Szlovénia turizmusát érintette a legkevésbé a válság

Összesen 2 százalékkal esett vissza az érkezések száma Szlovéniában - tájékoztatott Bojan Meden, a Szlovén Turisztikai Hivatal értékesítésért felelős vezetője hétfőn Bécsben a negyedik Austrian and Central European Travel Business(actb) első napján.

A 1976-ban Austrian Travel Business-ként indult az évek során közép-európaivá bővült negyedik actb beutaztató szakvásáron rendezett nemzetközi sajtótájékoztatón elhangzottak értelmében az actb-n résztvevő országok közül különösen Csehország szenvedett el jelentős 10-15% közötti visszaesést turizmusában.

Martin Plachy, a cseh Régiós Fejlesztési Mnisztérium helyettes minisztere ugyanakkor elmondta: az actb sokat segít a beutazások számának növelésében, mivel a közép-európai térség országai együtt sokkal hatékonyabban mutathatók be a világ számára. Plachy reményét fejezte ki, hogy az elviekben az actb-n résztvevő bármelyik országban megrendezhető vásár előbb-utóbb Prágában is bemutatkozhat.

Hazánk képviseletében Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára szólalt fel. Kovács a hazánk turizmusában tapasztalható, közel 10 százalékos, de mégis egyszámjegyű visszasés megemlítése mellett kitért Pécs 2010-es kulturális fővárosi programkínálatára valamint a Magyar Turizmus Zrt. idei, a Fesztiválok Éve elnevezésű tematikus évére.

Daniel Lukac, Szlovákia Turisztikai Hivatalának bécsi képviselője elmondta: országában különösen nagy visszaesés volt tapasztalható a közeli küldőországokból, így hazánkból. Lukac szerint ezért az általános válság mellett az euró bevezetése is okolható.

A vendéglátó osztrákok szintén csökkenést könyvelhetnek turizmusukban a 2009-es statisztikák alapján. Ennek mértéke azonban elmarad a régiós átlagtól. 2009-ben az érkezések száma mindössze 1 százalékkal maradt el a 2008-astól, míg a vendégéjszakák száma 1,9% csökkenést mutat 2008-hoz képest.

Ausztriában 2009-ben összesen 124 253 000 vendégéjszakát tölöttek bel- és külföldi vendégek. A visszaesés kis mértéke Petra Stolba, az Österreich Werbung vezérigazgatójának tájékoztatása szerint köszönhető a belföldön, illetve a közeli küldőországokban kifejtett erőteljes marketing tevéeknységnek, melyet 2010-ben is folytatni kívánnak a 2009-essel megegyező költségvetésből.

A 40 országban jelenlévő Österreich Werbung tavaly 52,024 millió euróból gazdálkodott. Ennek 75%-át az osztrák Gazdasági illetve Családjogi és Ifjúsági minisztériumok állják, míg 25%-ot a Szövetségi Gazdasági Kamara fedez.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.