Beköszöntött a Gasztroélmények Éve

Már a tavaly novemberben beharangozott nemzeti marketingterv nyitóeseményére, idén februárra előhúzták a szervezők a pakliból az első Jolly Jokert…

Ugyanis a nagyközönség körében mindig roppant sikeres és a vendéglátósok körében erősen holt időszaknak számító téli hónap miatt is nagyon várt Torkos Csütörtökkel indítja a Magyar Turizmus (MT) Zrt. a belföldi és külföldi turisták megszólítását célzó idei tevékenységét, amely „Gasztroélmények Éve” néven íródik majd be a hazánk népszerűsítésével foglalkozó marketingesek történetének nagykönyvébe.

ESZÜNK, ISZUNK, VENDÉGET VÁRUNK

2015 novemberében jelentette be hivatalosan dr. Faragó Péter, az MT vezérigazgatója, hogy 2016 a „gasztroélmények éve” lesz a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával. A február 11-én a Torkos Csütörtökkel induló, tematikus év négyöt nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve agrármarketing-termékpályákhoz kapcsolódó események sora kísér majd egész évben.

TERÍTÉKEN A BŐSÉGES VÁLASZTÉK

Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok „kerülnek majd terítékre” a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a Kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt.

A „gasztroélmények éve” koncepciójának megalkotásakor a társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve a felhasznált kommunikációs és infokommunikációs eszközök terén versenyképes hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek.

A gasztroélmények éve az MT azon stratégiai célját is szolgálja, hogy az eddigieknél nagyobb lendülettel népszerűsítsék a magyar vidék vonzerőit mind belföldön, mind külföldön.

NAGYRENDEZVÉNYEK KÖRÉ ÉPÜLŐ STRATÉGIA

Glázer Tamás, az MT turisztikai vezérigazgató- helyettese az idei év kiemelt témája kapcsán elmondta, hogy a Torkos Csütörtököt is beleértve négy-öt országos nagyrendezvény köré építik ez évi tematikájukat. Hozzátette, lényeges változás a korábbi időszakhoz képest, hogy az idei esztendő témája – bár nevében hasonló, mint egy korábbi, a 2006-ban a szintén az MT által meghirdetett, „bor és gasztronómia éve” elnevezésű kampány – egész más jellegű lesz mind eszközeiben, mind a téma minden egyes részleteinek megközelítésében, mint az éppen tíz évvel ezelőtt zajló programfolyam.

A szaktárca képviseletében dr. Ruszinkó Ádám turisztikáért felelős helyettes- államtitkár a Bocuse d’Or magyarországi, májusi rendezvényét emelte ki a téma kapcsán. Hiszen ekkor rendezik a Hungexpo területén a legrangosabb gasztronómiai világverseny európai döntőjét, amely gasztroturisták ezreit vonzza hazánkba, és ez olyan lehetőség a hazai gasztronómia népszerűsítésére is egyben – amelyet vétek lenne kihagyni az idei kampányból.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.