Fókuszban a természet

„A németeknél minden zöldbe öltözött” - állapította meg Czeiszing Miklós, a DZT Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetője a hivatal évnyitó sajtótájékoztatóján, Budapesten, utalva a DZT 2016-os kampányévére, mely a „lenyűgöző természeti üdülések” jegyében telik.

Ha valaki Németországra gondol, az ipar, a gyárak jutnak eszébe, sokszor fel sem merül benne milyen természeti értékekkel bír az ország” – folytatta a képviseletvezető. Természetesen az ipari kép sem ördögtől való, hiszen Európa egyik, ha nem a legfejlettebb ipari országáról beszélünk.

Az ipari ország azonban Európa második legzöldebb országa az első Szlovénia (!) mögött. Ez a számok nyelvén azt jelenti, hogy területének 48%-a természetvédelem alatt áll. Tovább bontva azt látjuk, hogy a több mint 300 ezer négyzetkilométer területű Németországban 16 nemzeti park, 100 natúrpark, valamint 15 UNESCO-bioszférarezervátum található. Területe egyharmada erdős. A zöldségben pedig mintegy 9500 vadnövényfaj és 48 000 különböző állat lel otthonra. És akkor még nem beszéltünk a vizekről, melyek az ország területének 2,4%-át adják. Az végképp keveseknek fordul meg a fejében, hogy Németországhoz 350 névvel rendelkező és/ vagy lakott szigete van. 30 középhegysége fölé az alpesi Zugspitze tornyosul majd 3 kilométeres magasságával.

Az idei kampányévben a németek nagy hangsúlyt fektetnek mindezek megismertetésére, aminek egyik igazán zöldbe illő módja, ha a 200 ezer kilométernyi turistaút valamelyikén indul neki az utazó. Vagy nyeregbe pattan, hogy legalább pár százat kerekezzen a rendelkezésre álló 70 ezer kilométernyi bringaútból, vízitúrázhat, mászhat, síelhet, siklóernyőzhet stb.

Kereslet bőven akad a fentiekre. Mint Czeiszing Miklós ismertette, a németországi beutazások 37%-át motiválja a táj és a természet, messze megelőzve olyan szempontokat, mint a régiók, városok imázsa. Arról nem tudni, hogy a tavaly novemberig 667 714 vendégéjszakát hozó magyar beutazók esetében a természet milyen hatással bírt az utazási döntésre, azonban a szintén 37%-os üdülési célú utazási rátánkba bőven belefér Németország zöld motivációja. De még az is meglehet, hogy a 39%-nyi üzleti utazás résztvevőinek egyike másika egy-egy húzósabb tárgyalást követően kicsit kiszabadul a természetbe hasonlóan a maradék 25% család- és rokonlátogatóhoz.

Ha idén kellő betekintést nyert az utazóközönség Németország természeti üdülési lehetőségeibe, térjen vissza 2017-ben spirituális útra. Ez Luther éve lesz, 500. évfordulója annak, hogy a reformáció atyja a legenda szerint kifüggesztette 95 tételét a wittenbergi vártemplom kapujára. 2018-at ismét a testi örömöknek szánják a németek. Két év múlva a kulináris örömök éve jön el. Megszokhattuk már, hogy a mindenkori német kormány által nem hol ide, hol oda pakolt, stabil költségvetésű DZT évekkel előre tudja és tudatja, milyen téma jegyében zajlik egy adott év, így már most biztosra vehetjük, hogy 2019-ben, a Bauhaus születésének 100. évfordulóján nagy hacacáré lesz Dessautól Berlinig.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.