Az incentive (vállalati jutalomút) és a kulturális rendezvények, illetve a vásárok részesedése egyenként 4-5% körül alakult. A rendezvényeken összesen csaknem 240 ezer vendég vett részt, akik több mint 440 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, ez a vendégek számának 7,9%-át, a vendégéjszakák számának pedig 5,8%-át jelenti. A rendezvényekre érkező vendégek 28,3%-a belföldi, 71,7%-a pedig külföldi volt. A külföldi vendégéjszakák részaránya az incentive rendezvényeknél a legmagasabb (83,3%), ezt követik a szervezeti rendezvények (36,2%) és a kiállítások (32,3%). A belföldiek részaránya a kulturális rendezvények esetében kiemelkedően magas (78,6%) volt. A legtöbb vendégéjszakát a szervezeti (a vendégéjszakák 49,1%-a) és a céges (29,8%) rendezvények hozták a szálláshelyeknek. Egy rendezvényre átlagosan 17,6 éjszaka jut, fajlagosan a legtöbb vendégéjszakát a kulturális (40,1 éj), a szervezeti (31,7 éj) és az incentive (30,9 éj) rendezvények hozták az első hat hónapban. A Központi Statisztikai Hivatal 2006 januárjában megújította a Kereskedelmi szálláshelyek forgalma, havi rendszerességgel történő adatfelvételének kérdőívét, így az idei évtől a szervezeti, a vállalati, az incentive és a kulturális rendezvényekről, illetve a kiállításokról, vásárokról havonta gyűjt és publikál adatokat.
Statisztika az első féléves rendezvényekről
A Központi Statisztikai Hivatal legfrisebb kimutatása szerint 2006. január-júniusában a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken több mint 25 ezer rendezvényt tartottak, amelyek 35,3%-a vállalati (8 858 rendezvény), 27,3%-a szervezeti (6 859) rendezvény volt.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.