Új igazgató a Danubius balatonfüredi szállodái élén

Ünnepélyes keretek között került sor szeptember 30-án a Hotel Annabella és Hotel Marina szállodák vezetésének átadására Nagy Jenő és Gehl György nyugdíjba vonulásával. 

Nagy Jenő leköszönő igazgatót Dr. Deák Imre vezérigazgató és a szállodák vezetősége búcsúztatta, megköszönve több évtizedes munkáját. Nagy Jenő 43 esztendővel ezelőtt felszolgálóként kezdte pályafutását és 1996-ban történt szállodaigazgatói kinevezéséig éttermi főnökként, személyzeti vezetőként és területigazgatóként dolgozott. A leköszönő igazgató sikeres szakmai pályafutása mellett széleskörű tapasztalatait vendéglátóipari szakoktatóként osztotta meg a fiatal nemzedékekkel és lakhelyéért, Balatonfüredért is aktív szerepet vállalt a közéletben, mint önkormányzati képviselő majd alpolgármester. Két ciklusban is volt parlamenti képviselő, 1994-től és 2002-től. 2008-ban megkapta a turisztikai szakma legrangosabb elismerését, a Pro Tourismo díjat.

Az igazgatás feladatait Holczerné Vászolyi Judit vette át, aki megköszönt minden eddig kapott támogatást és röviden ismertette jövőbeli, költséghatékony és vendégközpontú terveit. Az újonnan kinevezett igazgatónő, három kislány büszke édesanyja, 2007 óta vezeti a balatonfüredi szállodák értékesítési csapatát ezt megelőzően a DRC Gyógyszervizsgáló Központ Kft-nél, a Club Tihanyban és a Kékkúti Ásványvíz Rt-nél töltött be felelős pozíciókat. Judit az Annabella szállodához családi szálakkal is kötődik: 1968-ban édesapja, Vászolyi Árpád nyitotta meg az Annabellát, ő volt a szálloda első igazgatója.

A kinevezéssel egy időben került sor Gehl György, a Hotel Marina szállodaigazgató-helyettesének búcsúztatására is nyugdíjba vonulása alkalmából. Gehl úr 1975-ben szállodavezető-helyettesként csatlakozott a Marina csapatához, majd területi igazgatóként, szállodaigazgatóként, az Annabella-Marina üzemeltetési igazgatójaként és 2002 óta szállodaigazgató-helyetteseként dolgozott a füredi szállodákban. Emellett a Magyar Gasztronómiai Szövetség tagja, a Danubiusnál minőségi nagykövet, ráadásul a vállalathoz való kötődésének magánéleti vonatkozása is van: feleségét a Marinában ismerte meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.