Tóth Adrienn borkommunikációs szakember (Wineglass Communication) a minőségi borfogyasztási igényről beszélt, majd Szűcs-Balás Vera, az MTÜ Budapest–Közép-Dunavidék régió marketingmenedzsere a Budapesti Borbár Túra alkalmával a színvonalas és széles borpalettával rendelkező borbárokra hívta fel a figyelmet. A csatlakozó borbárok egy-egy borvidéknek adnak otthont egy este erejéig. A kedvezménnyel kínált borokon túl meghívott borászok, valamint turisztikai és gasztronómiai kiadványok segítenek megismerni a 22 magyar borvidéket és kedvet ébreszteni a borvidékre tett utazáshoz.
Június 8-án minden egyes borbár vendégül lát egy-egy borvidéket, amelyet a területről érkező neves borászok képviselnek. A borászoktól megtudhatják a vidékre vonatkozó tudnivalókat, a rájuk jellemző borkultúra érdekességeit, sőt, az aktuális vidék legalább három borát huszonkét százalék kedvezménnyel kóstolhatják meg az érdeklődők.
Gere Andrea villányi borász (Gere Attila Pincészete) jónak tartotta a kezdeményezést, remélve, hogy az nemcsak a fővárosra fog koncentrálódni. Ifj. Heimann Zoltán szekszárdi borász (Heimann Családi Borbirtok) a kóstolandó borok sokszínűségét hangsúlyozta.
A borbárok elterjedésében azok a főként fiatal, tudatos borfogyasztók is fontos szerepet töltöttek be, akik értékelték, hogy ezeken a helyeken az adott borhoz illő pohárból, megfelelő fogyasztási hőmérsékleten tudnak kóstolni. Különlegességnek számít, hogy a népszerű és befutott borászatok mellett kevéssé ismert, feltörekvő, nívós pincészetek szortimentje is megtalálható ezeken a helyeken.
Mivel a borok kis mennyiségben is rendelhetők, a borkedvelők megkóstolhatnak akár több fajta bort is ugyanattól a termelőtől, ugyanarról a borvidékről vagy akár ugyanabból a szőlőfajtából is, egymáshoz hasonlíthatják a különböző évjáratokat, borkészítési filozófiákat, termőterületeket.
Mára már több mint húsz borbár működik a fővárosban, amelyeket mind kicsit más elképzelések mentén alakítottak ki, így eltérnek a borkínálatuk összeállításában, a gasztronómiai palettájukban és a belső terükben, hangulatukban is.
A program célja, hogy minél többen kedvet kapjanak a nyári és őszi boros kalandtúrához, hazánk neves borvidékeinek felfedezéséhez, bebarangolásához.
A tájékoztató és a kóstolás végén az újságírók két csoportban látogattak meg néhány borbárt. Burai László (bor- és gasztrokommunikáció) szakmai szervező kísérte az egyik csoportot, amely többek között a Kadarka borbárba látogatott, ahol Laurenczy Árpád ügyvezető mutatta be a létesítményt, ahol 165 bort kínálnak és a naponta mintegy 200 vendég sört is rendelhet a borkorcsolyák mellé.
Az esemény weboldalát ide kattintva érheti el, a Facebook-oldal pedig itt található.