"A fenntarthatóságot évek óta az úticél Németország márkaimázsának fontos témájaként kommunikáljuk, és a vállalkozók felelősségtudatának fontos elveként kezeljük – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. "Célunk, hogy az úticél Németországot nemzetközi szinten a fenntarthatóság szempontjából is jól pozícionáljuk.” A Green Globe-tanúsítvány a turisztikai vállalkozások teljesítményét értékeli három pillér – a környezetbarátság, a szociális felelősségtudat és a gazdasági rentabilitás – alapján.
A Green Globe-tanúsítvány alapját egyebek mellett a vállalkozások teljesítménye képezi az energia-, a vízfelhasználás, illetve a hulladékkezelés terén, de ide tartozik a szociális és társadalmi környezettel való bánásmód is. A DZT az alapfeltételeken túl például a projektekhez való konzekvens fenntarthatósági hozzáállásával győzte meg a független Green Globe-ellenőröket. Ennek alapját a DZT egyénileg kidolgozott fenntarthatósági stratégiája képezi, amely három pillérre – a kommunikációs stratégiára, a fenntarthatósági iniciatívára és a termékfejlesztésre – épül.
Az úticél Németország mint fenntartható desztináció pozícionálásának fontos tényezője egyebek mellett a „Zöld meetingek” megrendezése, illetve az ügyfelek konzekvens orientációja és a professzionális eredménykontroll. A DZT nagyon elhivatottan munkálkodik az akadálymentességen és támogatja partnereit a fenntartható ajánlatok és szolgáltatások létrehozásában, ezáltal évek óta a fenntarthatóság nemzetközi példaképe.
A turisztikai szektor világszerte elismert fenntarthatósági tanúsítványa
A Green Globe székhelye Los Angeles – a mexikói, dél-amerikai, dél-afrikai, illetve a közel-keleti, a karibi és az európai térség partnereivel együtt. Az intézmény világszerte ellenőrzi az utazási és a turisztikai szektor fenntarthatósági projektjeit és vállalkozásait. A Green Globe a tanúsítványozást, illetve a tréningeket és a marketingtámogatást jelenleg 83 országban végzi nemzetközileg elismert kritériumok alapján, amelyeket a Green Globe-program 15 éve alatt dolgozott ki. A tanúsítvány odaítélése egy folyamatos eljárás, amelyet rendszeres időközönként ellenőriznek. A DZT elismerésével – a German Convention Bureau e.V.-val (GCB) és az Europäischer Verband der Veranstaltungs-Centren e.V.-val (A rendezvényközpontok európai szövetsége – EVVC) közösen – Európában immár három a régiós határokon átívelő turisztikai szervezet tudhatja magáénak a Green Globe-tanúsítványt. A Green Globe jelen van minden vezető nemzetközi utazási és turisztikai vásáron és konferencián, mint például a londoni World Travel Marketen, a berlini ITB-n és a frankfurti IMEX-en is.
Forrás: Turizmus Online