Hogy nyaral a netező magyar?

Az online szállásfoglalás egyelőre kevésbé bevett szokásnak számít hazánkban, ugyanis a magyar internetezők 46 százalékára nem jellemző, hogy a világhálón foglalná le a szálláshelyét, míg 22 százalékuk mindig él ezzel a lehetőséggel ‒ derült ki a Kutatópont reprezentatív online közvélemény-kutatásából, amelyet az internezők körében végzett májusban. 

A piac- és közvélemény-kutató cég felmérése szerint a magyar internetezők csupán fele tervez idén nyaralást, többségük az országhatáron belül (31 százalék). Úgy tűnik, hogy utazásra leginkább a diplomások költenének, ugyanis 70 százalékuk tervez valamilyen vakációt, ráadásul minden ötödik diplomás internetező belföldre és külföldre is utazik idén nyáron.

A netezők 20 százaléka szervezett utat választ

A Kutatópont reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy az online információgyűjtés – szemben a szállásfoglalással – sokkal elterjedtebb az internetezők körében, mind a szállással, mind pedig az úti céllal kapcsolatban. A gyakori internetezők 60 százaléka minden alkalommal utánanéz a világhálón a lehetséges szállásoknak, valamint a kétharmaduk az úti céllal kapcsolatos információk beszerzésére is használja a webet. A legtudatosabbnak a fiatalok és a diplomások számítanak, ugyanis a 18-29 évesek 77 százaléka, míg a diplomások 86 százaléka nem indulna el nyaralni anélkül, hogy ne tájékozódna az interneten az úti céllal kapcsolatban.

Az internetezők felére jellemző, hogy szeretik egyénileg megszervezni a nyaralásaikat, minden második válaszadó felelt így (közülük is felülreprezentáltak a diplomások), míg minden ötödik megkérdezett inkább valaki másra bízza az utazás megszervezését. A kutatásból az is kiderült, hogy a nyaralásokat szívesebben töltik szűk családi körben (60 százalék), azonban a fiatalok (18-29 évesek) ötöde szívesen üdül nagyobb baráti társasággal.

Mi a helyzet a kuponokkal?

A kutatók az online megvásárolható kuponokról is érdeklődtek az 1000 válaszadónál; megállapításuk szerint a gyakori internetezők közül csupán minden tízedik vásárolt valaha kedvezményes kupont az utazásához az interneten (diplomások közül minden ötödik), míg szintén minden tizedik válaszadó még nem is hallott erről a lehetőségről. Azok közül, akik idén terveznek nyaralást (akár belföldön, akár külföldön), 20 százalékuk szándékozik ilyen jellegű kedvezményt igénybe venni az utazásához.

A nyaralási kupont vásárlókról elmondható, hogy jellemzően 40 év alattiak (65 százalék), felsőfokú végzettséggel rendelkeznek (43 százalék) és Budapesten élnek (34 százalék). Mindössze az internetezők 6 százaléka vásárolt már valamilyen belföldi kulturális, zenei vagy gasztronómiai fesztiválra internetes kupont, amit erősen meghatároz a válaszadók lakóhelye is. A budapestiek 13 százaléka vett már ilyen jellegű kupont és mindössze 6 százalékuk nem hallott róla, míg a városban élők csupán 4 százaléka élt ilyen kedvezménnyel, 14 százalékuk pedig nem is értesült erről a lehetőségről.

Mindez infografikában: 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.