Ugyanis a nagyközönség körében mindig roppant sikeres és a vendéglátósok körében erősen holt időszaknak számító téli hónap miatt is nagyon várt Torkos Csütörtökkel indítja a Magyar Turizmus (MT) Zrt. a belföldi és külföldi turisták megszólítását célzó idei tevékenységét, amely „Gasztroélmények Éve” néven íródik majd be a hazánk népszerűsítésével foglalkozó marketingesek történetének nagykönyvébe.
ESZÜNK, ISZUNK, VENDÉGET VÁRUNK
2015 novemberében jelentette be hivatalosan dr. Faragó Péter, az MT vezérigazgatója, hogy 2016 a „gasztroélmények éve” lesz a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával. A február 11-én a Torkos Csütörtökkel induló, tematikus év négyöt nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve agrármarketing-termékpályákhoz kapcsolódó események sora kísér majd egész évben.
TERÍTÉKEN A BŐSÉGES VÁLASZTÉK
Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok „kerülnek majd terítékre” a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a Kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt.
A „gasztroélmények éve” koncepciójának megalkotásakor a társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve a felhasznált kommunikációs és infokommunikációs eszközök terén versenyképes hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek.
A gasztroélmények éve az MT azon stratégiai célját is szolgálja, hogy az eddigieknél nagyobb lendülettel népszerűsítsék a magyar vidék vonzerőit mind belföldön, mind külföldön.
NAGYRENDEZVÉNYEK KÖRÉ ÉPÜLŐ STRATÉGIA
Glázer Tamás, az MT turisztikai vezérigazgató- helyettese az idei év kiemelt témája kapcsán elmondta, hogy a Torkos Csütörtököt is beleértve négy-öt országos nagyrendezvény köré építik ez évi tematikájukat. Hozzátette, lényeges változás a korábbi időszakhoz képest, hogy az idei esztendő témája – bár nevében hasonló, mint egy korábbi, a 2006-ban a szintén az MT által meghirdetett, „bor és gasztronómia éve” elnevezésű kampány – egész más jellegű lesz mind eszközeiben, mind a téma minden egyes részleteinek megközelítésében, mint az éppen tíz évvel ezelőtt zajló programfolyam.
A szaktárca képviseletében dr. Ruszinkó Ádám turisztikáért felelős helyettes- államtitkár a Bocuse d’Or magyarországi, májusi rendezvényét emelte ki a téma kapcsán. Hiszen ekkor rendezik a Hungexpo területén a legrangosabb gasztronómiai világverseny európai döntőjét, amely gasztroturisták ezreit vonzza hazánkba, és ez olyan lehetőség a hazai gasztronómia népszerűsítésére is egyben – amelyet vétek lenne kihagyni az idei kampányból.