A rendszer személyes, telefonos és írásos ellenőrzésből áll, külön hangsúlyt fektetve a vendégbarát ügyfélkezelésre és információnyújtásra, s a szakmai munka színvonalának emelésére. Az ellenőrzés során legjobb eredményt elért irodák elismerő oklevélben részesülnek. A minőségbiztosítási és ösztönző rendszer révén az országos Tourinform hálózat mindhárom szegmensének legjobbjai, az iroda, a munkatárs és a fenntartó is elismerésben részesül, ezzel is hangsúlyozva a bel- és külföldi turisták számára nélkülözhetetlen személyes információnyújtás fontosságát és a szakmai háttérmunka jelentőségét.
A Tourinform Szövetség 2004-ben alapította meg az "Év Tourinformátora" díjat, amelyet minden évben a legeredményesebb munkatárs kap. A díj idén hatodik alkalommal került átadásra. A Tourinform irodák munkatársai, valamint a Tourinform Szövetség elnökségi tagjainak szavazatai alapján az elismerést az idei évben Danyi Zoltán, a debreceni Tourinform iroda vezetője nyerte el. Danyi Zoltán 2007-től a debreceni Tourinform iroda munkatársa, illetve vezetője. Irányítása alatt az iroda 2008-ban elnyerte az Alföld Turizmusáért díjat. Munkája során megerősödött az iroda marketing és programszervezői tevékenysége. Egyik fontos célja a Debrecen Turisztikai Kártya szolgáltatásainak folyamatos bővítése. Elérte, hogy a Debrecen Kártya egyben megyei turisztikai kártyaként is funkcionáljon, a kedvezményadók körével lefedik egész Hajdú-Bihar megyét. Sikeres pályázatok révén bővült az iroda saját kiadványainak köre, továbbá elkészült az iroda saját honlapja, az iranydebrecen.hu. Kezdeményezésére a Debrecen Turizmusáért Egyesület megbízta az irodát az egyesületi operatív feladatok ellátásával, ezzel megteremtve a TDM szervezet kialakításának alapjait. Útjára indította a Tourinform iroda ismertségét növelő, a Tourinformos Tippek Turistáknak elnevezésű, belföldi utazást népszerűsítő akciót, amivel lehetőséget ajánlott az ország több Tourinform irodájának a debreceni közönség előtti bemutatkozására. Kezdeményezésére első vidéki városként beindították Debrecenben a Pocket Guide szolgáltatást, létrejött a Múzeumi Negyed Belépő, mely a város 4 látnivalójába történő belépést teszi egyszerűbbé a turisták számára. Szakmai gyakorlatokat indított el az iroda munkatársai számára, melynek keretében az új szállásadók, turisztikai látványosságok megismerése céljából szakmai látogatásokat tesznek Debrecen és Hortobágy szolgáltatóinál. Erősítette a megye falusi vendéglátóival kapcsolatát, számos alkalommal biztosít számukra bemutatkozási lehetőséget. Hajdú-Bihar megyében évente összejövetelt szervez irodavezető társainak, amin szakmai programok szervezésével segíti kollégáit. Kiterjedt kapcsolatot ápol az ország több irodájával, mellyel Debrecen értékeinek népszerűsítését szolgálja.
A díjat a 2010. február 1-jén megrendezésre került 18. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson Dr. Bocsi Andrea, a Tourinform Szövetség elnöke adta át. "Az Év Tourinform-iroda Fenntartója" címre a Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságai és a Tourinform Szövetség tettek javaslatot. A nyolc jelölt, a badacsonytomaji, a budapesti, a debreceni, a szombathelyi, a sátoraljaújhelyi, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei, a veszprémi és a váci Tourinform irodák fenntartói voltak. A döntést a díj kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozta meg, a próbavásárlás és a jelölési kritériumok alapján. Összesítve a különböző döntési szempontokat, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat nyerte el 2009-ben az „Év Tourinform iroda Fenntartója” díjat. A díjazott ajándéka az elismerő oklevélen túl a Fenntartó által működtetett Tourinform irodára költhető 1 millió Ft. A díjat Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója adta át Seszták Oszkárnak, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnökének a 18. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson.
A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés 1993-ban hozta létre a megyei Tourinform irodát. Az iroda tevékenysége kiterjed a teljes megyére, munkáját összehangoltan végzi a megyében működő másik két Tourinform irodával. Az irodában három munkatárs segíti a turistákat, illetve végzi a megye turizmusával kapcsolatos koordinációs feladatokat. Az iroda a kapott költségvetési támogatás mellett folyamatosan pályázik, hogy az így nyert forrásokból valósítsa meg a marketingtervében kitűzött feladatokat. A megyei turisztikai ajánlatok bemutatására kiadványokat készít, folyamatosan aktualizált honlapjával igyekszik minél több információt szolgáltatni az érdeklődők számára. Országos és külföldön megrendezett turisztikai kiállításokon népszerűsíti a megyét, tanulmányutakat szervez újságírók számára, hogy rajtuk keresztül is minél többen ismerhessék meg Szabolcs-Szatmár-Bereg szépségeit. Kihasználva a megye határmenti fekvését, jó kapcsolatot tart fenn a szomszédos országok turisztikai szervezeteivel, akikkel közös pályázatok révén igyekszik minél több turistát a térségbe csábítani. Fő tevékenysége mellett szorosan együttműködik a Nemzeti Üdülési Szolgálattal üdülési csekkek közvetítésében, valamint kulturális rendezvények jegyértékesítésével is foglalkozik. (Magyar Turizmus Zrt.)