A KSH adatsorait kiegészítendő, a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete számos kiemelt partnerétől is bekérte az idei eredményeiket, prognózisaikat, tájékoztatta lapunkat a nemzeti marketingszervezet.
A legnagyobb német utazásszervezők bizakodóak a 2012. évi „magyar” eredményeket illetően, egytől egyig további lassú, egyes szervezők azonban gyorsabb javulást prognosztizálnak. Természetesen mindenki hozzáteszi, hogy a rendkívül bizonytalan mikro- és makrokörnyezet, valamint a szolgáltatói árpolitika nagymértékű befolyással lehet a várható eredményekre.
A napokban tartották az MT Zrt. németországi képviselete és az RDA nemzetközi buszos utazásszervezők szövetségének éves találkozóját. Sztojanovits Kristóf képviseletvezető a tárgyalások alapján elmondta, hogy az RDA is javulást prognosztizál, Magyarország buszos piaci részesedését a jövőben tartani fogja. Érdekességként kiemelte, hogy az RDA ügyvezetőjének kutatásai szerint 2011-ben Magyarországon 750.000 német turista járt, akiknek 8%-a érkezett busszal.
Újabb rekordév?
A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete szorosan együttműködik a Salamon Reisen utazásszervezővel is, amely elsősorban a keleti tartományokból utaztat. Fő területe az egészségturizmus, és egyedüli szolgáltatóként vállalkozik évek óta arra, hogy Debrecenbe is indít chartereket. A hazai szállodákkal összefogásban, a Salamon Reisent a képviselet hosszú évek óta közös (1+1 Ft) finanszírozású marketingkampányokkal segíti a folyamatosan javuló eredmények elérésében. Az utazásszervező ebben az évben is közétette eddigi eredményeit, amelyek szerint vendégszámban 10%, míg vendégéjszaka-számban 13%-os növekedést sikerült elérnie.
Már csak azért is rendkívüli ez az eredmény, mert Salamon Lajos ügyvezető elmondása szerint a tavalyi év is már rekordnak számított, és nem gondolt arra, hogy forgalmát még ilyen nagyságrendben tudja tovább növelni. Salamon úr rendkívüli kockázatot vállalva, Berlinben nyitott tavaly nagyközönségi irodát, hiszen egyik chartere innen indul. Az iroda, valamint a nagyszabású közös nagyközönségi kampány eredménye, hogy 2012-ben ebből a régióból tud a legnagyobb növekedésről beszámolni.
Ugyancsak egyértelmű, sőt nagyságrendi javulást mutatnak a német képviseleti honlap látogatóadatai. Az első negyedéves „1und1” független szolgáltatói adatok alapján a látogatók száma mintegy 40 százalékkal, míg az oldalletöltések 48 százalékkal növekedtek 2011 azonos időszakához képest. A havi 150-200.000 látogatóval rendelkező oldal napi jelleggel frissül, amelyen a magyar szolgáltatók is megtalálhatják a legújabb képviseleti híreket, érdekességeket.