A négy csillagos Hotel Eger-Parkban rendezett találkozó középpontjában a 2013-as turisztikai marketing feladatok álltak. A jelenleg 21 tagot számláló klaszterben 18 tag több csillagos hotel. Még tavaly az Észak-Magyarországi Operatív Program keretében pályázatot nyertek el a gazdasági együttműködés működtetésére. A projekt jelenleg a felénél tart. Elkészült a honlapjuk is, amellyel a beszállítóikat is segítik.
A fórum bevezető előadását Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régió Marketing Igazgatóságának új vezetője tartotta. Elmondta, hogy december 1-jétől látja el ezt a feladatát, amely kapcsolódik a Tisza Tavi Régió Marketing Igazgatáságnak vezetői feladataihoz is. Ez utóbbit egyébként immár 12 éve végzi. Hangsúlyozta: 2013-ban arra törekszenek, hogy az északi régió turizmusa egységes szemlélettel és kommunikációval jelenjen meg a külföldi piacon. Azt szeretnék bemutatni, hogy mitől jobb ez a térség a többieknél, melyhez különösen az öko-, az egészség-, a bor- és a kulturális turizmusban rendelkeznek előnyös tapasztalatokkal. Véleménye szerint az egészségturizmus jelentősen generálja a vendégforgalmat ebben a térségben.
Az igazgató azt is kiemelte, hogy a vendégéjszakák és a vendégek számában elért eredményei alapján az északi régió az élmezőnyhöz tartozik. A 2013-as marketing elképzelésekkel kapcsolódnak az országos kampányhoz. A tavaszi programjaikat az "Ébredés", a nyárit a "Zsongás", az őszit "Derű" a télit pedig a "Harmónia" jegyében állították össze. A szolgáltatókkal, a TDM-ekkel összefogva közösen dolgoznak a szervezésben és a rendelkezésükre álló eszközök jobb kihasználására törekszenek.
Az a céljuk, hogy közös erőfeszítéssel még több vendéget fogadhassanak Észak-Magyarországon, akik a szálláshelyeken több vendégéjszakát tölthetnek el. A munkájukat kiadványokkal is igyekeznek színesíteni. Részt vesznek a a jövő évi Utazás kiállításon, ahol például Egerszalók, Mezőkövesd, Szilvásvárad önállóan mutatkozik be. Emellett ott lesznek a miskolci, a debreceni, a veszprémi szakmai kiállításon is. Kitelepüléseket szerveznek 2013 tavaszán Szolnokra, Kecskemétre, Szegedre, Győrbe, ahol az északi régió turisztikai ajánlatait népszerűsítik közösen a térségi TDM-ekkel. Ezeken túlmenően Szlovákiában, Romániában, Lengyelországban és Ausztriában is részt vesznek a Magyar Napokon.
A találkozó további részében Izbéki Gábor, a Kossuth Könyvkiadó Zrt. képviseletében mutatta be azt az Okoskönyvet, amely mint marketingeszköz szolgálhatja a jövőben a turistákat. A kiadó referenciaként Budapest húsz kiemelkedő nevezetességéről készítette el "csokorba foglalva" a legfőbb tudnivalókat magyar és angol nyelven. Eger és Pécs önkormányzatával már el is kezdték a tárgyalásokat.
Végül Rázsi Botond, Eger alpolgármestere beszélt arról, hogy 2013 március 1-jéig átalakítják a hevesi megyeszékhely TDM szervezetét, melynek működéséhez megfelelő anyagi forrásokat biztosítanak.