Kutatást készített a Millward Brown, ami a magyarok és a márkák viszonyát vizsgálta. A listát a nagy nemzetközi márkák uralják, de a magyar szívekhez a legközelebb mégis a a Pöttyös áll, kevéssel maga mögé utasítva a Facebookot és a Google-t. Az összesített TOP10-be a klasszikus magyar márkák közül a Pick és a Szentkirályi került még be.
A Millward közleménye szerint a fogyasztók a legkevésbé sem jöttek zavarba a nagyon eltérő termékkategóriák gyártói láttán. "Az online világ óriásai mellett a technológiai cégek és az élelmiszermárkák békésen megfértek a fogyasztók szívében a TV-csatornákkal, vagy éppen a mosóporokkal együtt" - írják.
Mit fejez ki a rangsor?
Virágh Miklós, Group Account Director, Millward Brown elmondta: „Elsősorban fogyasztói ragaszkodást. Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, az közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk.”
A Millward Brown, egy Noé-teszt nevű módszerrel dolgozott. 1000 felnőttet kérdeztek meg, akik közel 70 előre felkínált és tetszőleges számú szabadon választott márka közül nevezték meg a szívükhöz közel és kevéssé közel állókat. „Az eredmények számításánál figyelembe vettük, a márka-poligámia, illetve monogámia arányát, vagyis azt hogy mennyire nagy a fogyasztó szíve, mennyire foglal el ott kizárólagos szerepet az adott márka. A „márkaundort” sem felejtettük ki a képletből, ki lehetett választani azokat a márkákat, amelyektől a legszívesebben megszabadulnánk, ha tehetnénk.” (Érdekesség, hogy a fővárosiak „szíve” több márkát fogad be. Ők átlagosan 12, míg a községekben lakók 8 terméket vinnének magukkal „bárkájukon”.
Forrás: Kreatív Online