E koncepció megvalósulásához az állami erdőgazdaságok az elmúlt 2 esztendőben saját és támogatási forrásokból összesen 3,8 milliárd forintnyi közjóléti fejlesztéssel járultak hozzá.
A „Kisvasútra fel!” kampányban a hazai kisvasutak szinte mindegyike részt vett. A kampány őszi állomása volt a Kisvasutak Napja a Börzsönyben Királyréten, 2012. szeptember 8-án.
A kampány és a családi rendezvény elsődleges célja volt, hogy az érdeklődőket bevezesse a hazai kisvasutak varázslatos világába, és felhívja a figyelmet Magyarország kivételes természeti értékeire, amelyek a keskeny nyomtávú vasutakkal egyedülálló élményt nyújtóan fedezhetők fel.
Szombaton mintegy 3000 látogató kereste fel Királyrétet, ahová a legtöbben az Ipolyerdő Zrt. által üzemeltett kisvasúttal érkeztek Kismaros állomásról. A családok apraja-nagyja megtalálhatta a számára kedves programot.
A vasút szerelmesei megtekinthették a kisvasút-kiállítást, amely Magyarország kisvasútjait mutatta be, vagy kipróbálhatták saját erejüket a Hajtánypályán.
Sétálás közben a Turisztikai régiók sátrainál hasznos információkat, belföldi úti tippeket, turisztikai kiadványokat gyűjthettek be az érdeklődők.
A Börzsöny élővilágával, az őszi erdő szépségével találkozhatott az, aki vállalkozott az élményösvény bejárására, amelyen interaktív játékok színesítették a programot. Az Ipolyerdő Zrt. fiatal szakemberei vezették be a gubacstinta-készítés rejtelmeibe az érdeklődőket, vagy íjászkodni tanították a gyerekeket. A kézműveskedni vágyók készíthettek csuhébabát, bőr karkötőt, sőt még a kovácsműhelynél is szorgoskodhattak.
A színpadi fellépők sorát a Csalogató együttes nyitotta, kellemes hangulatot teremtve megzenésített verseikkel, azután az Ámulat társulat mesélt, népi táncolt az érdeklődő közönségnek, néha a gyerekeket is bevonva a játékba. A délutáni Kolompos koncert idején teljesen megtelt az alkalmi nézőtérként szolgáló gyönyörű tisztás. A nagyszámú látogatót a Kismaros felé zakatoló kisvonat szállította vissza a város zajába, új erdei ismeretekkel és élményekkel gazdagodva, nem feledve a kampány szlogenjét: A vonatozás szórakozás!
A kampány tavaszi ciklusában előbb fővárosi és vidéki játszóházakban népszerűsítette a kisvasutakat a Magyar Turizmus Zrt., 53 helyszínen, közel 80 ezres látogatószámot elérve.
Az általános iskolai osztályok számára internetes kvízjáték készült, amelyen háromfordulós versenyben 980 osztály vett részt, a három nyertes osztály nyáron és a tanév elején meg is kezdte erdészeti erdei iskolás pihenését, természetesen kisvasutazással.
Nyáron a facebookon fotópályázatot hirdettek a szervezők, közel 2500-as baráti kört gyűjtve. Több tízezres követői tábor figyelte és értékelte a fotókat, olvasta az aktuális kisvasutas híreket.
Szeptember 8-án – hangsúlyozva a kampány országos jellegét – nemcsak Királyréten, de a Mátravasút vonalán is jeles vasúttörténeti pillanatra került sor. Átadták az újjáépített Lajosháza–Szalajkaház szakaszt, amelyen a továbbiakban menetrend szerinti járatok biztosítják a Mátra mint turisztikai úti cél kisvasutas megismerésének lehetőségét.