Reménysugár a német piacról

A KSH által publikált adatok alapján, hosszú évek után, a német turisztikai piacon tavaly október óta a javulás jelei látszanak.

A KSH adatsorait kiegészítendő, a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete számos kiemelt partnerétől is bekérte az idei eredményeiket, prognózisaikat, tájékoztatta lapunkat a nemzeti marketingszervezet.

A legnagyobb német utazásszervezők bizakodóak a 2012. évi „magyar” eredményeket illetően, egytől egyig további lassú, egyes szervezők azonban gyorsabb javulást prognosztizálnak. Természetesen mindenki hozzáteszi, hogy a rendkívül bizonytalan mikro- és makrokörnyezet, valamint a szolgáltatói árpolitika nagymértékű befolyással lehet a várható eredményekre.

A napokban tartották az MT Zrt. németországi képviselete és az RDA nemzetközi buszos utazásszervezők szövetségének éves találkozóját. Sztojanovits Kristóf képviseletvezető a tárgyalások alapján elmondta, hogy az RDA is javulást prognosztizál, Magyarország buszos piaci részesedését a jövőben tartani fogja. Érdekességként kiemelte, hogy az RDA ügyvezetőjének kutatásai szerint 2011-ben Magyarországon 750.000 német turista járt, akiknek 8%-a érkezett busszal.

Újabb rekordév?

A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete szorosan együttműködik a Salamon Reisen utazásszervezővel is, amely elsősorban a keleti tartományokból utaztat. Fő területe az egészségturizmus, és egyedüli szolgáltatóként vállalkozik évek óta arra, hogy Debrecenbe is indít chartereket. A hazai szállodákkal összefogásban, a Salamon Reisent a képviselet hosszú évek óta közös (1+1 Ft) finanszírozású marketingkampányokkal segíti a folyamatosan javuló eredmények elérésében. Az utazásszervező ebben az évben is közétette eddigi eredményeit, amelyek szerint vendégszámban 10%, míg vendégéjszaka-számban 13%-os növekedést sikerült elérnie.

Már csak azért is rendkívüli ez az eredmény, mert Salamon Lajos ügyvezető elmondása szerint a tavalyi év is már rekordnak számított, és nem gondolt arra, hogy forgalmát még ilyen nagyságrendben tudja tovább növelni. Salamon úr rendkívüli kockázatot vállalva, Berlinben nyitott tavaly nagyközönségi irodát, hiszen egyik chartere innen indul. Az iroda, valamint a nagyszabású közös nagyközönségi kampány eredménye, hogy 2012-ben ebből a régióból tud a legnagyobb növekedésről beszámolni.

Ugyancsak egyértelmű, sőt nagyságrendi javulást mutatnak a német képviseleti honlap látogatóadatai. Az első negyedéves „1und1” független szolgáltatói adatok alapján a látogatók száma mintegy 40 százalékkal, míg az oldalletöltések 48 százalékkal növekedtek 2011 azonos időszakához képest. A havi 150-200.000 látogatóval rendelkező oldal napi jelleggel frissül, amelyen a magyar szolgáltatók is megtalálhatják a legújabb képviseleti híreket, érdekességeket.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.