Húsz százalékkal nőttek a szállásdíjbevételek júliusban

Tovább folytatódik a turisztikai ágazat eredményének – szinte már megszokottan jelentős mértékű – bővülése. Az erős évkezdés és a kimagasló júniusi adatok után az év második nyári hónapjának szálláshely-adatai is derűlátásra adnak okot, mivel az előző évet messze felülmúló eredményt mutatnak. Szintén kedvező fejlemény, hogy júliusban a vendégforgalom az ország valamennyi turisztikai régiójában növekedett.

A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakákban mért vendégforgalma összességében 9,5%-kal bővült 2015 júliusában, a szálláshelyek bruttó szállásdíjbevétele pedig 19,9%-kal emelkedett. A kedvező adatokon belül a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 12, a belföldi vendégeké 7,5%-kal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest.

Növekvő brit, amerikai és német vendégéjszakaszám

A külföldi vendégforgalom alakulására jellemző, hogy a hat legjelentősebb küldőország mindegyikéből két számjegyű ütemben nőtt a kereslet, külön örvendetes a német vendégforgalom 15,7%-os bővülése (júniusban 6%-kal esett vissza, májusban pedig csupán 1%-kal nőtt a német vendégéjszakák száma, míg áprilisban 10%-os, márciusban több mint 3%-os, februárban és januárban pedig közel 5%-os volt a visszaesés). Mindez 1 millió 755 ezer külföldi vendégéjszakát jelentett júliusban. Legdinamikusabban az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból gyarapodott a vendégéjszakák száma (28, illetve 23%-kal), továbbá a lengyel, a holland, a német és a cseh turisták vendégforgalma is 15-18% közötti ütemben emelkedett, ami ellensúlyozta az orosz vendégforgalom 17%-os csökkenését.

Közel 67%-os szobakihasználtság, növekvő bevétel

Az összességében igen kedvező fejlemény a szállodák szobakihasználtságában is megmutatkozott, ami átlagosan 4,7 százalékponttal, 66,7%-ra nőtt, sőt mivel a szállodai átlagárak is emelkedtek a tavaly ugyanekkorihoz képest, a piaci teljesítményüket jól kifejező mutató, a RevPar is számottevően javult. A szállásdíjbevétel (27,5 Mrd Ft) 19,9%-kal volt magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A szálláshelyek kiugró eredményéhez a belföldi vendégek számának 12%-os (760 ezer), az általuk eltöltött éjszakák (2 millió 189 ezer) 7,5%-os bővülése is érdemben hozzájárult. A belföldi vendégektől származó szállásdíj-bevétel pedig 18,6%-kal nőtt tavalyhoz képest. A hazai vendégek július folyamán a 2249 kereskedelmi szálláshelyi elfogadóhelyen 9,3%-kal magasabb értékben, mintegy 3,058 milliárd Ft-ot kötöttek SZÉP-kártyáikról.

Az első hét hónap számai is remekül alakultak: január-júliusban 5,79 millió vendég 14,4 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégszám 8,9%-kal, a vendégéjszaka-szám 6,7%-kal haladta meg a tavalyi értéket. A vendégek a magas bázishoz képest is a tavalyinál közel 13%-kal többet, 115,8 milliárd forint szállásdíjat költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken az első hét hónapban. A SZÉP-kártya felhasználás 3,9%-kal nőtt, a vendégek január-júliusban összesen 9,9 milliárd forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

Forrás: NGM

Forrás: Vendég & Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.