A Technomic cég egy közelmúltban végzett felmérése szerint a szállodák étel- és italértékesítése folyamatosan növekszik. 2011 óta átlagosan 5,5 százalékkal emelkedett, tavaly 4,9 százalékkal bővült az F&B üzletág a világ hoteleiben. A vendégek globálisan 48,7 milliárd dollárt költöttek ételre és italra a szállodákban az elmúlt évben. Ebbe beletartozik az éttermi fogyasztás, a bárok és a lounge-ok forgalma, a szobaszervíz, a minibár, a rendezvények és a catering. 2018-ra 5 százalékos bővülést jósol a kutatást végző társaság - adta hírül az ehotelier.com
Sok eszköz van arra, hogy hogyan lehet növelni az F&B-ből származó bevételeket. Például azok a hotelek biztosan jól jártak, amelyek helyi, közelben termelt összetevőket, terményeket, árukat vettek fel a menüikre, hiszen ezekre egyre nagyobb az igény. Szakértők az ilyen kínálattal a környék éttermeivel is fel lehet venni a versenyt. Számos hotel igyekszik újragondolni a közösségi tereit zárt és szabadtéren egyaránt, mivel a több szociális érintkezés, több fogyasztást is jelent. A magasabb színvonalú gasztronómia bevezetésével pedig számos ház a jobban költő vendégek dollárjait igyekszik megszerezni.
"A szállodák számára az F&B kiváló eszköz arra, hogy megkülönböztessék magukat a piacon és valami egyedi élményt nyújtsanak a vendégeiknek. Ez azonban nemcsak a magas kategórájú hotelek számára lehetőség, hanem akár az Airbnb-s magánszállásadóknak is" - emelte ki David Henkes a Technomic igazgatója.
A bankett és catering szolgáltatások a hotelek számára vezető projektnek számítanak, hiszen minden elköltött dollárból csaknem 40 centet erre adnak ki a vendégek. A magaskategóriájú és luxusházaknál ez még sokkal nagyobb szeletetet hasít ki, ahol az egyéni vendégek mellett az üzleti utazókra is számítani lehet.
A reggeliztetés továbbra is fontos bevételi forrás az F&B szegmens számára, de egyre több hotel lobbyjában van már pékség vagy valamilyen delikát üzlet, ahol a rohanó vendégek beszerezhetik a reggeli kávét és egy illatozó croissant-t.
Forrás: Vendég & Hotel