Optimista a vezérigazgató

(MTI) - Már az idei évben a válság előtti szintre kerülhet a turizmus Magyarországon a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint, aki az MTI-nek azt mondta, az idei év rekordév lehet a forgalombővülés szempontjából, de hosszú távon további növekedés szükséges a vendégéjszakák esetében.

Horváth Gergely a kormány hivatalba lépésének közelgő kétéves évfordulója kapcsán adott nyilatkozatában elmondta: az ez évi növekedés elérheti a csúcsot jelentő 2007-2008-as bővülést. Ez azonban az azóta bekövetkezett költségnövekedések miatt még nem lesz elég a turizmusban működő vállalkozásoknak. A tendencia folytatódásával viszont 2014-re a magyarországi turizmus ledolgozza a válság okozta kiesést.
Európában és a világon azzal számolnak a szakemberek, hogy a növekedés fennmarad. Az ENSZ turisztikai világszervezetének előrejelzése szerint az idén először fog egymilliárd ember utazni turisztikai motivációval, a tavalyi 980 millió után - közölte a vezérigazgató.
Horváth Gergely elmondta: nem egészen két évvel ezelőtt, amikor átvette a nemzeti marketingtársaság vezetését, az egyik legfontosabb feladatának az ország márkaépítését tekintette, amit a lehetőségekhez képest sikeresnek értékelt.
Ez egy hosszú folyamat, de - mint mondta - sokkal gyorsabb eredményt lehetne elérni több külföldi fizetett hirdetéssel, a szűkös források miatt azonban ez egyelőre nem lehetséges. Románia 3 évre 75 millió eurót költ turizmusmarketingre, "ezzel nem tudunk versenyezni" - fűzte hozzá.
A márkaépítés szempontjából fontos szemléletváltás történt a vezérigazgató szerint. Kiemelte a magyar részvételt külföldi vásárokon, a nemzetközi kampányokat, a különböző tanulmányutak szervezését, egyéb értékesítésösztönző programokat.
Horváth Gergely elmondta: a kongresszusi turizmus területén is szemléletváltás történt, elindult az első nemzetközi kampány, ezzel kikerült az ország erre a piacra is.
A belföldi turizmusról a szakember kifejtette, sikeres volt a marketingtevékenységük, hiszen a rossz időjárású júliust és augusztust leszámítva tavaly szinte minden hónapban nőtt a belföldi vendégforgalom. Hozzátette: a belföldi turizmus élénkítésére az idén nyáron is több programot indítanak.
Elmondta, a magyar turisták évente 370-380 milliárd forintot költenek el külföldön, míg itthon mintegy 240 milliárdot. Jó volna, ha ez megfordulna - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Kitért arra is: szeretné elérni, hogy 2013-ra az MT Zrt. kommunikációjának döntő többsége már online alapú legyen. Mint mondta, "már nem mi határozzuk meg a saját brandünket, hanem a fogyasztó".
A világon az emberek 55 százaléka online foglalja le útjait, információit is elsősorban blogokról szerzi. Horváth Gergely ezzel indokolta, hogy az idei felkészülés után jövőre már ilyen szemléletben szeretnének dolgozni. Ehhez azonban szemléletváltásra van szükség, hogy az MT Zrt. véleményformálóvá tudjon válni és a jövőbeli vendégeket el tudja érni - tette hozzá.
Az MT Zrt.-nek jelenleg 17 külképviselete működik, de ezek 27 országban tevékenykednek. "Beléptünk új piacokra, felkerültünk olyan turisztikai térképekre, mint az Arab-világ, a Délszláv-térség, Brazília, India" - mondta a vezérigazgató. Szerinte ha ezekre a piacokra nem lép be Magyarországra, tíz éven belül vesztessé válik. Hozzátette, van például olyan piac, ahol már most tízéves lemaradásban van Magyarország például Csehországhoz képest.
Mint mondta, az, hogy a külföldi beutazó vendégforgalom tavaly 6 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken és 9,2 százalékkal a szállodákban, az új piacoknak köszönhető. "Sikerült jól reagálni a piaci változásokra" - jegyezte meg.
Két éve, 2010. május 29-én tette le az esküt az Országgyűlés előtt az Orbán Viktor miniszterelnök vezette kormány. A második Orbán-kormány a rendszerváltozás óta a legkisebb; nyolc minisztériummal kezdte meg a munkáját. A kormányfő az eskütétel előtt arról beszélt, hogy nem a hagyományos ágazati rendben szervezték meg a leendő magyar kormány munkáját, hanem a politikai vezetés logikája és a leendő politikai vezetők személyes felelősségének elve szerint.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.