Ízelítőül a tartalomból:
A Magyar Turizmus Zrt. a Turizmus Bulletin 2008/2. számában publikálta az Önkormányzati Minisztérium megbízásából készült átfogó ifjúsági turizmus kutatás első részét. A második, befejező rész a legújabb szám Piac- és Országtanulmány rovatában jelent meg. A cikksorozat második részében a magyarországi ifjúsági turizmus kínálati oldalát, az alkalmazott ösztönzőket, valamint a környezeti tényezőket ismertetjük részletesen. Kitérünk továbbá Magyarország mint ifjúságturisztikai desztináció versenytárselemzésére, az ifjúsági turizmusban alkalmazott marketingeszközökre, valamint a lehetséges fejlesztési irányokra.
A Turizmus és Regionalitás rovatban ezúttal gasztronómiai területre kalandoznak, Sándor Dénes Tájjellegű ételek megjelenése a dél-dunántúli turisztikai régió ételválasztékában című cikke harminc dél-dunántúli vendéglő étlapját elemzi a kínálat szélessége, mélysége és a tájra jellemző sajátosságok megjelenése szempontjából. Kutatása megállapítja, hogy a vizsgált étlapokon szereplő közel ezer étel közül mindössze harminc nevezhető tájjellegű specialitásának, ezért a hagyományok életben tartása érdekében szükség van a helyi gasztronómiai szakemberek közreműködésére.
A Turisztikai Termékek rovatban a Magyar Turizmus Zrt. által 2007-ben meghirdetett szakdolgozat pályázaton, „Újszerű témaválasztás” kategóriában első helyezést elért Tóth Diána Török kori emlékek turisztikai célú hasznosítása Magyarországon című diplomamunkájának kivonata olvasható. Célja a török műemlékeket mint újfajta, egyszerre több funkciót is betöltő turisztikai vonzerőt bemutatni.
A 2010-es Fesztiválok Éve közeledtével a Turizmus Bulletin is egyre „sűrűbben” foglalkozik a fesztiválturizmus témájával. A 2009 őszén megjelenő 3. számot teljes egészében ennek a témának szentelik majd, a mostani számban pedig a Sziget Fesztivál turisztikai vonatkozásairól ír a Magyar Turizmus Zrt. által megrendelt kutatás alapján a kutatást végző Free Association Kft. munkatársa, Kovács Gábor.
A turisztikai termékfejlesztés új lehetőségét jelenti az ún. filmturizmus, amely a látogatók megnyerését jelenti a filmek segítségével. A filmturizmus sikere a film sikerén alapul, a történet és a helyszín (szoros) kapcsolatának kiemelt szerepe van. A filmek a turisztikai marketingben is fontos szerepet kaphatnak – egyelőre azonban ezen lehetőségek messze nem kiaknázottak a desztinációmenedzsment szervezetek körében. A marketingmunka eredménye a vendégforgalom szezonalitásának csökkentése, illetve a kevésbé ismert területek vonzóvá tétele. A kulturális turizmus másik „szeletét” képezik a múzeumok és galériák, amelyeknek a skót turizmusban beöltött szerepét vizsgálja a rovat negyedik cikke. A Mintel kutatóintézet tanulmányát összefoglaló cikk célja, hogy a Skót Turisztikai Hivatal (VisitScotland) szerepébe és a Központi Statisztikai Hivatal magyarországi múzeumok helyzetét bemutató adataival kiegészítve összehasonlítást adjon a hasonló funkciójú hazai létesítményekkel.
A Tények és Előrejelzések rovatban ezúttal a Központi Statisztikai Hivatal által előállított turisztikai statisztikai indikátorokat mutatja be Gilyán Csaba, a KSH Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának főosztályvezető-helyettese.
A Tallózó rovatban a Magyar Kongresszusi Iroda játssza a főszerepet.
Néhány már lezajlott, illetve 2009 őszére tervezett konferenciáról is hírt adnak, közzétesszük továbbá a Magyar Turizmus Zrt. 2009. évi pályázati felhívását „Az év turisztikai szakdolgozata” címmel.
A folyóirat korábban megjelent számai a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu címen elérhető honlapjának szakmai oldalairól tölthetők le, a 2009. évi számaira pedig a http://itthon.hu/szakmai-oldalak/turizmus-bulletin/turizmus-bulletin-egyeb link alatt elérhető megrendelő segítségével lehet előfizetni.