Nyugat-dunántúli Termál Szezonnyitó

Összefogtak a nyugat-dunántúli gyógyfürdők, és különleges akcióval lepik meg vendégeiket az őszi-téli időszakban, hangzott el a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága és a Pannon Termál Klaszter által kedden szervezett Nyugat-dunántúli Termál Szezonnyitó szakmai napján Szentgotthárdon.

Az akció keretében 2008. november 6-án a vendégek 50 százalékos engedménnyel látogathatják az akcióhoz csatlakozott fürdőket: a Büki Gyógyfürdőt, a kapuvári Flóra Gyógyfürdőt, a zalakarosi Gránit Gyógyfürdőt, a kehidakustányi Kehida Termált, a pápai Várkertfürdőt, a Radisson SAS Birdland Resort&Spa-t, a celldömölki Vulkán Fürdőt, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdőt, a győri Rába Quelle Gyógy- és Élményfürdőt, a Szentgotthárdi Thermalparkot és az Agárdi Termálfürdőt.

A szakmai napon Dr. Gömbös Sándor, a szentgotthárdi fürdőt üzemeltető Gotthard Therm Kft. ügyvezetője köszöntötte a sajtó képviselőit, és ismertette a városban tervezett további fejlesztéseket: a fürdő közelében egy négycsillagos szálloda és egy üdülőfalu is épül, amelyek közvetlen összeköttetésben állnak majd a fürdővel, valamint egy további szállodával bővül a kínálat. Az igazgató elmondta, a Szentgotthárdi Thermalpark vendégeinek több mint 90 százaléka külföldi, főként osztrákok és csehek. Gömbös Sándor munkájának elismeréseképpen nemrégiben Vas megye közgyűlési elnökének emlékérmét vehette át Vas megye turizmusáért. Walter Dezső, a Nyugat-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság (RIB) elnöke a régióban várható további fejlesztésekről beszélt. 

A Pannon Termál Klaszter 2001-es megalakulása óta jó szakmai kapcsolatot ápol a városok vezetésével és a szolgáltatókkal. A Klaszter a kezdetekben polgári jogi társaságként működött, majd 2003-ban, egyesületté válásakor megalakította saját Kht-ját, amely a munkaszervezet motorja. A szezonnyitón Majthényi László, a Kht. ügyvezetője beszélt a klaszter tevékenységéről. A Pannon Termál Magazint évente kétszer (tavasz-nyári szám az Utazás kiállításra, ősz-téli szám a szezonnyitóra) jelentetik meg 5-5 ezer példányban, magyar nyelven. A klaszter Nyaraljon Pannóniában! című direkt marketing kiadványa 300 ezer példányban jelenik meg magyarul, és az ország nagyobb városainak lakosságához jut el postaládás terjesztéssel. A Pannon Termálvilág című, német-angol, cseh, illetve lengyel nyelvű kiadvány 10-10 ezer példányszámban készül el évente.

Tama István, az MT Zrt. Nyugat-dunántúli RMI igazgatója elmondta, az intenzív marketing jelenlétnek köszönhetően a Csehországból érkező vendégek által eltöltött éjszakák száma a 2000-res évi 11 ezerről a tavalyi évre több mint 80 ezerre nőtt a régióban. Növekedést várnak a lengyel piacról is. Tavaly a lengyel vendégéjszakák száma 12 ezer volt, amely az idei évben már most 17 ezer fölé emelkedett.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.