A kutatás előkészítésében és lebonyolításában, valamint a tanulmány elkészítésében az ETC kutatói csoportjának tagjaként aktív részt vállalt a Magyar Turizmus Zrt. is.
India a nemzetközi turizmus egyik legjobban fejlődő küldőpiaca. Az indiai kiutazó turizmust vizsgáló tanulmány – a rendelkezésre álló másodlagos adatok feldolgozása mellett – a turisztikai szakma képviselővel folytatott interjúk, valamint a felmérést követő három évben európai utazást tervező utazóközönség körében végzett megkérdezések eredményeire épül, és kiemelten fókuszál Európára mint úti célra. A több mint 1,1 milliárd lakosú India az egyik legígéretesebb küldőpiac, az ország gazdasági növekedése (a GDP évente legalább 8%-kal bővül) ugyancsak optimizmusra ad okot a turisztikai szakemberek körében. 2007-ben a külföldre utazó indiaiak száma elérte a 9,8 millió főt, akik 8,2 milliárd USD-t költöttek utazásaik során. A potenciális utazóközönséget a 28 millió, útlevéllel rendelkező indiai jelenti. Minden ötödik külföldre utazó Európát keresi fel, ezen belül a szabadidős célú utazások dominálnak (40%-os részesedéssel). Az öt legnépszerűbb úti cél Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Németország és Svájc. Európa elsősorban a kulturális célú utazások tekintetében vonzó, népszerűek a több országot magukban foglaló körutazások. A desztináció kiválasztását befolyásoló tényezők között kiemelkedik a biztonság, a sokféle látnivaló, az úti cél általános imázsa, a megfelelő turisztikai infrastruktúra és szolgáltatások, valamint a vízum. Európa megítélése pozitív az indiai utazók körében, a minőségi és a mennyiségi szempontok mentén egyaránt. A két fő „gyengeség” az utazási költség és a vízum.
A kontinens számos indiai utazó számára „álomdesztináció”, amire a marketingüzenetekben is érdemes építeni. Európa további előnye, hogy egy-egy utazás alkalmával több ország, többféle úti cél is megismerhető. A potenciális utazóközönség megszólításában sikert hozhat Bollywood és a közösségi oldalak bevonása.
A tanulmány a European Travel Commission www.etc-corporate.org címen elérhető honlapján keresztül vásárolható meg, ára 75 euró. A tanulmány magyar nyelvű összefoglalója a Magyar Turizmus Zrt. által kiadott Turizmus Bulletin című szakmai folyóiratban fog megjelenni.