A Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság vezetője rögtönzött sajtótájékoztatóján elmondta, hogy régiós standjukon idén a korábbinál hangsúlyosabban szerepel Rábaköz és Kapuvár térsége, amely a térség turisztikai kínálatának színesítését szolgálja a jövőben.
Tama István szerint gyógy-és termálvízkészletük népszerűsítését szolgálja az Erőt adó Gyógyvizek című kampányuk, ennek keretében Sándor-József-Benedek idején, március 18-21-éig jelentős kedvezménnyel foglalhatók a szállások.
A régióban 2010-ben 10 százalékkal emelkedett a vendégérkezés és vendégéjszakák száma. „A közeli országok emelkedő vendégforgalmát jósolták, és nekünk ez be is jött, sikereket tudtunk elkönyvelni”- mondta a marketingszakember.
Tama István elmondta, hogy a szezonon kívüli marketingstratégia is eredményt hozott, szerinte régiójuk kínálata erre van kitalálva, a tavaszi kirándulásokra, a hétvégi wellness-napokra, mivel a nyári időszakban a Balatonnal nem tudják felvenni a versenyt.
Változik a tervezés, ezzel együtt a marketingesek munkája is, átalakul a rövid tervezési idő miatt. Régebben alapvetően márciusban és áprilisban egész évre szóló utazási döntéseket lehetett befolyásolni a marketingmunkával, most már másfajta, folyamatos jelenlét szükséges, és az online felületek értéke is egyre emelkedik.
Az emberek eddig egy hétvégi foglalásra fél évig terveztek, most gyakori, hogy hétfőn, vagy kedden rendelnek szállást a hét végére.
„Ez a mentalitás a tavalyi évről maradt vissza, az emberek féltették az állásukat, nem mertek hónapokkal előbb foglalni” - mondta Tama István.
Véleménye szerint ez a foglalási magatartás rajtuk is maradt, pedig a szállodák tervezési rendet szeretnének, azt, hogy az üdülések időpontját minél hamarabb döntsék el. Így tudnak ők is kalkulálni.
Számítani kell arra is, hogy az információáramlás nagyon gyors, a foglalás és a nyaralás közben is tudnak tervezni, kommunikálni a vendégek. Gombnyomással minden információt be lehet hozni az internet segítségével, és a marketingmunkát a jövőben ehhez kell szabni.