A tavalyi sikeres szerbiai bemutatkozást követően 2012-ben, a rendezvény legfrekventáltabb részén, 80m2-es területen fogadta az MT Zrt. társkiállítókkal közösen a nagyszámú szerb közönséget és a Magyarország iránt szintén jelentős érdeklődést mutató szakmai partnereket. A korábban számos díjjal elismert, felszín alatti vízkincsünket a figyelem középpontjába állító standon az MT Zrt.-n kívül a Hunguest Hotels Zrt., a Ramada Resort Aquaworld Budapest, Pécsvárad Város Önkormányzata (mely "Mecseki meglepetések: új értékek – régi terek" című pályaművével a 2010/2011-es „Kiváló Európai Desztinációk” magyarországi pályázatának győztese lett), a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft., a Dél-Alföld régió, a Hotel Garden Kft., a Móranet Nonprofit Közhasznú Kft., a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. és a Quality Tours szakemberei személyesen vettek részt. A Jonathermál Zrt. és a Zamárdi Tourinform Iroda és Közösségi Ház pedig prospektusokkal képviseltette kínálatát.
A vásár 5 pavilonjából a legnagyobb és legimpozánsabb 1. csarnok főbejáratánál találhatták meg a látogatók a magyar standot, amelynek arculata rengeteg dicséretet és elismerést kapott az idei évben is, a nagyközönségen túl több média érdeklődését is kiváltotta. Bár a nagyon népszerű magyar fürdőknek, Budapestnek és a Balatonnak nem volt szüksége további közönség-csalogatásra, a standon pálinkát és kolbászt kóstolhattak az odalátogatók.
A turisztikai vásár mellett idén is megrendezték a BeoWine borkiállítást is, ahol a magyar borokat a belgrádi székhelyű Hungarikum Centar népszerűsítette.
Tekintettel arra, hogy a balkáni régióban továbbra is nagy hagyománya van a nyomtatott anyagokból, kiadványokból való tájékozódásnak, így a vásári megjelenés fontos és jó lehetőséget biztosít az utazóközönség megszólítására. A szerb nagyközönség körében az első számú utazási motivációt a magyar fürdők és Budapest jelentik. Előbbiek esetében főként az országhoz közeli régióink, azaz a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl kínálatát keresik, és többnyire ismerik is. A szerb lakosság számára ezek mint színvonalas és a versenytárs szlovén gyógy- és wellness lehetőségekhez képest kedvezőbb áron elérhető úti célt jelentenek. A mindkét ország területén kifogástalan közlekedési infrastruktúra, a végig autózható autópályák még inkább vonzóvá és könnyen elérhetővé teszik számukra a hétvégi, legjellemzőbben 3 nap 2 éjszakás magyarországi kikapcsolódást. Az említett déli régióink fürdőlehetőségein túl, a vásáron az ország más területein található fürdők, valamint a gyógy- és wellness lehetőségek iránt is érdeklődés volt tapasztalható.
A KSH előzetes statisztikai adatai szerint, a szerb utazók 2011-ben 104.688 vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, 16,3%-kal meghaladva ezzel a 2010-es évi adatokat. Budapest, a töretlen népszerűségének köszönhetően, a regisztrált vendégéjszakák több mint 73%-át tudhatja magáénak, ám a régiók turisztikai kínálata – köszönhetően az attrakciók színvonalának és nem utolsósorban a régiókban zajló hatékony marketingmunkának – is egyre ismertebb és kedveltebb a déli szomszédos ország utazói körében.
Az MT Zrt. tovább folytatja Szerbiában Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítését. Az Utazás kiállításhoz kapcsolódóan a társaság 30 országból mintegy 100 szakmai vásárlót, ún. hosted buyert lát vendégül hazánkban március 1-től. A résztvevők között Szerbia 3 legnagyobb touroperátora is képviselteti magát. A társaság emellett hamarosan egy online kampányt indít, melynek célja a szerb lakosság gyógy- és wellness-turizmus iránti igényének kielégítése, valamint a magyarországi lehetőségek szélesebb körű megismertetése. A kampány keretében a www.visit-hungary.com honlap frissen elkészült szerb nyelvű mutációjára irányítják majd az érdeklődőket, ahol a Magyar Turizmus Zrt. akciós szálláshelyajánlatokkal népszerűsíti az egészségturisztikai kínálatot. A kampányról bővebb tájékoztatást a [email protected] e-mail címen lehet kapni.