Kártyacsata és légibemutató Budapest felett

Air Race ugyan nem lesz az idén Budapesten, de Red Bull Street Parade igen. Csökkentett költségvetéséből 50 millió forinttal támogatja az esemény megrendezését a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK), amely működésének első félévéről adott számot a minap.

Aktív hónapokat tud maga mögött a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ, amely fél évvel ezelőtt alakult át a Budapesti Turisztikai Hivatalból (BTH). A társaságnál a névváltoztatás csupán a jéghely csúcsa volt: új irodába költöztek, átalakították a szervezeti felépítést, ráadásul a korábbi költségvetési támogatás (430 millió forint) idén kevesebb, mint a felére (200 millió) esett vissza. A BTSZK megtakarításokkal, illetve a saját bevételek növelése révén igyekszik a csökkentett keretből boldogulni – mondta el Molnár József, a társaság igazgatója egy keddi sajtóbeszélgetésen.

Néhány hete közterületi informátorok is megkezdték munkájukat, első feladatnak azt kapták, hogy mystery shopping keretében a Tourinform-irodák munkáját vizsgálják.

Megjelent a megújult Budapest Guide és a Kulturális Guide. Május 25-étől felfrissül a város turisztikai információs portálja, a www.budapestinfo.hu magyar és angol nyelvű változata, és hamarosan négy másik nyelven is leérhető lesz. Oroszul most még nem, mert a megszorítások miatt erre most jutott pénz.

A Magyar Turizmus Zrt-vel napi szintűvé vált az együttműködés – emelte ki Molnár József.

 

Két kártyás egy csárdában?

Megújult a Budapest Kártya, a saját értékesítési hálózatban 50%-kal több kártyát adtak el eddig az idén, mint tavaly ilyenkor. Új viszonteladók kapcsolódtak be a programba, például a Csapi, az Orangeways és egy valutaváltó-hálózat. De tervezik a megállapodást a Lapkerrel és a Railjettel, sőt a CBA-val is. A szállodai értékesítés ellenben igencsak visszaesett, elsősorban egy konkurens városkártya megjelenése miatt. Molnár József elmondta, hogy nehezen tudnak velük versenyezni, mivel ők nem tudnak „feketén” jutalékot adni, a szállodák vezetői pedig sok esetben nem avatkoznak a dologba, mert a portások pluszbevételét „bérkiegészítésnek” tekintik.

 

Átalakul a Karácsonyi Vásár

A BTSZK az idén teljesen átveszi a Karácsonyi Vásár szervezését. Mivel tavaly már sokszor nagy volt a zsúfoltság a Vörösmarty téren, az idén 10-15%-kal kevesebb stand fogadja majd a látogatókat. A gasztronómiai szolgáltatók terén is terveznek változtatásokat: szeretnék, ha lennének klasszikus magyar karácsonyi ételek kínáló kifőzdék is a vásáron. Azt is szeretnék, ha új kézművesek is bemutatkoznának itt. A vásár idén november 19-től december 30-ig tart majd, de a középtávú tervekben az szerepel, hogy január 6-ig, az ortodox karácsonyig meghosszabbítják a vásárt.

A bevételek növelése valamint a Budapest-márka erősítése céljából a Tourinformokban márkázott ajándéktárgyak értékesítését tervezik. Autentikus, minőségi ajándéktárgyakat, illetve modern dizájnos szuveníreket fognak árulni.

 

Fővárosi TDM: kiemelt projektté kellene nyilvánítani

A fővárosi közgyűlés április végén döntött arról, hogy megbízza a BTSZK-t, pályázzon a turisztikai desztinációmenedzsment-szervezet kialakítására. A BTSZK regisztrációs szándékát elküldte az illetékes minisztériumnak (NGM). Az elképzelések szerint a BTSZK maga lenne a TDM-szervezet, hiszen eddig is végzett ilyen jellegű tevékenységet, ráadásul nem lenne értelme erre a célra egy új céget létrehozni. A döntéshozatalba kellene belevonni a fővárosi turizmus más érintett szereplőit. Az tény, hogy a TDM-ek számára jelenleg kiírt pályázaton Budapest nem tud indulni, azért a főváros azt várja az NGM-től, hogy elfogadja kiemelt projektnek a budapesti TDM kialakítását. Ebben az esetben hozzájuthat a főváros a Molnár József szerint nagyságrendileg 200 és 600 millió forint közötti nagyságrendű európai uniós támogatáshoz. Hosszabb távon ugyanakkor az lenne a jó – mondta Molnár -, ha a Budapest Kártyához csatlakozott szolgáltatók egy egyesületet vagy szövetséget hoznának létre, és így kapcsolódnának be a TDM munkájába.

 

Majd segít a Turizmus Törvény!

Molnár József ugyanakkor hangsúlyozta, hogy fővárosi TDM-szervezet akkor is létrejön, ha nem jutnak uniós forráshoz. A turisztikai marketing finanszírozási keretét a várhatóan őszre elkészülő Turizmus Törvény határozná meg, amely – Molnár elmondása szerint – az idegenforgalmi adó kizárólagosan turisztikai célú elköltéséről rendelkezik majd, mégpedig a TDM-ek kezébe adva az összegről való döntést.

Azt is bejelentették a rendezvényen, hogy június elején Budapesten hagyományteremtő szándékú turisztikai konferenciát szerveznek, amelyre a főváros turizmusában érintett minden szervezetet és vállalkozót várnak. A parlamentben megrendezésre kerülő nagyszabású eseménnyel egyrészt a főváros turizmus melletti elkötelezettségét kívánják demonstrálni, másrészt arra akarják felhívni a figyelmet, hogy uniós forrásokat kell biztosítani a fővárosi turizmusnak is.

Molnár József azt is szeretné elérni, hogy a Budapest Kártya birtokosainak ne kelljen sorba állniuk a parlamenti látogatáskor.

 

Lovak és repülők

Air Race ugyan nem, de Red Bull Street Parade lesz Budapesten június 19-én, az esemény megrendezését 50 millió forinttal támogatja a BTSZK. Szeptember 18-án rendezik meg a Nemzeti Vágtát, amelyet az elkövetkező években augusztus 20. környékére lenne érdemes átprogramozni Molnár szerint, aki úgy véli, komoly nemzetközi lovasturisztikai attrakcióvá lehetne fejleszteni az eseményt.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.