Távoli földrészek turistáit célozzák meg a V4-ek

368 ezer eurót költ a négy visegrádi ország közös marketingakciókra elsősorban Ázsiában, az Egyesült Államokban és a volt szovjet utódállamokban 2014-ben, ez körülbelül 8%-kal több, mint egy évvel ezelőtt.

A Visegrádi Együttműködés soros elnöke 2014. június 30-ig Magyarország, így hazánk nemzeti turisztikai marketingszervezete, a Magyar Turizmus Zrt. hívta meg a társszerveket a 2014. évi közös tervek véglegesítésére, Budapestre. A marketingtalálkozó a Visegrádi Négyek állami vezetői részére szervezett budapesti csúcstalálkozó részeként zajlott február 4-én. Az esemény végén sor került a turisztikai marketingszervezetek 2014. évi közös marketingtervének aláírására is.

Az eseményen megtudtuk, hogy az idén közel 368 ezer eurót költ el közös marketingre a négy ország, ami 8%-os növekedés az egy évvel ezelőttihez képest.

A kevesebb több

A 2014. évi marketingterv – melyet magyar részről Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese látott el kézjegyével – az akciók hatásfokának növelésére helyezi a hangsúlyt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kiválasztott távoli országokban kevesebb számú, de nagyobb költségvetésű akciót bonyolítanak le az együttműködők.

Ezen elv mentén szerveznek például online képzést túraszervezők számára az USA-ban, és hívnak meg a térségbe egy egészségturizmus szakértői csoportot szintén az Egyesült Államokból.

Prezentációkat és workshopok-at bonyolítanak le Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Grúziában, továbbá road show rendezvényeket szerveznek Oroszország ázsiai területein.

Japánban folytatódik az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendő közösségi média kampány, japán és angol nyelven. Közös „V4" stand épül majd áprilisban a Sao-pauloi „WTM Latin-America" kiállításon és októberben a szingapúri „ITB-Asia" vásáron is.

A tavalyi tájékozódó lépéseket követően ismét megjelenik a közép-európai turisztikai együttműködés Ausztráliában és a Dél-afrikai Köztársaságban is két-két rendezvényen.

Horváth Gergely, aki egyébként tavaly április óta alelnöke az Európai Turisztikai Bizottságnak (ETC - European Travel Commission) is, felhívta a V4-ek képviselőinek figyelmét, hogy az Európai Unió általában támogatja az állami szervezetek és a magáncégek kooperációjában megvalósuló projekteket. Ilyen együttműködésre még nem volt példa a V4-es közös turisztikai marketingben, de nyitott lenne rá a többi tagállam is.

Okos megoldás telefonra

A 2013 júliusában kezdődött magyar soros V4 elnökség az e-marketing és a közösségi kommunikáció fontosságát hangsúlyozta, ezért a magyar fél egy nagyobb termékfejlesztési projekttel is készül az elnökség átadására Szlovákia számára. A magyar elnöki ciklus lezárásaként ugyanis megjelenik a magyar GPS Cityguide Kft. által okostelefonokra fejlesztett PocketGuide városnéző alkalmazás több új „V4-es" csomagja is. Az egyikben a négy tagállam fővárosainak tematikus útjai és hasznos információi lesznek elérhetőek cseh, szlovák, lengyel és magyar nyelven, a többi piacra szánt angol nyelvű verzió pedig a négy országra vonatkozó összes túraútvonalat és információt tartalmazza majd.

Igen nagy várakozással tekintenek a szakemberek a mobil applikációra, amelynek felhasználási statisztikáiból további nagyon sok hasznos piaci információt nyerhetnek a távoli piacok utazási szokásairól.

A Visegrádi Együttműködés országainak turizmusmarketingért felelős szervezetei több mint tíz éve folytatnak szoros együttműködést a távoli piacokon. Közös marketingtevékenységük középpontjában azok az országok állnak, amelyek elérése a nagy földrajzi távolságok miatt nehézkes és igen drága. A tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót ezeken a célpiacokon, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét.

A V4 országok célpiacai: az Amerikai Egyesült Államok, Latin-Amerika, India, Japán, valamint az új piacok felé való nyitásként Szingapúr, Kazahsztán, Azerbajdzsán, Ausztrália, Dél-afrikai Köztársaság és az Arab-öböl menti országok.

Mindenki másképp csinálja?

Csehország

A Cseh Turisztikai Hivatal 2014-es büdzséje 10 millió euróra rúg, ennek egy részét uniós forrásokból biztosítják. Ebből elsősorban távoli piacokon fognak komoly televíziós és online reklámkampányokat lefolytatni – tudtuk meg Marek Mraztól, a Czech Tourism stratégiai- és marketing igazgatójától. A hivatalnak jelenleg 18 képviselete van külföldön, két évvel ezelőtt két irodát, Bécset és Budapestet bezártak, stratégiai okok miatt. A fókuszt ugyanis a távoli piacokra helyezték, így Kínában és Dél-Koreában nyitottak irodát a bezártak helyett.

Szlovákia

A Szlovák Turisztikai Hivatal idén 6,5 millió euróból gazdálkodhat, ami nagyjából annyi, mint egy évvel ezelőtt. Marta Kucerova, a Slovak Tourist Board vezérigazgatója kérdésünkre kiemelte, hogy maradt némi uniós forrásuk tavalyról az áthúzódó projektek finanszírozására. Szlovákia homlokegyenest ellenkező stratégiát folytat a turisztikai marketingben, mint „nagy testvére”, Csehország: hat képviseletet tart fent külföldön, éppen a szomszédos országokban, például hazánkban és Ukrajnában. A távoli piacokon – USA, Kína - saját iroda helyett pr-ügynökséget bíznak meg a turisztikai marketinggel. Ennek a stratégiának mindenesetre megvan az eredménye, a tavalyi év első kilenc hónapjában a magyar turisták száma 21%-kal, az ukránoké 127%-kal, az oroszoké 35%-kal nőtt északi szomszédunknál.

Lengyelország

A lengyel delegáció is támogatja a Horváth Gergely által előterjesztett javaslatot, amely a közös büdzsé kiegészítésére az uniós támogatások elnyerését célozza. Monika Pasiorowska a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet marketing-tervező részlegének főmunkatársa kiemelten fontosnak tartja az idei büdzsében az on-line promóciós tevékenységre elkülönített összeget, mellyel tömegekhez lehet eljuttatni a V4-ek turisztikai kínálatát. Kiemelt célországaik (Kína, India, Japán) együttesen sokmilliárdos népességét így tudják kellően informálni és mozgósítani. Visszajelzések alapján a nagyvárosokban zsúfoltan élő lakosság különösen vágyik az erdők-tavak tiszta, ózondús levegőjére, és a történelmi városkák számukra mesebeli hangulatára. Mindhárom országban számíthatnak személyes megbízottjuk aktivitására is. Lengyelország a „Come and find your story „és a „Move your imagination” jelszavakkal az ország kreatív, modern és barátságos imázsára hívja fel a figyelmet.

A turisztikai együttműködés honlapja: www.european-quartett.com

 

A képen balról jobbra: Rafal Szmytke – a PTO vezérigazgatója, Horváth Gergely – a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, Marta Kucerova – a Slovak Tourist Board vezérigazgatója, Marek Mraz - a Czech Tourism stratégiai-, és marketing igazgatója


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.