Fél éves mérleg a nemzetközi utazásokról

Az év első hat hónapjában 16,5 millió külföldi látogató érkezett Magyarországra, akiknek 75%-a egy, 25%-a pedig több napra látogatott hazánkba – derül ki a KSH felméréséből.

2006 első félévében az előző év azonos időszakához képest 17%-kal nőtt az egy napra, 5%-kal pedig az 1–3 napra hazánkba látogatók száma, míg a négy vagy annál több napot itt töltőké 26%-kal csökkent. A külföldi látogatók által hazánkban eltöltött összes idő 2005 azonos időszakához képest 7%-kal, 42,2 millió napra emelkedett. Hosszabbodott a tartózkodások összes időtartama: a több napra látogatók közül az 1–3 napra érkezők eltöltött ideje 2, a négy vagy több napra látogatók által eltöltött idő 3%-kal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az egy napra hazánkba látogatók több mint kétötöde csupán átutazik hazánkon. A szomszédos országok közül túlnyomórészt az előző időszakhoz hasonlóan Románia, valamint Szerbia és Montenegró állampolgárai voltak a legfőbb tranzitutazók. Az egy napra beutazók többsége Szlovákiából, Ausztriából és Romániából érkezik. A turisztikai céllal érkezők aránya 18%, ezek egytizede üzleti céllal tartózkodott Magyarországon. A hosszabb ideig itt tartózkodók esetében lényegesen meghatározóbb a szabadidős (64%) és az üzleti cél (15%). A külföldiek által a leglátogatottabb turisztikai régió Budapest és a Nyugat-Dunántúl volt. Az 1–3 napra hazánkba látogatók szintén e két régióban fordultak meg a leggyakrabban, míg a többnapos látogatások esetében Budapest kimagasló arányban vezet a többi régióhoz képest. A külföldi látogatók az év első hat hónapjában 394 milliárd forintot költöttek el nálunk, az egynapos látogatásokból származott a bevételek 27%-a, azaz 108 milliárd forint. Az egynapos látogatások esetében a vásárlási céllal érkezők költöttek a legtöbbet. A több napra ide látogatók 286 milliárd forint értékben vették igénybe hazánk turisztikai szolgáltatásait. A külföldiek kiadásaiban a legnagyobb tételek a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatások, valamint a termékek és szolgáltatások vásárlása volt. 2006 első felében a magyar állampolgárok 7,6 millió alkalommal utaztak külföldre. A külföldi utazások 63%-a egynapos, 37%-a többnapos volt. 2005 azonos időszakához képest 2,5 százalékkal növekedett az egynapos utazások száma, a többnapos látogatások esetében 15%-os visszaesés tapasztalható. Amíg az egynapos utazások 47%-át vásárlási céllal tették, addig ugyanez a cél a többnapos utazások esetében már csak alig több mint 3%. A turisztikai motivációjú utazások az egynapos utazásoknak csak 34%-át képviselték, míg a többnapos utazásoknál – 81%-kal – ezek alkották a túlnyomó többséget. Jelentős volt a munkavégzés célú kiutazások aránya. Ezen utak az egynapos utazásoknál 15%, a többnaposoknál 12%-ot jelentettek. A lakosság 23,3 millió napot töltött el külföldön, ennek 21%-át egy-, 79%-át többnapos látogatásokon. A többnapos utazásoknál a lakosság külföldi átlagos tartózkodási ideje 7 nap volt. 2006 első félévében a külföldre látogatók több mint 207 milliárd forintot költöttek el utazásaikra.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.