A Szallas.hu statisztikái szerint két év alatt 16-szorosára nőtt a mobilon szállást keresők aránya. Az okostelefonról érkező foglalások száma az elmúlt egy évben csaknem megduplázódott: míg 2011-ben a tranzakciók 5 százaléka származott mobil forgalomból, addig jelenleg 9 százalék. „Felmérések alapján már az internetezők egyharmadának van okostelefonja, becslések szerint pedig 2014-re több mobilinternet-előfizetés lesz, mint vezetékes – mondta Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője. – Egyre több embernek van tehát módja arra, hogy egy étteremben várakozva, vonaton ülve vagy akár a vízparton napozva keressen szállást, és a statisztikáink szerint kezdünk is élni a lehetőséggel.”
A Szallas.hu ezért fogott bele egy olyan mobil applikáció fejlesztésébe, amely az okostelefonról, táblagépekről történő szállásfoglalást könnyíti meg. Az alkalmazással akár az ország egész területén kereshetünk, de listázhatjuk csak a közelünkben lévő szabad szobákat és apartmanokat is. A foglaláskor nem kell előleget fizetni, elég a helyszínen rendezni a számlát, ami leegyszerűsíti és felgyorsítja a folyamatot.
Az applikáció androidos eszközökön és iPhone-okon egyaránt elérhető. Rácz István ugyanakkor elmondta, hogy az alkalmazás fejlesztése nem áll meg, többek között napi „last minute” akciókkal szeretnék majd meglepni a felhasználókat. „A portálhoz is készül mobil verzió, de az alkalmazást fontosabbnak tartottuk, mert az okostelefon menüjéből elérhető szolgáltatás hasznosabb lehet utazás közben, mint egy weboldal” – tette hozzá a szakember.
Mobil látogatók – ki mit vesz?
A portál adatai szerint az okostelefonon szállást keresők többsége (55 százaléka) androidos eszközzel rendelkezik, iPhone-ról vagy iPadről a mobil forgalom 40 százaléka érkezik. A Symbian és a Windows operációs rendszert használó telefonok elhanyagolható arányban szerepelnek a Szallas.hu látogatóinál. Érdekesség, hogy az Apple termékekről érkező foglalások átlagos értéke 82 százalékkal magasabb volt, mint a többi mobil platformról érkezőknél – a jelenséget valószínűleg az magyarázza, hogy míg egy átlagos okostelefon ma már nem kiváltság, az iPadet még mindig a magasabb jövedelemmel rendelkezők vásárolják.