Befürödnek a fürdők a Széchenyi-pihenőkártyával?

Pál Béla, az MSZP képviselője az Országgyűlés hétfői ülésnapján "Befürödnek a fürdők a Széchenyi-pihenőkártyával?" címmel kérdést intézett a nemzetgazdasági miniszterhez. Kérdésére Cséfalvay Zoltán államtitkár válaszolt.

A Magyar Fürdőszövetség közgyűlésére készülődve a tagjai körében egy felmérést végzett, amely alapján 40 százalékkal kevesebb volt 2012-ben a Széchenyi-pihenőkártya és üdülési csekk együttes forgalma, mint amennyi 2010-ben csak az üdülési csekké. A vizsgált fürdők elmaradt bevétele közel 1 milliárd forint, amely elsősorban az önkormányzatok költségvetését csökkenti, mivel többségükben ők a tulajdonosok.

A forgalomcsökkenés és a bevételkiesés oka egyebek mellett az üdülési csekk kivezetése és a SZÉP-kártya bevezetése körüli zavarokból, valamint abból fakad, hogy a Széchenyi-pihenőkártya felhasználásának szabályozása a fürdők és az igénybevevők számára korlátozottabb és kedvezőtlenebb, mint az üdülési csekké volt, hiszen a SZÉP-kártyánál előre meg van határozva, hogy melyik zsebből, amelyik alszámláról mennyit költhet különféle szolgáltatások igénybevételére.

Örülünk annak, hogy sikeres a SZÉP-kártya felhasználása a turisztikai szolgáltatás számos területén, de a gyógy- és termálfürdőknél a jelenlegi szabályozás csökkenti a korábbi évekhez képest a forgalmat és az igénybevevők számát is, emelte ki Pál Béla. Ezt azért is tartjuk sajnálatosnak, mert a magyar lakosság és a munkavállalók körében is magas a reumatikus megbetegedésekben szenvedők aránya, akik nemcsak a gyógykezelésük, de a munkaképességük megőrzése céljából is gyakrabban igénybe vennék pihenésre, rekreációra a gyógyfürdőket. A SZÉP-kártyával a jelenlegi szabályozás alapján azonban ezt a korábbi időszaknál korlátozottabban tehetik meg, tette hozzá.

Tisztelt Államtitkár Úr! Kérdezem öntől, tervezik-e a SZÉP-kártya szabályozását olyan módon megváltoztatni, hogy az alszámlák közötti átjárhatóság biztosítson szélesebb körű és rugalmasabb felhasználhatóságot a gyógy- és termálfürdőket igénybe vevők számára? - tette fel a kérdést az MSZP képviselője.

Pál Béla felszólalására Cséfalvay Zoltán nemzetgazdasági minisztériumi államtitkár az alábbiak szerint válaszolt: 

"Mint turizmussal foglalkozó és a turizmusért küzdő szakembernek mondom, gondolom, abban egyetérthetünk, nagyon fontos eredmény - ha a vendégéjszakák számát nézzük és minden más adatot -, hogy ma a turizmus az egyetlen olyan szektor Magyarországon, amely magasabb teljesítményen van, mint a válságot megelőző időszakban. Ebben valószínűleg szerepet játszik a SZÉP-kártya is, amely azzal, hogy eleve másfél százalékos jutalékkal működik, egy olcsó, egyszerű és jól kezelhető eszköz.

A SZÉP-kártya felhasználásának eddigi adatai azt mutatják, hogy nagyon elterjedt. 19 ezer munkáltató 770 ezer dolgozója használja a kártyát, és az adatok azt mutatják, hogy a SZÉP-kártya feltöltött összege a 71 milliárd forintot is meghaladta, s ebből már 44 milliárd forintnyi felhasználásra is került.

Van azonban egy alaphelyzet, nevezetesen az, hogy maga a kártyával rendelkező dönti el, hogy mire és melyik alszámlára mennyi összeget tesz, és a fürdőszolgáltatások a szabadidő alszámláról fizetett összegek. A számok azt mutatják, hogy a szabadidő alszámlán feltöltött összeg meghaladta a 10 milliárd forintot, majdnem eléri a 11 milliárdot, és az ebből már kifizetett összeg 5 milliárd forint körüli. Tehát nem erre az alszámlára teszik a legtöbb összeget a kártyabirtokosok, és ez az ő szabad döntésük. De úgy gondolom, hogy mindaz, amit a Fürdőszövetség a javaslataiban megfogalmaz, és mindaz, amit a Fürdőszövetség felvet, az megfontolásra érdemes és meg is fontoljuk."


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.