Kiosztották a Tourinform-díjakat

A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére 2005-ben került bevezetésre egy, a Tourinform-irodák működését ellenőrző rendszer.

A rendszer személyes, telefonos és írásos ellenőrzésből áll, külön hangsúlyt fektetve a vendégbarát ügyfélkezelésre és információnyújtásra, s a szakmai munka színvonalának emelésére. Az ellenőrzés során legjobb eredményt elért irodák elismerő oklevélben részesülnek. A minőségbiztosítási és ösztönző rendszer révén az országos Tourinform hálózat mindhárom szegmensének legjobbjai, az iroda, a munkatárs és a fenntartó is elismerésben részesül, ezzel is hangsúlyozva a bel- és külföldi turisták számára nélkülözhetetlen személyes információnyújtás fontosságát és a szakmai háttérmunka jelentőségét.

A Tourinform Szövetség 2004-ben alapította meg az "Év Tourinformátora" díjat, amelyet minden évben a legeredményesebb munkatárs kap. A díj idén hatodik alkalommal került átadásra. A Tourinform irodák munkatársai, valamint a Tourinform Szövetség elnökségi tagjainak szavazatai alapján az elismerést az idei évben Danyi Zoltán, a debreceni Tourinform iroda vezetője nyerte el. Danyi Zoltán 2007-től a debreceni Tourinform iroda munkatársa, illetve vezetője. Irányítása alatt az iroda 2008-ban elnyerte az Alföld Turizmusáért díjat. Munkája során megerősödött az iroda marketing és programszervezői tevékenysége. Egyik fontos célja a Debrecen Turisztikai Kártya szolgáltatásainak folyamatos bővítése. Elérte, hogy a Debrecen Kártya egyben megyei turisztikai kártyaként is funkcionáljon, a kedvezményadók körével lefedik egész Hajdú-Bihar megyét. Sikeres pályázatok révén bővült az iroda saját kiadványainak köre, továbbá elkészült az iroda saját honlapja, az iranydebrecen.hu. Kezdeményezésére a Debrecen Turizmusáért Egyesület megbízta az irodát az egyesületi operatív feladatok ellátásával, ezzel megteremtve a TDM szervezet kialakításának alapjait. Útjára indította a Tourinform iroda ismertségét növelő, a Tourinformos Tippek Turistáknak elnevezésű, belföldi utazást népszerűsítő akciót, amivel lehetőséget ajánlott az ország több Tourinform irodájának a debreceni közönség előtti bemutatkozására. Kezdeményezésére első vidéki városként beindították Debrecenben a Pocket Guide szolgáltatást, létrejött a Múzeumi Negyed Belépő, mely a város 4 látnivalójába történő belépést teszi egyszerűbbé a turisták számára. Szakmai gyakorlatokat indított el az iroda munkatársai számára, melynek keretében az új szállásadók, turisztikai látványosságok megismerése céljából szakmai látogatásokat tesznek Debrecen és Hortobágy szolgáltatóinál. Erősítette a megye falusi vendéglátóival kapcsolatát, számos alkalommal biztosít számukra bemutatkozási lehetőséget. Hajdú-Bihar megyében évente összejövetelt szervez irodavezető társainak, amin szakmai programok szervezésével segíti kollégáit. Kiterjedt kapcsolatot ápol az ország több irodájával, mellyel Debrecen értékeinek népszerűsítését szolgálja.

A díjat a 2010. február 1-jén megrendezésre került 18. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson Dr. Bocsi Andrea, a Tourinform Szövetség elnöke adta át. "Az Év Tourinform-iroda Fenntartója" címre a Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságai és a Tourinform Szövetség tettek javaslatot. A nyolc jelölt, a badacsonytomaji, a budapesti, a debreceni, a szombathelyi, a sátoraljaújhelyi, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei, a veszprémi és a váci Tourinform irodák fenntartói voltak. A döntést a díj kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozta meg, a próbavásárlás és a jelölési kritériumok alapján. Összesítve a különböző döntési szempontokat, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat nyerte el 2009-ben az „Év Tourinform iroda Fenntartója” díjat. A díjazott ajándéka az elismerő oklevélen túl a Fenntartó által működtetett Tourinform irodára költhető 1 millió Ft. A díjat Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója adta át Seszták Oszkárnak, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnökének a 18. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés 1993-ban hozta létre a megyei Tourinform irodát. Az iroda tevékenysége kiterjed a teljes megyére, munkáját összehangoltan végzi a megyében működő másik két Tourinform irodával. Az irodában három munkatárs segíti a turistákat, illetve végzi a megye turizmusával kapcsolatos koordinációs feladatokat. Az iroda a kapott költségvetési támogatás mellett folyamatosan pályázik, hogy az így nyert forrásokból valósítsa meg a marketingtervében kitűzött feladatokat. A megyei turisztikai ajánlatok bemutatására kiadványokat készít, folyamatosan aktualizált honlapjával igyekszik minél több információt szolgáltatni az érdeklődők számára. Országos és külföldön megrendezett turisztikai kiállításokon népszerűsíti a megyét, tanulmányutakat szervez újságírók számára, hogy rajtuk keresztül is minél többen ismerhessék meg Szabolcs-Szatmár-Bereg szépségeit. Kihasználva a megye határmenti fekvését, jó kapcsolatot tart fenn a szomszédos országok turisztikai szervezeteivel, akikkel közös pályázatok révén igyekszik minél több turistát a térségbe csábítani. Fő tevékenysége mellett szorosan együttműködik a Nemzeti Üdülési Szolgálattal üdülési csekkek közvetítésében, valamint kulturális rendezvények jegyértékesítésével is foglalkozik. (Magyar Turizmus Zrt.)


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.