Mi a belföldi turizmus növekedésének motorja?

Több mint egymillió ember pihent az idén SZÉP kártyával, amely a belföldi turizmus növekedésének motorja volt - mondta Horváth Viktória a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára a Bazilikánál rendezett adventi vásár melegedőjében.

A SZÉP Kártyának köszönhetően a bevezetés óta már 106 milliárd forint áramlott a turisztikai és vendéglátóipari vállalkozásokhoz, és 22 ezer munkáltató mintegy 900 ezer dolgozója kártyabirtokos.

Horváth Viktória elmondta, a KSH adatai alapján biztosan kijelenthető, hogy a vendégforgalom utóbbi évekre jellemző növekvő tendenciája az idén is folytatódott. Már tavaly is minden idők legmagasabb vendég- és vendégéjszaka számát, valamint bevételét regisztrálták a szálláshelyek az idei számok pedig még ezt is meghaladják.

Az első tíz hónapban 7,7 millió vendég 20 millió éjszakát töltött el kereskedelmi szálláshelyeinken. A vendégszám 5,3 %-kal, a vendégéjszaka szám pedig 4,9%-kal haladta meg a 2012 azonos időszakában mért értéket. A helyettes államtitkár ennél is fontosabbnak tartja, hogy a szállásdíjbevételek 9,3 %-kal, ezen belül a külföldiektől és a belföldiektől származó bevételek kiegyenlítetten, egyaránt 9 %-ot meghaladó mértékben nőttek. Horváth Viktória szerint a belföldi turizmus erősödése azt eredményezi, hogy a hazai turizmus egyre kevésbé van kitéve a negatív külső hatásoknak.

Azt is kiemelte, hogy a magyar vendégek jellemzően a vidéki szolgáltatókat keresik fel, ezáltal az ő bevételeiket növelik, ez a kereslet náluk őriz meg, illetve teremt munkahelyeket. A belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya, amely mára a béren kívüli juttatási rendszer egyik legnépszerűbb elemévé vált.

A helyettes államtitkár összefoglalta, hogy az utóbbi egy évben milyen fontosabb változtatásokat hajtottak végre a kártya szabályozásában. Emlékeztetett arra, hogy meghosszabbították a felhasználási időt: a kártyán lévő pénzt az utalást követő második év május végéig lehet felhasználni. Ezzel kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy a 2012-ben feltöltött összegek jövő májusban lejárnak, ezért aki még nem használta fel ezt a pénzt, annak 2014 első hónapjaiban célszerű ezt megtenni, különben az összeget visszautalják a számlájáról a munkáltatójának. Jelenleg 5,3 milliárd forint 2012-ben utalt, így 2014 május 31-én lejáró összeg van a SZÉP kártyákon.

A másik fontos változás a zsebek közötti átjárhatóság kiterjesztése volt, miszerint a szálláshely-szolgáltatás mellett idén júliustól már fürdő- és strandbelépőért is lehet a kártya mindhárom zsebéről fizetni. Horváth Viktória idézte a Magyar Fürdőszövetség felmérését, miszerint a döntés eredményeképp az idei nyári főszezonban 66 %-kal emelkedett a fürdők SZÉP Kártya forgalma a tavalyi évhez képest, tehát 1,2 millió fürdőjegyet vásároltak a kártyával.

Fontos időszak kezdődik nemsokára, hisz a következő hónapokban dől majd el, hogy a munkáltatók és a munkavállalók mely béren kívüli juttatási elemeket részesítik előnyben 2014-ben. A helyettes államtitkár kifejtette: meggyőződése, hogy a SZÉP Kártya nyújtásával illetve választásával a dolgozók és a munkaadók egyaránt jól járnak. Előbbiek a kártya révén mintegy 25 ezer vállalkozás szolgáltatásaiból választhatják ki a nekik leginkább megfelelőt, míg utóbbiak hozzájárulnak ahhoz, hogy munkavállalóik kipihentebben, motiváltabban, egészségesebben dolgozzanak.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.