Szerbiában „Magyarország a divat”

Október 20-23. között Budapesten rendezik meg a belgrádi Herbafast Fashion Selection divathét Fashion Travel programját. A déli szomszédos régió legjelentősebb divatszakmai rendezvényeként számon tartott esemény egyik divatbemutató előadására, minden alkalommal valamelyik környező országban kerül sor, és a szervezők választása ezúttal a magyar fővárosra esett. Ennek keretében 100 fős, a médiát és a divat szakmát képviselő csoport érkezik hazánkba, továbbá a legjelentősebb szerb médiumok fognak íni Budapestről a divatbemutató kapcsán.

Mivel a rendezvény a rendkívüli hírérték mellett vendégforgalom bővülést is generálhat hazánk számára, a Magyar Turizmus Zrt. nemcsak a Fashion Travel szervezésében és lebonyolításában működik együtt, hanem a Herbafast Fashion Selection divathéten is prezentálja a magyarországi turisztikai ajánlatokat október 11-24. között, Belgrádban.

A 19. alkalommal, Belgrádban megrendezésre kerülő Herbafast Fashion Selection divathét 'Fashion Travel' utazásának keretében a modellek és a stáb mellett mintegy 50 médiaszakember és 10 híresség is – összesen 100 fő – látogat Budapestre október 20-23. között. A program szervezése és lebonyolítása a Magyar Turizmus Zrt., a Belgrádi Hungarikum Centar, a V.A.M. Design Center és V.A.M. Art Factory, valamint a Mellow Mood Hotels szállodacsoport szállodái – a La Prima Fashion Hotel Budapest és a Cosmo Fashion Hotel – partnerségében valósul meg. A csoport felejthetetlen budapesti élményeihez továbbá a Tropicarium, a Symbol Budapest és a Törley is hozzájárul.

A négynapos itt tartózkodás során a legjelentősebb szerb médiumok foglalkoznak majd az október 22-én, szombaton megrendezésre kerülő divatbemutató kapcsán a magyar fővárossal. A program így amellett, hogy a korábbi tapasztalatok alapján a vendégforgalom alakulására is kedvezően hat – a korábbi helyszínek (Szlovénia, Bulgária, Horvátország) a vendégforgalom növekedéséről számoltak be – komoly média-megjelenést generál hazánk számára Szerbiában és a környező országokban.

A teljes szerb médiát lefedő résztvevők számára a Magyar Turizmus Zrt. október 21-én városnézést szervez, design témakörben. A túra keretében, a nemzeti turisztikai marketingszervezet a főváros történelmi és építészeti szempontból méltán híres turisztikai látnivalói között Budapest trendi, design, divathoz kapcsolódó arcát mutatja meg a médiaszakemberek és rajtuk keresztül a célközönség számára. Ezzel egy időben, a szerb nagyközönség által jól ismert televíziós "celeb" személyek a város és Magyarország kiemelt turisztikai vonzerejével, a fürdőkultúrával ismerkednek a Széchenyi fürdőben, majd – a vízhez közel maradva – a Dunán jachtról élvezhetik Budapest varázslatos képét. Mindez – a celebeket kísérő forgatócsoport jóvoltából – a TV-nézők előtt is feltárul majd.

Magyarország turisztikai kínálata nemcsak a Fashion Travel, hanem a Herbafast Fashion Selection divathét keretében is bemutatkozik, Belgrádban. A 2011. október 11-24. között zajló esemény a két hét során 12.000 látogatót vonz. A divat kedvelőit turisztikai információkkal és kiadványokkal csábítják hazánkba a belgrádi rendezvény három fő helyszínén. A divatesemény hivatalos, fashion selection c. programfüzetében továbbá a Budapest Winter Invitation akció hirdetése a magyar főváros téli kínálatának megismerésére invitál.

A belgrádi divathét budapesti kirándulása után Magyarország viszonozza a szerb látogatást. Először kerül megrendezésre Szerbiában a magyar kortárs és hagyományos kultúra fesztiválja, a MAFEST 2011. október 29-én, Újvidéken, a SKC Fabrikában, Lajkó Félix és a Balogh Kálmán Gipsy Cimbalom Band főszereplésével. A rendezvény keretében bemutatkoznak a magyar kézműves termékek, borászatok, szépirodalmi alkotások és a Magyar Turizmus Zrt. közreműködésében hazánk turisztikai kincsei is. A Continental Hotel Zara felajánlásának köszönhetően két fő részére egy kétéjszakás budapesti szállodai tartózkodást sorsolnak ki.

Magyarország egyre népszerűbb úti cél a délszláv országok – köztük Szerbia – utazóinak körében. A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint közel 6%-kal több, összesen 54.220 szerb vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken a 2011. január-augusztusi időszakban, az előző év azonos időszakához képest.

Az egyes délszláv népek körében eltérő kép él Magyarországról. A legtöbb ismerettel a szerbek rendelkeznek, akikben a magyarokról alapvetően pozitív kép él. Számukra Magyarország az Európai Unió részeként előrébb jár Szerbiánál. A szerbek körében ismertek és kedveltek a magyar borok és a dél-magyarországi fürdők. A horvátok számára elsősorban kulturális és egészségturisztikai téren kínálhat hazánk izgalmas programokat. A határ menti területek együttműködésének köszönhetően több olyan projekt indult el, amelyek vendégforgalmat generálhatnak: kulturális tematikus utak, kerékpárutak, vándorutak, termékfejlesztések, közös promóciók.

Annak érdekében, hogy a délszláv államok utazói körében „Magyarország legyen a divat”, a Magyar Turizmus Zrt. ezen országokban is aktív marketingtevékenységet folytat az idei évben, összhangban a társaság 2011. évi, „Új vizeken” c. marketingtervében foglaltakkal. A délszláv országok piacára az MT Zrt. a jövőben is nagy hangsúlyt kíván helyezni, így ez a piac a Zrt. a 2012. évi marketingtervében is külön jelenik meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.