Mi a belföldi turizmus növekedésének motorja?

Több mint egymillió ember pihent az idén SZÉP kártyával, amely a belföldi turizmus növekedésének motorja volt - mondta Horváth Viktória a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára a Bazilikánál rendezett adventi vásár melegedőjében.

A SZÉP Kártyának köszönhetően a bevezetés óta már 106 milliárd forint áramlott a turisztikai és vendéglátóipari vállalkozásokhoz, és 22 ezer munkáltató mintegy 900 ezer dolgozója kártyabirtokos.

Horváth Viktória elmondta, a KSH adatai alapján biztosan kijelenthető, hogy a vendégforgalom utóbbi évekre jellemző növekvő tendenciája az idén is folytatódott. Már tavaly is minden idők legmagasabb vendég- és vendégéjszaka számát, valamint bevételét regisztrálták a szálláshelyek az idei számok pedig még ezt is meghaladják.

Az első tíz hónapban 7,7 millió vendég 20 millió éjszakát töltött el kereskedelmi szálláshelyeinken. A vendégszám 5,3 %-kal, a vendégéjszaka szám pedig 4,9%-kal haladta meg a 2012 azonos időszakában mért értéket. A helyettes államtitkár ennél is fontosabbnak tartja, hogy a szállásdíjbevételek 9,3 %-kal, ezen belül a külföldiektől és a belföldiektől származó bevételek kiegyenlítetten, egyaránt 9 %-ot meghaladó mértékben nőttek. Horváth Viktória szerint a belföldi turizmus erősödése azt eredményezi, hogy a hazai turizmus egyre kevésbé van kitéve a negatív külső hatásoknak.

Azt is kiemelte, hogy a magyar vendégek jellemzően a vidéki szolgáltatókat keresik fel, ezáltal az ő bevételeiket növelik, ez a kereslet náluk őriz meg, illetve teremt munkahelyeket. A belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya, amely mára a béren kívüli juttatási rendszer egyik legnépszerűbb elemévé vált.

A helyettes államtitkár összefoglalta, hogy az utóbbi egy évben milyen fontosabb változtatásokat hajtottak végre a kártya szabályozásában. Emlékeztetett arra, hogy meghosszabbították a felhasználási időt: a kártyán lévő pénzt az utalást követő második év május végéig lehet felhasználni. Ezzel kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy a 2012-ben feltöltött összegek jövő májusban lejárnak, ezért aki még nem használta fel ezt a pénzt, annak 2014 első hónapjaiban célszerű ezt megtenni, különben az összeget visszautalják a számlájáról a munkáltatójának. Jelenleg 5,3 milliárd forint 2012-ben utalt, így 2014 május 31-én lejáró összeg van a SZÉP kártyákon.

A másik fontos változás a zsebek közötti átjárhatóság kiterjesztése volt, miszerint a szálláshely-szolgáltatás mellett idén júliustól már fürdő- és strandbelépőért is lehet a kártya mindhárom zsebéről fizetni. Horváth Viktória idézte a Magyar Fürdőszövetség felmérését, miszerint a döntés eredményeképp az idei nyári főszezonban 66 %-kal emelkedett a fürdők SZÉP Kártya forgalma a tavalyi évhez képest, tehát 1,2 millió fürdőjegyet vásároltak a kártyával.

Fontos időszak kezdődik nemsokára, hisz a következő hónapokban dől majd el, hogy a munkáltatók és a munkavállalók mely béren kívüli juttatási elemeket részesítik előnyben 2014-ben. A helyettes államtitkár kifejtette: meggyőződése, hogy a SZÉP Kártya nyújtásával illetve választásával a dolgozók és a munkaadók egyaránt jól járnak. Előbbiek a kártya révén mintegy 25 ezer vállalkozás szolgáltatásaiból választhatják ki a nekik leginkább megfelelőt, míg utóbbiak hozzájárulnak ahhoz, hogy munkavállalóik kipihentebben, motiváltabban, egészségesebben dolgozzanak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.