Kiosztották a Tourinform-díjakat

A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére 2005-ben került bevezetésre egy, a Tourinform-irodák működését ellenőrző rendszer.

A rendszer személyes, telefonos és írásos ellenőrzésből áll, külön hangsúlyt fektetve a vendégbarát ügyfélkezelésre és információnyújtásra, s a szakmai munka színvonalának emelésére. Az ellenőrzés során legjobb eredményt elért irodák elismerő oklevélben részesülnek. A minőségbiztosítási és ösztönző rendszer révén az országos Tourinform hálózat mindhárom szegmensének legjobbjai, az iroda, a munkatárs és a fenntartó is elismerésben részesül, ezzel is hangsúlyozva a bel- és külföldi turisták számára nélkülözhetetlen személyes információnyújtás fontosságát és a szakmai háttérmunka jelentőségét.

A Tourinform Szövetség 2004-ben alapította meg az "Év Tourinformátora" díjat, amelyet minden évben a legeredményesebb munkatárs kap. A díj idén hatodik alkalommal került átadásra. A Tourinform irodák munkatársai, valamint a Tourinform Szövetség elnökségi tagjainak szavazatai alapján az elismerést az idei évben Danyi Zoltán, a debreceni Tourinform iroda vezetője nyerte el. Danyi Zoltán 2007-től a debreceni Tourinform iroda munkatársa, illetve vezetője. Irányítása alatt az iroda 2008-ban elnyerte az Alföld Turizmusáért díjat. Munkája során megerősödött az iroda marketing és programszervezői tevékenysége. Egyik fontos célja a Debrecen Turisztikai Kártya szolgáltatásainak folyamatos bővítése. Elérte, hogy a Debrecen Kártya egyben megyei turisztikai kártyaként is funkcionáljon, a kedvezményadók körével lefedik egész Hajdú-Bihar megyét. Sikeres pályázatok révén bővült az iroda saját kiadványainak köre, továbbá elkészült az iroda saját honlapja, az iranydebrecen.hu. Kezdeményezésére a Debrecen Turizmusáért Egyesület megbízta az irodát az egyesületi operatív feladatok ellátásával, ezzel megteremtve a TDM szervezet kialakításának alapjait. Útjára indította a Tourinform iroda ismertségét növelő, a Tourinformos Tippek Turistáknak elnevezésű, belföldi utazást népszerűsítő akciót, amivel lehetőséget ajánlott az ország több Tourinform irodájának a debreceni közönség előtti bemutatkozására. Kezdeményezésére első vidéki városként beindították Debrecenben a Pocket Guide szolgáltatást, létrejött a Múzeumi Negyed Belépő, mely a város 4 látnivalójába történő belépést teszi egyszerűbbé a turisták számára. Szakmai gyakorlatokat indított el az iroda munkatársai számára, melynek keretében az új szállásadók, turisztikai látványosságok megismerése céljából szakmai látogatásokat tesznek Debrecen és Hortobágy szolgáltatóinál. Erősítette a megye falusi vendéglátóival kapcsolatát, számos alkalommal biztosít számukra bemutatkozási lehetőséget. Hajdú-Bihar megyében évente összejövetelt szervez irodavezető társainak, amin szakmai programok szervezésével segíti kollégáit. Kiterjedt kapcsolatot ápol az ország több irodájával, mellyel Debrecen értékeinek népszerűsítését szolgálja.

A díjat a 2010. február 1-jén megrendezésre került 18. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson Dr. Bocsi Andrea, a Tourinform Szövetség elnöke adta át. "Az Év Tourinform-iroda Fenntartója" címre a Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságai és a Tourinform Szövetség tettek javaslatot. A nyolc jelölt, a badacsonytomaji, a budapesti, a debreceni, a szombathelyi, a sátoraljaújhelyi, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei, a veszprémi és a váci Tourinform irodák fenntartói voltak. A döntést a díj kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozta meg, a próbavásárlás és a jelölési kritériumok alapján. Összesítve a különböző döntési szempontokat, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat nyerte el 2009-ben az „Év Tourinform iroda Fenntartója” díjat. A díjazott ajándéka az elismerő oklevélen túl a Fenntartó által működtetett Tourinform irodára költhető 1 millió Ft. A díjat Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója adta át Seszták Oszkárnak, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnökének a 18. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés 1993-ban hozta létre a megyei Tourinform irodát. Az iroda tevékenysége kiterjed a teljes megyére, munkáját összehangoltan végzi a megyében működő másik két Tourinform irodával. Az irodában három munkatárs segíti a turistákat, illetve végzi a megye turizmusával kapcsolatos koordinációs feladatokat. Az iroda a kapott költségvetési támogatás mellett folyamatosan pályázik, hogy az így nyert forrásokból valósítsa meg a marketingtervében kitűzött feladatokat. A megyei turisztikai ajánlatok bemutatására kiadványokat készít, folyamatosan aktualizált honlapjával igyekszik minél több információt szolgáltatni az érdeklődők számára. Országos és külföldön megrendezett turisztikai kiállításokon népszerűsíti a megyét, tanulmányutakat szervez újságírók számára, hogy rajtuk keresztül is minél többen ismerhessék meg Szabolcs-Szatmár-Bereg szépségeit. Kihasználva a megye határmenti fekvését, jó kapcsolatot tart fenn a szomszédos országok turisztikai szervezeteivel, akikkel közös pályázatok révén igyekszik minél több turistát a térségbe csábítani. Fő tevékenysége mellett szorosan együttműködik a Nemzeti Üdülési Szolgálattal üdülési csekkek közvetítésében, valamint kulturális rendezvények jegyértékesítésével is foglalkozik. (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.