Megújul külsővel jelent meg az MT Zrt. szakmai kiadványa

Megújult külsővel jelent meg a Turizmus Bulletin 2009/1. száma. A Magyar Turizmus Zrt. külföldön és belföldön egységesen bevezetett új arculati jegyeit magán viselő, „felfrissült” folyóirat továbbra is a szakmai és tudományos érdeklődést egyaránt kielégítő, naprakész és megalapozott tanulmányokat tár az olvasók elé.

Ízelítőül a tartalomból:

A Magyar Turizmus Zrt. a Turizmus Bulletin 2008/2. számában publikálta az Önkormányzati Minisztérium megbízásából készült átfogó ifjúsági turizmus kutatás első részét. A második, befejező rész a legújabb szám Piac- és Országtanulmány rovatában jelent meg. A cikksorozat második részében a magyarországi ifjúsági turizmus kínálati oldalát, az alkalmazott ösztönzőket, valamint a környezeti tényezőket ismertetjük részletesen. Kitérünk továbbá Magyarország mint ifjúságturisztikai desztináció versenytárselemzésére, az ifjúsági turizmusban alkalmazott marketingeszközökre, valamint a lehetséges fejlesztési irányokra.

A Turizmus és Regionalitás rovatban ezúttal gasztronómiai területre kalandoznak, Sándor Dénes Tájjellegű ételek megjelenése a dél-dunántúli turisztikai régió ételválasztékában című cikke harminc dél-dunántúli vendéglő étlapját elemzi a kínálat szélessége, mélysége és a tájra jellemző sajátosságok megjelenése szempontjából. Kutatása megállapítja, hogy a vizsgált étlapokon szereplő közel ezer étel közül mindössze harminc nevezhető tájjellegű specialitásának, ezért a hagyományok életben tartása érdekében szükség van a helyi gasztronómiai szakemberek közreműködésére.

A Turisztikai Termékek rovatban a Magyar Turizmus Zrt. által 2007-ben meghirdetett szakdolgozat pályázaton, „Újszerű témaválasztás” kategóriában első helyezést elért Tóth Diána Török kori emlékek turisztikai célú hasznosítása Magyarországon című diplomamunkájának kivonata olvasható. Célja a török műemlékeket mint újfajta, egyszerre több funkciót is betöltő turisztikai vonzerőt bemutatni.

A 2010-es Fesztiválok Éve közeledtével a Turizmus Bulletin is egyre „sűrűbben” foglalkozik a fesztiválturizmus témájával. A 2009 őszén megjelenő 3. számot teljes egészében ennek a témának szentelik majd, a mostani számban pedig a Sziget Fesztivál turisztikai vonatkozásairól ír a Magyar Turizmus Zrt. által megrendelt kutatás alapján a kutatást végző Free Association Kft. munkatársa, Kovács Gábor.

 A turisztikai termékfejlesztés új lehetőségét jelenti az ún. filmturizmus, amely a látogatók megnyerését jelenti a filmek segítségével. A filmturizmus sikere a film sikerén alapul, a történet és a helyszín (szoros) kapcsolatának kiemelt szerepe van. A filmek a turisztikai marketingben is fontos szerepet kaphatnak – egyelőre azonban ezen lehetőségek messze nem kiaknázottak a desztinációmenedzsment szervezetek körében. A marketingmunka eredménye a vendégforgalom szezonalitásának csökkentése, illetve a kevésbé ismert területek vonzóvá tétele. A kulturális turizmus másik „szeletét” képezik a múzeumok és galériák, amelyeknek a skót turizmusban beöltött szerepét vizsgálja a rovat negyedik cikke. A Mintel kutatóintézet tanulmányát összefoglaló cikk célja, hogy a Skót Turisztikai Hivatal (VisitScotland) szerepébe és a Központi Statisztikai Hivatal magyarországi múzeumok helyzetét bemutató adataival kiegészítve összehasonlítást adjon a hasonló funkciójú hazai létesítményekkel.

A Tények és Előrejelzések rovatban ezúttal a Központi Statisztikai Hivatal által előállított turisztikai statisztikai indikátorokat mutatja be Gilyán Csaba, a KSH Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának főosztályvezető-helyettese. 

A Tallózó rovatban a Magyar Kongresszusi Iroda játssza a főszerepet.

Néhány már lezajlott, illetve 2009 őszére tervezett konferenciáról is hírt adnak, közzétesszük továbbá a Magyar Turizmus Zrt. 2009. évi pályázati felhívását „Az év turisztikai szakdolgozata” címmel.

A folyóirat korábban megjelent számai a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu címen elérhető honlapjának szakmai oldalairól tölthetők le, a 2009. évi számaira pedig a http://itthon.hu/szakmai-oldalak/turizmus-bulletin/turizmus-bulletin-egyeb link alatt elérhető megrendelő segítségével lehet előfizetni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.