India turizmusát vizsgáló kutatást készített az ETC és a UNWTO

A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) és a Turisztikai Világszervezet (World Tourism Organization, UNWTO) együttműködésében készült el az India turizmusát vizsgáló elsődleges kutatás.

A kutatás előkészítésében és lebonyolításában, valamint a tanulmány elkészítésében az ETC kutatói csoportjának tagjaként aktív részt vállalt a Magyar Turizmus Zrt. is.

India a nemzetközi turizmus egyik legjobban fejlődő küldőpiaca. Az indiai kiutazó turizmust vizsgáló tanulmány – a rendelkezésre álló másodlagos adatok feldolgozása mellett – a turisztikai szakma képviselővel folytatott interjúk, valamint a felmérést követő három évben európai utazást tervező utazóközönség körében végzett megkérdezések eredményeire épül, és kiemelten fókuszál Európára mint úti célra. A több mint 1,1 milliárd lakosú India az egyik legígéretesebb küldőpiac, az ország gazdasági növekedése (a GDP évente legalább 8%-kal bővül) ugyancsak optimizmusra ad okot a turisztikai szakemberek körében. 2007-ben a külföldre utazó indiaiak száma elérte a 9,8 millió főt, akik 8,2 milliárd USD-t költöttek utazásaik során. A potenciális utazóközönséget a 28 millió, útlevéllel rendelkező indiai jelenti. Minden ötödik külföldre utazó Európát keresi fel, ezen belül a szabadidős célú utazások dominálnak (40%-os részesedéssel). Az öt legnépszerűbb úti cél Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Németország és Svájc. Európa elsősorban a kulturális célú utazások tekintetében vonzó, népszerűek a több országot magukban foglaló körutazások. A desztináció kiválasztását befolyásoló tényezők között kiemelkedik a biztonság, a sokféle látnivaló, az úti cél általános imázsa, a megfelelő turisztikai infrastruktúra és szolgáltatások, valamint a vízum. Európa megítélése pozitív az indiai utazók körében, a minőségi és a mennyiségi szempontok mentén egyaránt. A két fő „gyengeség” az utazási költség és a vízum.

A kontinens számos indiai utazó számára „álomdesztináció”, amire a marketingüzenetekben is érdemes építeni. Európa további előnye, hogy egy-egy utazás alkalmával több ország, többféle úti cél is megismerhető. A potenciális utazóközönség megszólításában sikert hozhat Bollywood és a közösségi oldalak bevonása.

A tanulmány a European Travel Commission www.etc-corporate.org címen elérhető honlapján keresztül vásárolható meg, ára 75 euró. A tanulmány magyar nyelvű összefoglalója a Magyar Turizmus Zrt. által kiadott Turizmus Bulletin című szakmai folyóiratban fog megjelenni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.