Nyugat-Dunántúl, az erőt adó régió

Az idén is rendkívül nagy, 411 négyzetméteres területet foglalt el Nyugat-Dunántúl standja az Utazás kiállításon. Nagyszámú társkiállítójuknak köszönhetően a régió teljes turisztikai kínálatának bemutatását tették lehetővé. Munkatársunktól

A Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság vezetője rögtönzött sajtótájékoztatóján elmondta, hogy régiós standjukon idén a korábbinál hangsúlyosabban szerepel Rábaköz és Kapuvár térsége, amely a térség turisztikai kínálatának színesítését szolgálja a jövőben. 

Tama István szerint gyógy-és termálvízkészletük népszerűsítését szolgálja az Erőt adó Gyógyvizek című kampányuk, ennek keretében Sándor-József-Benedek idején, március 18-21-éig jelentős kedvezménnyel foglalhatók a szállások.

A régióban 2010-ben 10 százalékkal emelkedett a vendégérkezés és vendégéjszakák száma. „A közeli országok emelkedő vendégforgalmát jósolták, és nekünk ez be is jött, sikereket tudtunk elkönyvelni”- mondta a marketingszakember. 

Tama István elmondta, hogy a szezonon kívüli marketingstratégia is eredményt hozott, szerinte régiójuk kínálata erre van kitalálva, a tavaszi kirándulásokra, a hétvégi wellness-napokra, mivel a nyári időszakban a Balatonnal nem tudják felvenni a versenyt.

Változik a tervezés, ezzel együtt a marketingesek munkája is, átalakul a rövid tervezési idő miatt. Régebben alapvetően márciusban és áprilisban egész évre szóló utazási döntéseket lehetett befolyásolni a marketingmunkával, most már másfajta, folyamatos jelenlét szükséges, és az online felületek értéke is egyre emelkedik. 

Az emberek eddig egy hétvégi foglalásra fél évig terveztek, most gyakori, hogy hétfőn, vagy kedden rendelnek szállást a hét végére.

„Ez a mentalitás a tavalyi évről maradt vissza, az emberek féltették az állásukat, nem mertek hónapokkal előbb foglalni” - mondta Tama István. 

Véleménye szerint ez a foglalási magatartás rajtuk is maradt, pedig a szállodák tervezési rendet szeretnének, azt, hogy az üdülések időpontját minél hamarabb döntsék el. Így tudnak ők is kalkulálni.

Számítani kell arra is, hogy az információáramlás nagyon gyors, a foglalás és a nyaralás közben is tudnak tervezni, kommunikálni a vendégek. Gombnyomással minden információt be lehet hozni az internet segítségével, és a marketingmunkát a jövőben ehhez kell szabni. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.