A road show-t 2007-ben indította el a Társaság a Zrt. külképviseletei és a régiós turisztikai szolgáltatók közötti együttműködés szorosabbá és hatékonyabbá tétele érdekében. A szakmai rendezvénysorozat újdonságaként idén a külképviselők a rendezvény előtti napon, tanulmányút keretében megismerkedhetnek az egyes régiók turisztikai kínálatával, újdonságaival egy-egy termékre fókuszáltan, melyek most a kulturális és gasztronómiai turizmus voltak.
A szakmai találkozót megelőző tanulmányút keretében, szeptember 29-én a résztvevők ellátogattak Solt-Révbérpusztára, ahol a Révbéri Lovascentrum szolgáltatásaival ismerkedtek meg, majd Bajára utaztak tovább, ahol bajai halfőzési bemutatón vettek részt és kipróbálták az új helyi szolgáltatást, a vízi taxit. Ezt követően Mórahalomra indultak tovább, ahol az Erzsébet Gyógyfürdőt keresték fel. Innen sétáltak át az Aranyszöm Rendezvényházba, hogy megismerkedjenek a létesítmény konferenciaturisztikai lehetőségeivel. A tanulmányút utolsó állomása Szeged volt.
A szakmai találkozóra szeptember 30-án került sor Szegeden a Szeged Ifjúsági Ház Rendezvényközpontban, ahol Dr. Tokaji Ferenc, a Dél-Alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság (RIB) elnöke, Nagy Sándor, Szeged alpolgármestere és Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója köszöntötte a vendégeket. A program részeként Kiss Kornélia, a Magyar Turizmus Zrt. Piac- és Termékmenedzsment Irodájának vezetője prezentáció keretében mutatta be a Kulturális Turizmus Évét, majd Gulyás Péter, a Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának (RMI) igazgatója ismertette a régió beutazó turizmusának főbb jellemzőit, illetve bemutatta az RMI munkáját.
A továbbiakban a Társaság külképviselőinek prezentációira került sor: Gyuricza Bernadett németországi (müncheni), Soós Júlia romániai és Kovács Balázs ausztriai külképviselet-vezető tájékoztatta a megjelent mintegy 50 fős közönséget a német, a román és az osztrák lakosság utazási szokásairól, az adott turisztikai piacok helyzetéről, trendjeiről és aktuális kérdéseiről, valamint az egyes külképviseletek marketingtevékenységéről. Az előadások után workshopot tartanak, ahol a megjelent szolgáltatók tárgyalásokat folytatnak a külképviselőkkel, az RMI vezetőivel, illetve egymással.